Ko razvojniki v avtomobilu pripravijo večje novosti, je vedno glavno vprašanje, kako jih bodo sprejeli uporabniki. Zgodovina nas seveda uči, da smo nekatere novosti sprejeli z navdušenjem, spet druge niti najmanj.
Eden najbolj tradicionalnih avtomobilov je volkswagen golf. Ob vsaki novi generaciji pri zunanjosti nikoli ne počno drastičnih sprememb, saj stavijo na tradicijo in nemško oblikovalsko zadržanost. Dolgo časa je bilo enako pri zasnovi notranjosti, dokler nismo dočakali osme generacije.
V dolžino meri 4,3 metra. FOTO: Aljaž Vrabec
Volkswagen 2.0 TDI DSG Style
Zastopnik: Porsche Slovenija
Cena: 30.543 evrov (testno vozilo 33.334 evrov)
Euro NCAP: ***** (2019)
Izpust CO2: 99 g/km
Tako rekoč vse, kar smo poznali doslej, je v novem golfu drugače. Tradicionalna stikala na armaturni plošči so odstranili, voznik ima pred seboj kar dva zaslona, enega za volanom in drugega na sredini. Pod osrednjim zaslonom so gumbi za nastavitve klimatske naprave, izbira voznega programa, vključitev vseh štirih smernikov, vendar noben gumb ni mehanski oziroma vrtljiv.
Sprva smo se spraševali, čemu tako drastične spremembe, a zdaj ko na trg prihajajo tudi Volkswagnovi povsem električni modeli z oznako ID, je počasi jasno, da se pri Volkswagnu s polno paro približujejo elektrifikaciji svojih modelov, zato jih počasi želijo poenotiti. Prav zato potniki novega golfa in novega ID.3 v notranjosti dobijo podobno uporabniško izkušnjo.
Voznik ima pred seboj kar dva zaslona, enega za volanom in drugega na sredini. FOTO: Gregor Pucelj/Delo
Če smo se spomladi še spraševali, kako bodo spremembe vplivale na uporabnike, lahko zdaj potrdimo, da nam ob drugi vožnji nič več ni bilo nenavadno. Navadili smo se nove razporeditve gumbov in tudi drugačnega otipa, prav tako je hitro jasna organizacija menija.
Tako rekoč vse, kar smo poznali doslej, je v novem golfu drugače. FOTO: Gregor Pucelj/Delo
Samodejni menjalnik ima priročno miniaturno prestavno ročico. FOTO: Gregor Pucelj/Delo
Največja drugačnost v primerjavi s prvim testom je v drugem motorju. Spomladi smo preizkusili bencinski agregat, tokrat smo dizelskega. Pod pokrovom je dvolitrska izvedenka s 150 konjskimi močmi (110 kW), kar že poznamo iz škode octavie in kasneje iz seata leona. Svoje dizelske narave ne more skriti, saj je precej glasnejši od bencinskega sorodnika, toda zato je poskočen in se dobro ujame s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ima priročno miniaturno prestavno ročico. Če ga boste gnali do konca, boste sicer tarnali, da predolgo ostaja v prenizki predstavi, vendar ta dizelski golf ni narejen za vožnjo relija.
Volkswagen golf osme generacije FOTO: Aljaž Vrabec
V povprečju je poraba znašala 5,7 litra na sto prevoženih kilometrov, vendar je ob daljših relacijskih vožnjah padla na okoli pet litrov, obstajajo pa celo junaki, ki se ves čas vozijo s porabo pod petimi litri.
In če je volkswagen golf pojem ljudskega avtomobila, to ne velja (več) za njegovo ceno, saj testni primerek presega trideset tisoč evrov.
Prtljažnik sprejme za 381 litrov prtljage. FOTO: Gregor Pucelj/Delo
Volkswagen golf osme generacije FOTO: Aljaž Vrabec
Komentarji