Nekoč je bil desna roka vsemogočnega šefa zveze Renault Nissan, potem pa je prestopil k neposrednemu tekmecu, skupini PSA Peugeot Citroën, jo ekspresno spravil na zeleno vejo in pridobil še Opel. Hkrati je tudi šef Evropske panožne avtomobilske zveze. Carlos Tavares se zdi ta trenutek v avtomobilski industriji, ki ji kar trda prede, edina res izstopajoča figura. Težko bi rekli, da je že zvezda, zagotovo pa ima precejšen ugled.
O 61-letnem Carlosu Tavaresu smo prvič več slišali v začetku tisočletja, ko je postal izvršni direktor Renaulta. Še se spomnim njegovega obiska v Renaultovi novomeški tovarni Revoz, ki jo je pohvalil, v neobveznem pogovoru pa me je poskušal mimogrede navdušiti nad električnim štirikolesnikom twizy.
Tavares je sicer velik avtomobilskošportni navdušenec, ki je v Renaultu dosegel oživitev športne znamke Alpine, ampak potem je dobival vse zahtevnejše naloge in velikih ambicij niti ni skrival. Ko je nekje izjavil, da se ne bi branil najvišjega položaja v kakem General Motorsu ali Fordu, se je znašel v nemilosti pri takratnem velikem šefu Renault-Nissana Carlosu Ghosnu. Nato je leta 2014 odšel k zelo bližnjemu tekmecu Peugeotu in ga skupaj s Citroënom zelo hitro potegnil iz globoke krize.
Carlos Tavares pravi, da industrija ponuja vse več alternativno gnanih vozil, da pa mora Evropska unija temu slediti z močno okrepljenimi naložbami v infrastrukturo in davčnimi spodbudami pri nakupu
Od General Motorsa je skupina PSA Peugeot Citroën pred dobrima dvema letoma »ugodno« dobila še Opel, glede katerega je še vprašanje, kako bo v koncernu ohranil prepoznavnost, a vse skupaj vsaj po številkah trenutno deluje kot eno bolj donosnih avtomobilskih podjetij v Evropi. Carlos Tavares je tako uresničil svojo ambicijo velikega direktorja, čeravno podjetje, ki ga vodi, ni tako velik koncern kot recimo Volkswagen ali Toyota, predvsem zunaj Evrope ni niti približno tako močan kot na domačem prizorišču.
Tavaresa so v nekaterih zahodnih medijih prišteli med kandidate za novega prvega moža Nissana, ki je v hudi krizi, zapušča ga namreč dosedanji šef, vse to pa je še dolg rep finančno-plačne afere, ki je lani jeseni izbruhnila z aretacijo Carlosa Ghosna na Japonskem. Ko so pri Autocaru na razstavi v Frankfurtu Tavaresa vprašali, ali bi ga zanimala služba pri Nissanu, je kratko odvrnil: »Ne. Je to dovolj jasen odgovor?«
Direktor Opla Michael Lohscheller, trener nogometnega moštva Liverpool Jurgen Klopp in predsednik uprave skupine PSA Carlos med ogledom avtomobilske razstave v Frankfurtu.
Foto Reuters
Tavares je trenutno tudi šef združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev Acea, kjer poskuša lajšati položaj, v katerem da so se znašli zaradi nadvse ostrih emisijskih zahtev. Kritiki, kot so različna okoljska združenja, industriji pač oporekajo, da je kriva predvsem sama, ker je s spremembami čakala do zadnjega trenutka. Kakorkoli, Tavares trdi, da sami ponujajo vse več alternativno gnanih vozil, da pa mora Evropska unija temu slediti z močno okrepljenimi naložbami v infrastrukturo in davčnimi spodbudami pri nakupu.
Nekje drugje je tudi izjavil, da bo zaradi vseh teh sprememb v industriji v prihodnjih letih veliko zlomov, seveda pa ne bi bil suveren direktor, če ne bi zatrdil, da se njegovemu podjetju to ne bo zgodilo.
Komentarji