Neomejen dostop | že od 9,99€
Alpine, znamenita francoska znamka športnih avtomobilov, je z letošnjim marcem zapeljala na slovenske ceste. Tako je Slovenija med prvimi državami na svetu, v katero je Alpine pripeljala novo družino legendarnega modela A110. Prvi prodajno-servisni center Alpine je odprlo podjetje ASP v Lescah, ki je že doslej skrbelo za prodajo in servisiranje Renaultovih športnih modelov.
»Alpine smo imeli v mislih ves čas od njenega ponovnega rojstva leta 2017, vendar smo čakali na pravi trenutek, da to športno znamko pripeljemo v Slovenijo. Prepričani smo, da je potencial za prodajo treh različic modela A110 dovolj velik, in verjamemo, da bo prihodnja paleta povsem električnih športnih avtomobilov alpine, od kompaktne kombilimuzine in športnega križanca do športnega naslednika A110, ki bo postopoma prihajala na trg do leta 2026, dokazala upravičenost navzočnosti znamke Alpine v Sloveniji,« je ob tej priložnosti dejal François Delion, generalni direktor za območje Renault Nissan Adriatic.
Pri tem so raziskovali različne oblikovalske možnosti, od povsem novih in za pretekle alpine neznačilnih linij, dodajali in odvzemali različne atribute in na koncu izdelali športni dvosed, ki ima ob vrhunski aerodinamiki tudi značilnosti legendarnega predhodnika. Med najbolj opaznimi so to prepoznavni dvojni žarometi, zaobljena šipa na zadku in značilne linije na pokrovu motorja. Kot je povedal Villain, je ponosen, da je A110 presenetljivo podoben prvim skicam, kar je za oblikovalca veliko zadovoljstvo.
Posebnost A110, ki se odkrito kosa z nekaterimi nemškimi in britanskimi tekmeci, je odlično razmerje med motorno močjo in maso vozila. Ker je karoserija v kar 96 odstotkih izdelana iz aluminija, vozilo tehta le okrog 1100 kilogramov. Zaradi sredinsko nameščenega motorja, ki se prijetno oglaša tik za voznikovim hrbtom, je idealna tudi razporeditev teže.
Alpinin športnik je na voljo v treh izvedbah. Vse tri imajo pogon na zadnji kolesi in 1,8-litrski turbo bencinski štirivaljnik, ki ga poznamo že iz renaulta megana RS. V osnovni različici ima največjo moč 185 kW (252 KM) in največji navor 320 Nm. A110 GT in A110 S pa imata največjo moč 221 kW (300 KM) in največji navor 340 Nm v širokem razponu od 2400 do 6000 vrt./min. Vsi trije imajo sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, ki omogoča tudi vrhunsko prestavljanje z obvolanskima ročicama.
Po nekaj kilometrih za volanom A110 S lahko zapišem, da se mi bo ob misli na prevožene ovinke proti Pokljuki še nekaj časa smejalo. Zlitje voznika z vozilom je popolno, k čemur med drugim pripomorejo odličen in neposreden volanski mehanizem ter tako imenovani monoskeletni sedeži iz ogljikovih vlaken. Vse skupaj zaokrožajo odlične Brembove zavore – saj je treba tudi varno ustaviti.
Koliko bodo morali vozniški navdušenci odšteti za zvrhano mero užitkov, ki jih ponuja novi Alpinin dvosed? Od 61.000 evrov, kolikor stane A110, do 72.400 evrov za A110 GT in še poldrugega tisočaka več za A110 S.
Večkratni zmagovalec relija Monte Carlo
Če nočemo zaiti v preveč podrobnosti, lahko zapišemo, da se je Alpine pojavila na avtomobilističnem zemljevidu sredi 50. let prejšnjega stoletja, ko so za športno uporabo uspešno predelovali Renaultova vozila. Sledila je izdelava lastnih vozil, kot sta bila na primer A106 in A108, ki je bil dvosedežni kupe, imenovan tudi berlinette. Alpinina uspešna športna zgodba je nato dosegla vrh na začetku 70. let, ko so njeni avtomobili kraljevali na tekmovanjih v reliju, tako je na primer Alpine z legendarnim A110 leta 1973 zasedla prva tri mesta na reliju Monte Carlo; v tistem času ji je bila edina resna tekmica le tehnično zelo podobna lancia stratos. Vsa ta leta so pri Alpine uporabljali Renaultovo tehniko, zato ni nenavadno, da jih je leta 1973 ta francoski avtomobilski gigant tudi kupil. V naslednjih desetletjih so dali na trg več športnih modelov, uporabnih tudi v običajnem prometu, a nobeden ni dosegel slave modela A110, in v času naftne krize leta 1995 je Renault znamko Alpine opustil. Po nekaj poskusih pa so se leta 2021 odločili, da jo znova obudijo, še več, namenili so ji vodilno vlogo pri razvoju športnih vozil v koncernu, saj so vanjo med drugim vključili dotedanji športni oddelek Renault Sport, ime Alpine pa je lani prevzela tudi ekipa Renaultove formule ena.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji