Krajani vztrajajo, naj jim država in občina zgradita most, kot so si ga zamislili. Projekt miruje, novi most pa bi lahko bil postavljen šele leta 2021.
»Pripravijo naj projekt za prihodnjih sto let, ki bo pomenil razvoj kraja, ne zgolj izboljšal varnosti prometa. Da bo projekt sprejemljiv z vseh vidikov,« je stališče krajanov ponovil član tamkajšnje delovne skupine
Mitja Taljat.
Mostarji niso privolili v prejšnji državni projekt gradnje novega mostu, četudi to pomeni, da se je projekt gradnje zamaknil za nekaj let. Po prvotnih načrtih bi novi most morali zgraditi že pred letom dni. Zaradi protesta je država načrte odložila, zato bo objekt bregova Soče v najboljšem primeru povezoval čez dve leti, so lani potrdili na direkciji.
Stara podoba mostu bo zaščitni znak kraja še nekaj časa. Foto Marko Feist
Krajani so oktobra 2017 projekt direkcije za infrastrukturo zavrnili zaradi videza mostu in funkcionalnosti. Direkcija jim je nato dala proste roke, potrjena nova idejna rešitev biroja Triiije pa predvideva betonski most v nežni opečnati barvi z ločenimi pasovi za vozila, kolesarje in pešce ter dodatnim povezovalnim lokom na pešpot ob jezeru.
Zakaj nov most?
Krajevna skupnost Most na Soči je marca izvedela, da obnova mostu celo ni potrebna, saj da je kanalizacijo iz Modrejc mogoče povezati s čistilno napravo na Mostu na Soči z vkopom v obstoječi most, za kar ima Komunala Tolmin veljavno gradbeno dovoljenje in soglasje direkcije za infrastrukturo. Poleg tega je sedanji most v dovolj dobrem stanju, da obnova ni potrebna, kar je potrdila raziskava inštituta za raziskavo materiala in aplikacij leta 2008.
Podpora brez denarja
Na sredinem zboru krajanov je moral tolminski župan
Uroš Brežan sprejeti tudi nekaj kritik, češ da je zavajal z načelno podporo projektu, ki ga zahtevajo domačini, saj da od decembra ni podpisal projekte naloge, ki je podlaga za izvedbeno projektiranje mostu. Dokument mu je poslala direkcija za infrastrukturo, ki bo plačala levji delež naložbe, a zaradi spremenjenega projekta pričakuje tudi vložek tolminske občine. Toda lokalna skupnost v načrtu razvojnih programov med letoma 2019 in 2023 ni predvidela proračunskega denarja za gradnjo mostu na Mostu na Soči, kar je domačine precej razburilo.
S salomonsko rešitvijo so se odločili, da bo o morebitni naknadni uvrstitvi projekta v razvojne programe odločal občinski svet na svoji naslednji seji. Čeprav svetniki niti ne bodo vedeli, o kakšni naložbi bodo odločali, saj naložba brez projektne dokumentacije še ni ovrednotena. Prvotna naložba bi stala 645.000 evrov, za sedanji načrt pa bi potrebovali menda vsaj dvakrat toliko. Občina tudi še nima za projekt pridobljenih zemljišč. Zapletlo se je za 3,5 kvadratnega metra površine.
Kratko pojasnilo direkcije za infrastrukturo:
Za gradnjo mostu čez Sočo v Mostu na Soči je bila po naročilu občine Tolmin izdelana nova idejna zasnova, na podlagi katere je Direkcija RS za infrastrukturo izdelala projektno nalogo za izdelavo novega Projekta za izvedbo (PZI). Projektna naloga je bila poslana na občino Tolmin v potrditev. Na podlagi nove idejne zasnove je treba rešiti še nekatere zemljiško knjižne zadeve.
Brežan vseeno podpira zahteve Mostarjev, čeprav opozarja, da je Most na Soči kraj, ki je preteklih letih v tolminski občini verjetno zamudil največ priložnosti za izboljšave prometne in druge javne infrastrukture: »Čeprav sta tako občina kot tudi država – predvsem direkcija za infrastrukturo – prihajali s pobudami, ki so se po pravilu ustavile v kraju. Upam, da je projekt mosta čez Sočo na državni cesti proti Novi Gorici tisti, ki bo predrl led in tok dogodkov obrnil v konstruktivno smer.« Župan še poudarja, da poleg mosta čaka prebivalce še načrtovanje obvoznice, trškega jedra in urejanje kolesarskih poti. »Način dela, ki ga je izbralo sedanje vodstvo krajevne skupnosti, je pozitivna sprememba, ki vliva upanje, čeprav ima projekt svoje pasti, ki sem jih na sestanku s krajani tudi pojasnil.«
Komentarji