Idrija – V Sloveniji je v tem trenutku okrog 200 cestnih gradbišč.
Eno večjih se bo kmalu znova odprlo v Zali na državni cesti med Godovičem in Idrijo, kjer bodo zaradi padajočega kamenja, ki predstavlja veliko nevarnost za voznike, po desetletjih čakanja in začasnih krpanj cestišča ter brežine le zgradili galerijo. Projekt je vreden 2,9 milijona evrov, v celoti gre za namenska sredstva ministrstva za infrastrukturo.
Galerija bo dolga 106,5 metra, od tega bo s stropno ploščo pokritih 93 tekočih metrov cestišča, vozišče in hodnik za pešce pa bosta široka 12 metrov. Nad hudournikom Zala bo galerija naslonjena na betonske pilote premera 1,5 metra, je nekaj osnovnih podatkov o projektu idrijskim svetnikom včeraj predstavil
Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste na DRSI.
Odgovor na vprašanje, zakaj sredi Zale graditi območje za pešce, je jasen – v primeru prometne nesreče na tem odseku bo služil za umik voznikov in sopotnikov v avtomobilih.
V Zali je tudi v teh dneh postavljen semafor. FOTO: Anja Intihar
Prisluhnili potrebam lokalnega okolja
Brez ponovne popolne zapore ene najbolj prometno obremenjenih cest na Severnem Primorskem, ki hkrati predstavlja tudi glavno cestno povezavo Idrijsko-Cerkljanskega z osrednjo Slovenijo, ne bo šlo zaradi zelo omejenega prostora med skalnato brežino in strugo reke Zale ter izkopa dela brežine.
Zala bo poleti 35 dni tako zaprta v podobnem terminu, kot so ga izbrali lani (od 29. julija naprej), pred in po tem pa bodo za vsega skupaj 117 dni vzpostavili enosmerni izmenični promet s semaforjem.
»Popolna zapora je prilagojena potrebam lokalnega okolja. Julija bo v Posočju namreč potekal festival Metaldays in tudi zato smo izbrali omenjeni julijski termin,« je pojasnil Willenpart. Lani so na TIC Idrija sicer ocenili, da je obisk med popolno zaporo v primerjavi z letom 2017 upadel za 34 odstotkov, v Mestnem muzeju Idrija pa za dobrih 20 odstotkov.
Prihodnje leto bodo dela potekala od 28. marca do 27. septembra – Zalo bodo takrat petkrat zaprli za krajši čas med konci tedna za vsega skupaj 15 dni, slabega pol leta bo zaprta delno. Če bo zima gradbincem naklonjena, na DRSI pričakujejo, da bodo dela takrat v celoti tudi končana.
Obvoz bo čez Tolmin in Novo Gorico. FOTO: Infografika
Obvoz tudi letos dolg 196 kilometrov, urejene vsaj občinske ceste
Med lansko zaporo so mnogi opozarjali na slabo in celo zavajajoče označevanje zapore na območju celotne četrte razvojne osi, pa tudi na hkratna popravljalna dela na uradnih obvoznih poteh. Na DRSI očitke zavračajo in zatrjujejo, da so upoštevali vse predpise ter javnost redno ozaveščali prek številnih medijskih kanalov. Bodo pa tokrat prisluhnili vsaj domačinom, ki so za obvoz uporabljali posamezne občinske ceste.
Župan občine Idrija
Tomaž Vencelj je namreč potrdil, da jim je z državo uspelo skleniti dogovor o širitvi in preplastitvi nekaterih lokalnih obvoznih cest. Tako bodo asfaltirali traso od Idrijske Bele do Zadloga ter zgradili podporne zidove na trasi od Likarce do Rebra, Veharš in Godoviča. Od 1,2 milijona sredstev, namenjenih za ureditev obvoznih poti, bo dobrih 400.000 prispevala idrijska občina.
Avtobusi bodo vozili čez Logatec in Žiri. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Uradni obvozi sicer ostajajo enaki lanskim – za tovorna vozila do skupne mase 7,5 tone prek Logatca in Žirov čez Marof, nad omenjeno skupno maso pa po avtocesti čez Novo Gorico in Tolmin, kar bo za voznike pomenilo dodatnih 190 kilometrov. DRSI je pri tem prisluhnil potrebam gospodarsko močno razvitega območja, zato bo za dve uri na dan začasno sprostil promet čez Kladje. Za intervencijska vozila bo obvoz tudi tokrat prek Medvedjega Brda.
Potrpežljivost voznikov tovornih in osebnih vozil bo julija tako znova na preizkušnji, a če bo stanje v Zali s tem enkrat za vselej urejeno in vožnja varna, bo tudi 52 dni popolne zapore razumljivih in utemeljenih.
Komentarji