Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Zelenice in pločniki niso parkirišča

Zaradi napačno parkiranih vozil so nekatere ulice komajda prevozne.
Parkirišča v Gorazdovi ulici so označena. FOTO: Vid Svetina/Delo
Parkirišča v Gorazdovi ulici so označena. FOTO: Vid Svetina/Delo
21. 8. 2020 | 06:00
4:53
Parkiranje v gosto pozidanih stanovanjskih soseskah ni samo nočna, pogosto tudi dnevna mora Ljubljančanov. Starejše soseske niso bile projektirane niti za takšno število niti za takšne dimenzije vozil, tako da parkirnih mest ni samo premalo, temveč so tudi premajhna. Kjer je bilo dovolj prostora za tri fičke, ga ni dovolj niti za dve povprečno veliki sodobni vozili, kaj šele za mestne terence, katerih prednost je, da brez težav skočijo čez robnik na zelenico ali pločnik. In tam ostanejo – uro, dve, ali celo noč.

Iz starejših šišenskih sosesk tako redno poročajo o razritih zelenicah, zaparkiranih vozilih in ulicah, na katerih so vozila parkirana na obeh straneh vozišča, ulica pa je posledično komaj prevozna. Samo ljubljanski mestni redarji so v letošnjem prvem polletju, ko zaradi epidemije ni bilo veliko prometa, obravnavali kar 16.454 kršitev s področja mirujočega prometa in pri tem odredili 1369 odvozov vozil s pajkom. Kot največja problematika se po navedbah mestnega redarstva kaže ustavljanje in parkiranje na pločnikih. Na občini še opozarjajo, da je nadzor prometa, tudi mirujočega, sicer v stvarni pristojnosti policije in ne zgolj mestnega redarstva.
V stanovanjskih soseskah je parkirnih prostorov premalo, novi pa pogosto niso javni. FOTO: Vid Svetina/Delo
V stanovanjskih soseskah je parkirnih prostorov premalo, novi pa pogosto niso javni. FOTO: Vid Svetina/Delo

Garaž je (pre)malo, tam, kjer pa bi jih v obstoječih soseskah zgradili, je resnih kupcev malo. Na občini se zavedajo, da je problematika parkiranja v ljubljanskih soseskah posledica povečanja števila avtomobilov, ki presegajo normative, ki so veljali v času gradnje in so običajno določali eno parkirno mesto na eno stanovanje, ter pritiska vozil dnevnih migrantov – teh je več kot sto tisoč na dan, večinoma pa v avtu sedi le en potnik. Poudarjajo, da so »zavezani trajnostni mobilnosti« in da je pomembno, »da se tako na ravni MOL kot na ravni regije čim več poti opravi s trajnostnimi oblikami mobilnosti (hoja, kolo, javni prevoz, souporaba vozil) ter da se čim manj poti opravi z osebnimi avtomobili, za kar je treba vzpostaviti primerno infrastrukturo, ki bo to omogočala«. Pri urejanju kolesarskih poiovršin imajo tako enkrat bolj, drugič manj srečno roko. Kot enega od ukrepov, ki je namenjen zmanjševanju pritiska dnevnih migracij v Ljubljano, navajajo postajališča P+R. Stanovalci pa lahko pridobijo parkirne dovolilnice, ki prav tako zmanjšujejo pritisk vozil dnevnih migrantov.


Pločnik ni parkirišče


V mestnih oddelkih za urejanje prostora ter za gospodarske dejavnosti in promet poudarjajo, da je parkiranje dovoljeno na za to določenih in označenih parkirnih mestih. »Parkiranje na pločniku je na splošno prepovedano oziroma dovoljeno le v določenih primerih, in sicer kadar je to dovoljeno s postavljeno predpisano prometno signalizacijo pod pogojem, da mora biti za pešce zagotovljen najmanj 1,60 metra širok prost del pločnika, ki ne sme mejiti na vozišče.« Ustavitev in parkiranje je podrobneje zakonsko opredeljeno, za zagotavljanje varnega in nemotenega prometa na občinskih cestah v MOL pa je način parkiranja določen tudi v mestnih odlokih. Na občini poudarjajo, »da kljub pomanjkanju parkirnih prostorov, zaradi zagotavljanja prometne varnosti, parkiranje na površinah, ki temu niso namenjene, ni sprejemljivo«.


Parkirni prostori ob Gorazdovi


Ob šišenski Gorazdovi ulici je Nepremičninski sklad PIZ v letošnji pozni pomladi med Kebetovo ulico, Ulico Majde Vrhovnikove in Česnikovo uredil dodatna parkirišča in hkrati pripadajočo prometno ureditev in javno razsvetljavo – kako bodo drevesa, ki so po tem ostala, preživela, se bo še videlo – v nekdaj »upokojenskem« bloku na Gorazdovi 10, kjer je tudi sedež ZDUS, pa je lokal preuredil v tri najemna stanovanja in uredil nov vhod v objekt, ki bo prilagojen gibalno oviranim. Na pritožbe okoliških stanovalcev, da je bil med gradnjo hrup neznosen, so v Nepremičninskerm skladu PIZ pojasnili, da jih izvajalec, podjetje Konstrukting, o delu eno soboto v aprilu in en konec tedna, v soboto in nedeljo, v začetku junija, predhodno ni obvestil. Višina naložbe v parkirišča, prometno ureditev in javno razsvetljavo je okrog 130.000 evrov brez DDV, z deli so začeli 14. aprila, predviden rok izvedbe del je sedem mesecev.
Nedeljski hrup ob gradnji parkirišča v Gorazdovi ulici je zmotil sosede. FOTO: Vid Svetina/Delo
Nedeljski hrup ob gradnji parkirišča v Gorazdovi ulici je zmotil sosede. FOTO: Vid Svetina/Delo

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine