Zdaj je tudi uradno: z začetkom šolskih počitnic se bodo začela obnovitvena dela na Parmovi ulici. Zapora ceste, ki bo predvidoma trajala od 1. julija do novembra, bo potekala v več etapah, delati pa bodo začeli na odseku od Samove ulice do ulice Bežigrad. Ker gre cesto, ki je predvsem v jutranjih in popoldanskih konicah najbolj prometno obremenjena, je v tem delu mesta pričakovati zastoje.
Mestna občina Ljubljana je na nedavnem razpisu za rekonstrukcijo Parmove ceste skupaj s komunalno infrastrukturo od Samove ulice do Kurilniške ulice v konkurenci treh gradbenih družb izbrala gradbeno družbo Kostak iz Krškega. Vendar pa so na Magistratu z izvajalci del šele konec maja sklenili pogodbo v višini 4,3 milijona evrov (z DDV).
To pomeni, da bodo na Parmovi z deli lahko začeli šele v ponedeljek, 1. julija, čeprav je bilo sprva načrtovano že konec maja oziroma v začetku tega meseca. Obnovitvena dela bodo potekala v dveh fazah. Na MOL so potrdili, da bodo najprej začeli obnavljati odsek od Samove ulice do ulice Bežigrad. Gre za del ceste, ki ga po prometni študiji družbe EPU, izdelani marca lani, v jutranji in popoldanski prometni konici v povprečju prevozi okoli tri tisoč vozil na uro.
Ta del velja tudi za eno izmed alternativnih povezav med Šiško in središčem mesta. Parmovo cesto bodo obnavljali zaradi načrtovane stanovanjske gradnje na tem območju, saj naj bi v prihodnjih letih zgradili okoli 700 stanovanj. Znano je tudi, da bo obnova trajala leto dni oziroma, kot piše v razpisu, 360 dni.
Ljubljana Parmova prvi del obnove
Kje bodo zapore, še ni znano
Na vprašanje, kako bo potekala delna zapora ceste od Samove do ulice Bežigrad, so na občini odgovorili, da izvajalec še pripravlja projekt zapor, »vendar bodo o podrobnostih javnost pravočasno obvestili.« V prvi fazi se bodo torej lotili obnove od Samove do ulice Bežigrad, ki bo trajala od julija do novembra, kasneje pa od ulice Bežigrad do Kurilniške.
Kako in kdaj se bo začela druga faza obnove, ni jasno, saj je to odvisno od pridobitve gradbenega dovoljenja za kanalizacijo, pravijo na občini. Na Parmovi sicer nameravajo obnoviti celotno infrastrukturo pa tudi kolesarske steze in pločnike.
Zanimalo nas je, kako bodo v drugem delu obnove poskrbeli za parkiranje vozil na obeh straneh Parmove, natančneje na odseku med ulico Bežigrad do Kurilniške. Na tem območju je namreč parkiranje plačljivo, parkirišča pa upravlja javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice. »V času gradnje ne bo popolne zapore cest na celotnem odseku, tako da bo v omejenem obsegu omogočeno parkiranje,« so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.
4,3
milijona evrov (z DDV) znaša vrednost del
Denar za cesto tudi iz Bruslja, od države in javnih podjetij
Kot nam je uspelo izvedeti, bodo obnovitvena dela na cesti precej obsežna. Poleg kanalizacije in plinovoda bodo prenovili tudi javno razsvetljavo in del električne napeljave. V rebalansu letošnjega občinskega proračuna je investicija ocenjena na dobrih 1,5 milijona evrov, od tega je okoli 323 tisoč evrov sredstev iz EU, država pa je primaknila dobrih 57 tisoč evrov.
...
V obnovo bosta investirali tudi podjetji Voka-Snaga in Energetika Ljubljana. Koliko sredstev bodo namenili na Voki, ni znano, pred časom pa so na Energetiki odgovorili, da bodo za obnovo te prometno obremenjene in precej poškodovane ceste namenili okoli 376 tisočakov (z DDV).
Komentarji