Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Super učinkoviti super radarji

Na Samovi in Opekarski ulici v dveh mesecih zaznali skoraj 3900 kršitev 
Na Samovi ulici je super radar zabeležil že okoli 1800 prehitrih voznikov. Eden od njih je vozil celo 120 kilometrov na uro, omejitev pa je 60 kilometrov na uro. Foto Leon Vidic
Na Samovi ulici je super radar zabeležil že okoli 1800 prehitrih voznikov. Eden od njih je vozil celo 120 kilometrov na uro, omejitev pa je 60 kilometrov na uro. Foto Leon Vidic
4. 9. 2019 | 06:00
5:15
Samodejne merilne naprave na devetih lokacijah v prestolnici so pri merjenju prehitrih voznikov v ljubljanskih naseljih zelo učinkovite, ugotavljajo na občinskem redarstvu. Stacionarni radarji sicer umirjajo promet in izboljšujejo prometno varnost v mestu, kljub temu pa je (še vedno) največ kršitev na Roški, najmanj pa v središču mesta na Slovenski. Kazni za prehitre voznike so zelo visoke: do 1200 evrov in 18 kazenskih točk.

Mestna občina Ljubljana (MOL) je sredi julija namestila dve novi ohišji stacionarnih radarjev na Opekarski cesti v Trnovem in Samovi ulici za Bežigradom. Gre za sistem nadzora hitrosti prometa, ki so jih na občini razširili že na devet lokacij v Ljubljani. Prvi stacionarni radar so na MOL začeli uporabljati pred dvema letoma (natančneje jeseni leta 2017), ohišja pa so naprej postavili na treh lokacijah: na Celovški cesti v bližini poslovalnice zavarovalnice Generali, na Roški pri Srednji ekonomski šoli Ljubljana in na Dolenjski cesti. Pozneje so jih namestili še na Slovenski, Zadobrovški, Slovenčevi cesti in Cesti Dolomitskega odreda.



V zadnjih dveh mesecih, torej od 17. julija do 26. avgusta, so na Samovi zaznali že 1761 primerov prekoračitve hitrosti, na Opekarski pa 2133, skupaj torej 3894 kršitev. »Najvišja izmerjena prekoračitev na Samovi [tam je omejitev hitrosti 60 kilometrov na uro] je bila 120 kilometrov na uro, na Opekarski pa 122 kilometrov na uro,« so pojasnili na mestnem redarstvu. Po zakonu o pravilih cestnega prometa najnižja denarna kazen za prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti v naselju znaša 40 evrov, najvišja pa 1200 evrov, pri tem se vozniku motornega vozila izreče tudi 18 kazenskih točk.

Super radar na Opekarski v Trnovem deluje od sredine julija, od predlanske jeseni so jih postavili že na devetih lokacijah. Foto Leon Vidic
Super radar na Opekarski v Trnovem deluje od sredine julija, od predlanske jeseni so jih postavili že na devetih lokacijah. Foto Leon Vidic



Dejstvo: več kršitev in več pobranih kazni


Zanimalo nas je, koliko denarja se je na račun prehitrih voznikov letos že steklo v občinsko blagajno. »Prihodki od glob (zaradi prekoračitev hitrosti) so v lanskem prvem polletju znašali 692.782 evrov, v istem obdobju letos pa 1.033.832 evrov,« so povedali na občini. To pomeni, da so v letošnjih prvih šestih mesecih pobrali za skoraj polovico več denarja kot v istem obdobju lani. Iz poročila o lanskem delu občinskega redarstva je razvidno, da se število kršitev zaradi prehitre vožnje v naseljih povečuje. Lani so s tako imenovanimi super radarji v vsem letu skupaj zabeležili 17.900 kršitev, v letošnjih prvih šestih mesecih pa že 18.015.


 

Občinski redarji: manj prekoračitev hitrosti


Čeprav podatki kažejo drugače, na mestnem redarstvu zatrjujejo, da na lokacijah, kjer so nameščeni stacionarni radarji, opažajo trend zmanjševanja števila prekoračitev hitrosti. »To pomeni, da stacionarne merilne naprave dosegajo svoj prvotni cilj in namen, to je umirjanje prometa in izboljšanje varnosti v prometu. Na vseh lokacijah opažamo trend zmanjševanja števila prekoračitev hitrosti, zato ocenjujemo, da je bila odločitev o širjenju sistema meritev hitrosti s stacionarnimi samodejnimi merilnimi napravami pravilna,« pravijo na občinskem redarstvu.

Hkrati pojasnjujejo, da je od začetka izvajanja meritev (torej od predlanske jeseni), manj prekoračitev v višjih hitrostih, posledično pa se je izboljšala tudi varnost. Na vprašanje, ali na MOL morda razmišljajo o postavitvi novih super radarjev, so odgovorili, da nakupa samodejne merilne naprave ali ohišij še ne načrtujejo. Hkrati pa dodajajo: »Glede na pozitivne učinke merjenja hitrosti na prometno varnost nameravamo te ukrepe nadaljevati, o podrobnostih bomo javnost pravočasno obvestili. Lokacije bomo, tako kot do zdaj, določili v sodelovanju s prometno stroko, policijo, četrtnimi skupnostmi in glede na številne pobude meščanov.«       

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine