Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Obnova ceste, ki mnoge že spravlja v obup

Nedavno spremenjeni prometni režim povzroča negodovanje in zmedo.
Izvajalec del mora med prenovo poskrbeti, da lahko pešci in kolesarji varno prečkajo gradbišče. FOTO: Blaž Samec/Delo
Izvajalec del mora med prenovo poskrbeti, da lahko pešci in kolesarji varno prečkajo gradbišče. FOTO: Blaž Samec/Delo
26. 9. 2019 | 06:00
26. 9. 2019 | 08:16
5:45
»Kako naj se zdaj pripeljem v službo, kje naj parkiram? Ali bodo urejena začasna parkirišča? Bodo enosmerno Livarsko ulico odprli za promet v obe smeri?« To so le nekatera vprašanja, ki si jih v teh dneh zastavljajo stanovalci in zaposleni ob južnem delu Parmove. Na presenečenje številnih so namreč gradbinci krškega Kostaka že v ponedeljek začeli prekopavati del ceste na odseku med Smoletovo in ulico Bežigrad. Zaradi popolne zapore je dostop do Parmove zdaj mogoč le z Dunajske in Livarske.


Potem, ko so delavci Kostaka teden dni pred rokom končali obnovo severnega dela Parmove ulice (od križišča ulice Bežigrad in Drenikove) so se predčasno lotili tudi južnega dela Parmove in v začetku tedna zaprli del ceste proti Kurilniški. Gregor Jaklič, komercialni direktor Kostaka je za Delo pojasnil, da Parmova, ki naj bi jo v celoti prenavljali več kot leto dni, nikoli ne bo popolnoma zaprta. »Prenavljali jo bomo po koščkih«,« je dejal Jaklič. Ob tem ni želel napovedati, kako bo obnova potekala pozimi, saj se bodo o tem z pristojnimi na MOL še dogovorili.



S prenovo prometno obremenjene Parmove se bo število parkirišč ob cesti bistveno zamnjšalo. FOTO: Blažž Samec/Delo
S prenovo prometno obremenjene Parmove se bo število parkirišč ob cesti bistveno zamnjšalo. FOTO: Blažž Samec/Delo



Tako na občini kot tudi v krški gradbeni družbi pa se zavedajo, da je Parmova, ki velja za alternativno cestno povezavo do središča mesta, med najbolj prometno obremenjenimi cestami v Ljubljani. V študiji, ki so jo marca lani izdelali v ljubljanskem podjetju PNZ (ta je bila izdelana za potrebe izdelave občinskega podrobnega prostorskega načrta), so med drugim ugotovili, da križišče Samove in Parmove ulice v jutranji konici (med sedmo in osmo zjutraj) prevozi 3000 vozil na uro, v popoldanski (med tretjo in četrto popoldne) pa kar 3300 vozil na uro. »Na Parmovi ulici je največ prometa v času jutranje konice, saj takrat prihaja veliko zaposlenih na delovna mesta v južnem delu Parmove,« piše v omenjeni študiji.

 FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
 FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Kako zelo je obremenjena Parmova, priča tudi podatek, da križišče med Parmovo in ulico Bežigrad v prometnih konicah povprečno prevozi okoli 1500 vozil na uro, križišče med Parmovo in Livarsko pa okoli 600 vozil na uro. Poleg tega naj bi v tem delu mesta v prihodnjih letih zgradili kar 700 stanovanj.

Zaradi zapore južnega dela Parmove so bili številni vozniki, ki so se vozili po enosmerni Livarski, precej zmedeni. FOTO: Leon Vidic/Delo
Zaradi zapore južnega dela Parmove so bili številni vozniki, ki so se vozili po enosmerni Livarski, precej zmedeni. FOTO: Leon Vidic/Delo


Kako ob zapori do službe in domov?


Občina je za obnovo celotne Parmove namenila 4,3 milijona evrov (z DDV), poleg obnove precej dotrajane ceste in infrastrukture bodo uredili še pločnike in kolesarsko stezo, od ulice Bežigrad do Kurilniške ulice pa načrtujejo ureditev parkirišč z zelenimi otoki. To pomeni, da bo po prenovi Parmove ob cesti bistveno manj parkirišč, kot jih je bilo doslej. Križišče Parmove in ulice Bežigrad bo po prenovi semaforizirano.

Na vprašanje, kako in kje bo v času gradbenih del na južnem delu Parmove potekala zapora bližnjih cest, so na MOL odgovorili: »Obvoz je urejen prek Dunajske in Livarske, iz katere je mogoče priti na Pleteršnikovo ali Parmovo ulico in naprej do Džamijske in Kurilniške ulice. Z južnega dela Parmove je mogoč izvoz prek Smoletove ulice na Pleteršnikovo ulico in naprej do ulice Bežigrad. Križišče Bežigrad–Parmova bo ostalo v funkciji, saj je (gradbeni) poseg v to območje predviden prihodnje leto.« Ob tem so še dodali, da bo izvajalec del med obnovo skrbel za urejen zavarovan koridor za pešce in kolesarje prek gradbišča v širini najmanj 1,5 metra.

»Prav tako morajo za lokalni promet zagotoviti ustrezno prevoznost oziroma dostop do vseh objektov na območju zapore. Občasno bo po potrebi zapora segala tudi v križišče Parmova–Smoletova. V tem času bomo na Livarski ulici, na odseku med Pleteršnikovo in Parmovo, vzpostavili dvosmerni promet,« pravijo na mestni upravi.

Foto: Delo
Foto: Delo


Mestni redarji trdijo, da težav v prometu ne bo


In kako bo s parkirišči na južnem delu Parmove, torej na cesti, ki vodi do Kurilniške? »Ukinjenih parkirnih mest se ne bo nadomeščalo,« na kratko pojasnjujejo občinski uradniki. Po mnenju številnih voznikov pa bo Livarska ulica kmalu postala preobremenjena, predvsem za voznike tovornih vozil. Do zdaj je bila namreč ta ulica enosmerna, pred nekaj dnevi pa so promet na polovici ulice spremenili v dvosmerni.

»Zaradi popolne zapore Parmove se bo tranzitni promet močno zmanjšal in s tem tudi obremenjenost Livarske,« odgovarjajo na občini. Pri ogledu trenutnih razmer na terenu so mestni redarji ugotovili, da zaradi obvoza po Livarski in Dunajski cesti ne bi smelo biti težav v prometu. »Okoliške ceste bodo, tako kot v času zapor v drugih delih mesta, občasno obremenjene, predvsem v času jutranjih in popoldanskih konic. Vse udeležence v prometu zato pozivamo k strpnosti in k upoštevanju trenutno postavljene prometne signalizacije,« so še dodali na redarstvu.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine