Grosuplje – Zaradi dobre zasedenosti grosupeljske proge mestnega avtobusa 3G vodstvo LPP razmišlja o dodatnih avtobusih. Z odprtjem garažne hiše P+R (parkiraj in odpelji), kjer bo prostora za več sto osebnih vozil, se bo povpraševanje po javnem prevozu predvidoma še povečalo.
Tehnični pregled za novo pridobitev v Grosuplju je investitor uspešno opravil, nekoliko se je zataknilo le pri izdaji uporabnega dovoljenja. A to ne pomeni velike ovire za odprtje objekta, so sporočili s tamkajšnje upravne enote. »Izvedba projekta parkirne hiše P+R Grosuplje je v zaključni fazi, čakamo na uporabno dovoljenje, nato bomo parkirno hišo odprli za vse uporabnike,« je povedal
Dušan Hočevar, direktor grosupeljske občinske uprave. Novo pridobitev za Grosuplje in okoliške prebivalce bodo predvidoma slovesno odprli do sredine prihodnjega meseca.
SŽ (še) niso v sistemu
Na vprašanje, kako bosta potekala parkiranje in plačilo, je Hočevar odgovoril, da bo storitev P+R namenjena dnevnim uporabnikom parkirne hiše, ki uporabljajo avtobusni javni prevoz. Za vstop v parkirno hišo bodo potrebovali kartico urbano, ki jo bodo lahko kupili tudi na urbanomatu v garažni hiši. Z njo bo mogoč nakup dnevnega ali mesečnega parkiranja, pogoj pa bo vožnja proti Ljubljani in nazaj.
5,55
milijona evrov je vrednost projekta
Storitev P+R je za zdaj vezana le na urbano in s tem na avtobus na progi 3G. Po implementaciji informacijskega sistema Slovenskih železnic pa bo pot proti Ljubljani mogoča tudi z vlakom, je pojasnil Hočevar. Pogodbena vrednost projekta je 5,55 milijona evrov, od tega je 1,65 milijona primaknila tudi Evropska unija.
Z novo garažno hišo se bo gostota prometa osebnih vozil med Grosupljem in Ljubljano nekoliko zmanjšala, pravi Peter Horvat, direktor LPP. FOTO: Roman Šipić
V parkirni hiši bo na voljo 222 parkirnih mest, 161 za namen parkiranja P+R, preostalih 61 parkirišč pa bo plačljivih. V kletni etaži bo možnost polnjenja električnih vozil, ob garažni hiši bo uporabnikom na voljo zaprta kolesarnica za 40 koles z možnostjo polnjenja električnih koles. S P+R Grosuplje se uresničuje eden od petih strateških stebrov načrtovanja, ki jih predvideva celostna prometna strategija te občine. To pomeni vzpostavitev celostnega prometnega načrtovanja, spodbujanje hoje kot pomembnega potovalnega načina, optimalno izkoriščanje potencialov kolesarjenja, uveljavitev optimiziranega cestnega prometa ter oblikovanje privlačnega javnega potniškega prevoza, so sporočili z grosupeljske občine.
Gneča na avtobusih
Garažna hiša je velika pridobitev tako za Grosuplje kot za Ljubljano, saj se bo v jutranji in popoldanski prometni konici vsaj nekoliko zmanjšala gostota prometa z osebnimi vozili, pravi direktor LPP Peter Horvat. Od uvedbe avtobusne linije mestnega prometa 3G pred skoraj desetletjem se je število prepeljanih potnikov na letni ravni povečalo za 250 odstotkov. V absolutnih številkah to pomeni, da so imeli ob začetku obratovanja 300.000 potnikov na leto, zdaj jih je že 750.000.
Parkirna hiša v Grosuplju. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
»Avtobusi 3G so v prometnih konicah zelo dobro zasedeni, zato bomo morali prej ali slej uvesti dodatne, kar smo nenazadnje obljubili tudi vodstvu grosupeljske občine,« je napovedal Horvat. Na relaciji Grosuplje–Ljubljana zdaj vozi pet avtobusov. V regionalni razvojni agenciji Ljubljanske urbane regije, ki združuje 26 občin iz osrednje Slovenije, pa so prepričani, da se bo promet z osebnimi vozili v Ljubljani zmanjšal, ko bosta železnica in javni potniški promet konkurenčna uporabi osebnega vozila.
Garažna hiša je tehnični pregled uspešno opravila.
Sredi septembra bo uporabnikom na voljo 222 parkirnih mest.
Evropska unija za projekt prispevala 1,65 milijona evrov.
Komentarji