Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Ko izposoja kolesa postane misija nemogoče

Zaradi večjega števila izposoj občasno pomanjkanje koles v središču mesta.
◀ Na Kongresnem trgu je tako samevala postaja za izposojo koles Bicikelj v torek pozno popoldne. Fotografiji Mavric Pivk
◀ Na Kongresnem trgu je tako samevala postaja za izposojo koles Bicikelj v torek pozno popoldne. Fotografiji Mavric Pivk
25. 7. 2019 | 06:00
25. 7. 2019 | 12:02
6:46
V Europlakatu, ki je pred dobrimi osmimi leti v sodelovanju z ljubljansko občino vpeljal sistem izposoje koles Bicikelj, pravijo, da so do zdaj število postaj in koles podvojili. Uporabniku, ki v teh dneh po mestu zaman išče prosto kolo, ta podatek prav nič ne pomaga. Postaje za najem poleti v središču prestolnice namreč samevajo, saj koles za izposojo sploh ni.

Bralec Dela nam je zaupal svojo neprijetno izkušnjo, ko je v minulih dneh v prestolnici zaman iskal prosto kolo za izposojo iz sistema Bicikelj. Ko je na ljubljansko železniško postajo v nedeljo prispel v poznih večernih urah, se je odločil, da se bo namesto s taksijem domov zapeljal s kolesom. Vendar je prosto kolo zaman iskal kar na petih postajah sistema Bicikelj – od središča mesta do poslovne stavbe Mercatorja za Bežigradom. Na prazna postajališča za izposojo koles je namreč naletel na Vilharjevi, v parku Navje, koles ni bilo niti pri Petrolovi poslovni stavbi ob Dunajski niti pri Plečnikovem stadionu niti pri Mercatorjevi poslovni stavbi.



Sredi tedna se je zgodba ponovila, saj je pozno popoldne zaman iskal prosto kolo na postajališčih Bicikelj od Tivolija do poslovne stavbe Petrola za Bežigradom. Zanimalo nas je, ali je morda vzrok za pomanjkanje koles pogosta izposoja (tudi med turisti), ali pa je krivo pomanjkanje uslužbencev Europlakata, ki skrbijo za polnjene postaj s kolesi sistema Bicikelj. Konkretnega odgovora nismo prejeli, so nam pa v podjetju pojasnili, da do občasnega pomanjkanja koles (oziroma prostih ključavnic) prihaja predvsem ob prometnih konicah, ko je največ izposoj, in to v središču mesta. »Uporabnikom svetujemo, naj pred uporabo koles preverijo razpoložljivost prek mobilnih aplikacij, denimo AllBikesNow.«

▲ Pred izposojo uporabnikom svetujejo, naj preverijo razpoložljivost koles prek mobilnih aplikacij, denimo AllBikesNow.
▲ Pred izposojo uporabnikom svetujejo, naj preverijo razpoložljivost koles prek mobilnih aplikacij, denimo AllBikesNow.


Največ izposoj zjutraj na obrobju, zvečer v središču


Zjutraj si uporabniki kolesa izposodijo večinoma na postajah na obrobju mesta in se z njimi odpravijo v središče Ljubljane. Popoldne je trend obraten, saj si uporabniki kolesa izposojajo na postajah v središču mesta, vrnejo pa jih na obrobju. Podoben trend izposoje se ponovi v večernih urah, ko si kolesa izposojajo na postajah na obrobju in se z njimi odpravijo v središče Ljubljane; kasneje si kolesa znova izposojajo na postajah v središču Ljubljane in se vračajo na obrobje. 

Tako navade uporabnikov sistema Bicikelj pojasnjujejo v Europlakatu. Ob tem dodajajo, da je največ izposoj (in vračil) koles na Cankarjevi ulici pri Nami, na Prešernovem in Kongresnem trgu, na obrobju pa na Dunajski pri Mercatorju, v Rožni dolini, na Njegoševi pri garažni hiši Šempeter in pri Kinu Šiška. Najmanj uporabnikov je pozimi, največ pa maja in junija ter septembra in oktobra.

Bicikelj je med uporabniki zelo priljubljen, največ izposoj pa je spomladi in jeseni. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Bicikelj je med uporabniki zelo priljubljen, največ izposoj pa je spomladi in jeseni. FOTO: Uroš Hočevar/Delo


Polnjenje postaj od jutra do večera


Ekipe, ki skrbijo za premikanje koles s polnih postaj na prazne in za pregled koles, so med tednom na terenu od šestih zjutraj do devetih zvečer. Medtem ko med tednom za to skrbijo tri ekipe, pa je med vikendom na terenu ena ekipa, in sicer med deseto in 14. uro, v povprečju pa opravijo od šest do deset odstotkov premikov med postajami. Vsako kolo, ki ga prepeljejo s polno zasedenih postaj na prazne, pregledajo, preverijo deset kontrolnih točk, ki lahko vplivajo na varno uporabo koles, poškodovana pa odpeljejo na servis.

»Na servis odpeljejo povprečno pet koles na dan,« pojasnjujejo v Europlakatu. Redne servise koles opravijo pozimi, saj je takrat najmanj izposoj. In koliko je med njimi poškodovanih? »Poškodbe so večinoma povezane z redno uporabo, namernih poškodb je malo. Načeloma bi morali stroške popravila za namerne poškodbe koles plačati uporabniki, vendar do zdaj še nobenemu uporabniku nismo izstavili računa za popravilo,« odgovarjajo v družbi. Tudi težav z vandalizmom in krajami koles nimajo, saj ljudje kolesa uporabljajo skrbno.

BICIKELJ IZPOSOJA
BICIKELJ IZPOSOJA


Povprečna izposoja traja le 16 minut


Če je imel na začetku sistem Bicikelj (maja leta 2011) na 30 postajah 300 koles, jih je danes 600 na 60 postajah. »Še preden so prva kolesa Biciklej zapeljala po ljubljanskih ulicah, je bilo v sistemu registriranih okoli 1600 uporabnikov, po enem letu pa že 32.000. Od začetka delovanja do danes so zabeležili 176.311 uporabnikov, od tega je okoli 40.000 aktivnih in s sklenjeno letno naročnino.

Med tednom je okoli 5000 izposoj koles na dan, konec tedna pa se število skoraj prepolovi na okoli 2800 izposoj. Rekordno število izposoj so zabeležili 10. oktobra lani, ko so uporabniki v enem dnevu opravili 6277 voženj. Povprečni čas izposoje kolesa traja 16 minut, vožnje, daljše od ene ure, pa praktično ni.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine