Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Kako so se na Turizmu Ljubljana nespretno lotili razpisa

Kljub ponovljenemu javnemu naročilu so izbrali istega ponudnika
Spletno stran Turizma Ljubljana bodo posodobili, saj so se od leta 2012, ko so stran nazadnje prenovili, navade uporabnikov bistveno spremenile. Foto Matej Družnik
Spletno stran Turizma Ljubljana bodo posodobili, saj so se od leta 2012, ko so stran nazadnje prenovili, navade uporabnikov bistveno spremenile. Foto Matej Družnik
28. 6. 2019 | 07:00
8:32
Na Turizmu Ljubljana so se sredi meseca odločili, da bo za prenovo spletne strani skrbela družba Innovatif in za to prejela dobrih 89 tisočakov (z DDV). Razpis ne bi bil nič posebnega, če ga ne bi bilo treba (v prvem poskusu) konec marca razveljaviti in ponoviti. Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) in ministrstvo za javno upravo sta namreč pri prvem razpisu podvomila o izbiri ponudnika. Ko so postopek ponovili, pa so vnovič izbrali isto podjetje, le z nekoliko nižjo ceno.

Javni zavod Turizem Ljubljana, ki se financira iz občinskega proračuna, je 4. januarja objavil (prvi) razpis za prenovo njihove spletne strani. Do 28. januarja so prejeli le eno ponudbo – družbe Innovatif, ki bi spletno mesto posodobila za 94.794 evrov (z DDV). »Naročnik (Turizem Ljubljana, op. a.) je ugotovil, da je Innovatif predložil dopustno ponudbo in dosegel najvišje število točk glede na merila za izbor, zato je 25. februarja izdal odločitev o oddaji javnega naročila,« je razvidno iz dokumentacije.

Vendar pa so 28. marca na portalu javnih naročil odločitev morali preklicati, razpis razveljaviti in postopek ponoviti. Že v začetku marca je namreč zavod prejel zahtevo ministrstva za javno upravo (MJU), naj jim posredujejo pojasnila o izbiri ponudnika in odgovorijo na očitke, da je bilo javno naročilo napisano za točno določenega ponudnika.

Le nekaj dni kasneje, natančneje 5. marca, so prejeli še zahtevo protikorupcijske komisije, naj jim posredujejo vso dokumentacijo o razpisu. Čeprav so na očitke resornega ministrstva in KPK odgovorili so se v zavodu konec marca odločili za razveljavitev razpisa, po naših informacijah tudi zaradi zahteve nadzornikov, ki jim predseduje nekdanja podžupanja Jadranka Dakić.


Innovatif skrbi tudi za strani MOL, Mercatorja, Adrie Airways ...


Na razpisu, ki so ga ponovili sredi aprila, so na zavodu prejeli tri ponudbe. Poleg podjetja Innovatif sta se prijavili še družbi PM, poslovni mediji in Idearna. Iz odločitve o oddaji javnega naročila, objavljene 13. junija, je razvidno, da je bila najcenejša ponudba ljubljanske Idearne v višini 73.444 evrov (z DDV), a so bili izločeni, saj niso imeli poravnanih vseh finančnih obveznosti. Tako je bil ponovno izbran Innovatif. Medtem ko je ta družba na prvem razpisu oddala ponudbo, vredno 94.794 evrov (z DDV), je na ponovljenem razpisu ceno znižala za 5734 evrov na 89.060 evrov (z DDV).

Aplikacija Erar razkriva, da ljubljanski Innovatif največ posluje z Turizmom Ljubljana in MOL. Od leta 2008 do letošnjega junija so na račun poslovanja z občino zaslužili 336.379 evrov, z Turizmom Ljubljana pa skoraj trikrat več oziroma 884.561 evrov. Poleg tega, da skrbi za spletne strani Turizma Ljubljana, MOL in Ljubljanskega gradu, Innvatif sodeluje tudi pri upravljanju digitalnega komuniciranja Mercatorja, Adrie Airways in McDonald'sa Slovenija. Lani so ustvarili 2,4 milijona evrov prihodkov in dobrih 15 tisoč evrov dobička. O ponovnem izboru Innovatifa za prenovo spletne strani bodo nadzorniki Turizma Ljubljana seznanjeni na seji, sklicani za 3. julij.


 

Kako bo prenovljena spletna stran turistične ponudbe


Na Turizmu Ljubljana, ki ga vodi Petra Stušek, pojasnjujejo, da z Innovatifom sodelujejo že od leta 2004, prenova spletne strani pa bo obsegala tri sklope: celovito prenovo uporabniške izkušnje, funkcionalno in vizualno prenovo ter vsebinsko prenovo. Pol leta po zagonu spletnega mesta bodo skrbeli tudi za vzdrževanje strani.

»Do 15. septembra je predvideno obdobje testiranja, objava (prenovljene) spletne strani pa bo konec septembra,« poudarjajo. Prenove so se lotili zato, ker je bila stran nazadnje prenovljena pred sedmimi leti. »To je v današnjem hitro spreminjajočem se internetnem obdobju zelo dolgo obdobje. Navade spletenih uporabnikov so se bistveno spremenile, prav tako tehnične zahteve, ki jih mora izpolnjevati dobra spletna stran, spremenili pa so se tudi strateški cilji Turizma Ljubljana,« dodajajo.

S prenovo želijo izboljšati uporabniško izkušnjo obiskovalcev, cilj projekta pa je tudi prenova vizualne podobe strani po zadnjih smernicah v spletnem oblikovanju ter tehnično optimiziranje spletnega dostopa.
 

MJU in KPK menda zadovoljna s pojasnili


Stuškova je v obširnem odgovoru pojasnila, na kakšen način je MJU seznanila z razpisom in domnevno spornim izborom. »Vsebino javnega naročila smo pripravili v dobri veri, da so pogoji in merila v razpisni dokumentaciji transparentni. Po zahtevi MJU smo še enkrat natančno proučili situacijo in ugotovili, da je kombinacija postavljenih pogojev (trije referenčni projekti, izvedeni v odprtokodnem sistemu SilverStripe v zadnjih treh letih, v vrednosti 40.000 evrov) prezahtevna in da na slovenskem trgu pogoje predvidoma izpolnjuje en ponudnik, v Evropi pa je ponudnikov več,« pojasnjuje Petra Stušek.

Po posvetu z več spletnimi strokovnjaki in dodatni raziskavi trga so objavili nov razpis s spremenjenimi pogoji. Ob tem ni zanemarljiv podatek, da Innovatif na svoji spletni strani pojasnjuje, da »vsa naša spletna mesta gradimo na odprtokodni platformi SilverStripe, kar nam omogoča razvoj kompleksnih spletnih mest, intranetov in drugih spletnih aplikacij.«

»Nov predmet javnega naročila je bila prenova spletne strani, ki se lahko izvede na kateremkoli primerljivem odprtem kodnem sistemu. Umaknili smo omejujoč referenčni pogoj, znižali vrednost referenčnih projektov na 30.000 evrov in tako omogočili, da je bil nov razpis odprt za prijavo kateremukoli od ponudnikov na trgu, usposobljenem za izvedbo primerljivih projektov,« dodaja Stuškova.

Razpis je bil objavljen 19. aprila, rok za oddajo ponudb pa je bil 21. maj. To je po njenih besedah omogočilo kakovostno pripravo in prijavo širokega nabora ponudnikov. O zahtevi KPK pa je povedala, da so jim dokumentacijo iz razpisa poslali, komisija pa je postopek zaključila in jih obvestila, »da navedbe iz prijave ne dajejo podlage za resen sum kršitve.«

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine