Najnovejša pridobitev v Ljubljani je izposoja električnih skirojev, namenjena turistom, ki želijo mesto spoznati na bolj dinamičen način in se zapeljati tudi zunaj strogega mestnega jedra. »To je skladno tudi s prizadevanji za decentralizacijo turističnih tokov. Hkrati so e-skiroji del svetovnega trenda za zmanjšanje ogljičnega odtisa v mobilnosti, njihova uporaba pa je zdaj tudi zakonsko urejena,« pravi
Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana. Mobilno aplikacijo z elektronskim vodnikom po mestu je v sodelovanju s Turizmom Ljubljana razvilo zagonsko podjetje Giro Car Share.
Namestitev aplikacije na pametni telefon je preprosta. Ura izposoje e-skiroja stane devet evrov, prvi teden so imeli 70 izposoj.FOTO: Jure Eržen/Delo
Izposojo e-skirojev so v Turizmu Ljubljana začeli sredi avgusta in so, kot pravijo, po prvem tednu z odzivom obiskovalcev zadovoljni. »Še bolj kot k izposoji želimo obiskovalce in tudi meščane spodbuditi k doživetjem, ki so na voljo v aplikaciji gogiro. Zdaj so na voljo tri ture: Ljubljanski kulturni potep – Invaderjevi mozaiki, Ljubljanska foto tura in brezčasna Plečnikova zapuščina v Ljubljani,« pojasnjuje Petra Stušek. Pravi, da bodo prihodnje leto pred začetkom poletne sezone izvedli tudi analizo in se na podlagi ugotovitev odločili za morebitno nadgradnjo z dodatnimi produkti oziroma doživetji.
Izposoja skirojev pred TIC
Gotovo ste pred Turistično-informativnim centrom (TIC) v središču mesta opazili rdeče e-skiroje, opremljene z napisom Turizem Ljubljana. To je petnajst skirojev, ki jih izposoja ljubljansko podjetje Giro Car Share. »Z najemi e-skirojev v Ljubljani smo navzoči že dobro leto, dva ponudnika sta se medtem s trga sicer že umaknila. Vendar je tovrstna izposoja e-skirojev popolnoma drugačen produkt, saj je namenjena predvsem turistom. Skupaj s Turizmom Ljubljana smo namreč razvili inovativen turistični produkt, ki ga bo v prihodnje Ljubljana lahko pokazala tudi drugim turističnim mestom oziroma destinacijam,« pravi
Klemen Furlan, direktor podjetja Giro Car Share.
- Najem e-skiroja turistom omogoča pridobitev elektronskega vodnika po Ljubljani.
- Najeti jih je mogoče na Adamič-Lundrovem nabrežju pred TIC.
- Ljubljanski hoteli so avgusta imeli okoli 77-odstotno zasedenost.
In kako najem e-skiroja poteka v praksi? Posameznik, ki najame e-skiro (ti so nameščeni zgolj pred TIC in jih morajo turisti tja tudi vrniti), si prek QR-kode na pametni telefon namesti aplikacijo gogiro. S tem hkrati pridobi elektronski vodnik, ki ga z navigacijo v dveh tujih jezikih vodi po treh ljubljanskih turah. »Ura izposoje stane devet evrov. Prvi teden smo imeli že 70 izposoj,« pravi Furlan.
Pri tem dodaja, da bodo tovrstni turistični produkt ponudili tudi mestnim hotelirjem in drugim turističnim mestom, kot so obalna mesta in Maribor. V podjetju si želijo, da bi turistično inovacijo sprejeli tudi v Postojnski jami. V okolici Postojne je namreč še veliko drugih turističnih znamenitosti, kot sta jama Pivka in Rakov Škocjan, ki pa si jih turisti lahko ogledajo le, če se tja odpravijo z avtobusom ali osebnim vozilom.
15
električnih skirojev ima naloženo aplikacijo gogiro
Sodobno, zeleno, enostavno in dostopno
»To je gotovo ena izmed dodatnih pridobitev Ljubljane kot turistične destinacije, predvsem zato, ker je to sodobno, zeleno, enostavno in dostopno prevozno sredstvo. Nadgradnja teh električnih skirojev je aplikacija, ki glede na izbor vozila prikaže, kaj vse je v mestu mogoče tudi obiskati. To je tako imenovani elektronski hotelski consierge [oziroma elektronski hotelski asistent], ki gostom predstavi možne izlete v radiju dosega tega prevoznega sredstva – električnega skiroja, električnega kolesa ali električnega vozila.« Tako o tej inovaciji v turizmu glavnega mesta pravi
Gregor Jamnik, direktor hotela Slon.
»Ta produkt je zelo aktualen, saj smo ljubljanski hotelirji navdušeni nad tem, da je Plečnikovo Ljubljano prepoznal tudi Unesco. Osredotočamo se namreč na novo ciljno skupino gostov, ki so zahtevnejši in imajo ponavadi tudi debelejšo denarnico,« dodaja Jamnik. Z najemi električnih prevoznih sredstev bodo tudi hotelirji v Ljubljani lahko zadržali turiste, da ostanejo dlje časa v mestu ter si ogledajo ne le središče, ampak tudi druge znamenitosti, kot sta Fužinski grad in živalski vrt.
Odlična zasedenost hotelskih sob
Na vprašanje, kako so avgusta zasedeni mestni hoteli, pa Jamnik odgovarja: »Vsi hoteli so bili v povprečju 70-odstotno zasedeni, nekateri celo več. Hotel Cubo je imel kar 93-odstotno zasedenost, hotel Slon 84-odstotno, za odstotek manjšo zasedenost sob je imel Radisson Blue Plaza hotel v BTC, hoteli Union pa so bili 77-odstotno zasedeni.« Za primerjavo: avgusta lani so imeli ljubljanski hoteli samo 45-odstotno zasedenost sob. Ne glede na to, da so podatki za letos višji kot lani, mestne hotelirje skrbita predvsem prihajajoča jesen in četrti val okužb z novim koronavirusom.
»Letošnja poletna sezona je precej boljša od lanske, a še vedno težko primerljiva s poletnimi meseci leta 2019. K večjemu letošnjemu obisku v primerjavi z lanskim pripomore dejstvo, da je Ljubljana znana kot zelena, urejena destinacija s številnimi trajnostnimi praksami in se je med epidemijo uvrščala med destinacije, ki so jih številni mediji priporočali za obisk, ter precepljenost,« pravi Petra Stušek.
Na poslovnih dogodkih se namreč strogo upošteva pogoj PCT. V mestu poteka poslovna borza Conventa, na kateri so udeleženci 87-odstotno precepljeni. »Trenutno imamo v Ljubljani na dan povprečno 3650 prenočitev, zasedenost pa je 75-odstotna. Po statistiki TIC, kjer spremljamo 23 hotelov in tri hostle v prestolnici, so gostje avgusta opravili 164 odstotkov več prenočitev kot avgusta lani. Prevladujejo pa obiskovalci iz Nemčije, Francije, Španije, Italije, Nizozemske in Belgije,« še dodaja Stuškova.
Komentarji