Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Grožnja z državljansko nepokorščino

Nadzorniki Darsa lahko v ponedeljek prižgejo zeleno luč za iskanje izvajalca zadnje tretjine rešilne ceste
Nedokončani odsek obvoznice Mengeš.<br />
Foto Janez Petkovšek
Nedokončani odsek obvoznice Mengeš.<br /> Foto Janez Petkovšek
Aleš Stergar
4. 7. 2018 | 18:00
3:39
Če nadzorniki državne avtocestne družbe v ponedeljek ne bodo dali soglasja za izbor izvajalca za dokončanje manjkajočega 1,3-kilometrskega dela mengeške obvoznice, se bodo dan kasneje v Mengšu, Trzinu, Komendi in Vodicah začeli pogovarjati, kako izraziti državljansko nepokorščino. Bržčas z zaporami prometa.

Odhajajoči pristojni minister Peter Gašperšič si ne zna predstavljati, da Darsovi nadzorniki, pri imenovanju katerih imata vlada in minister odločilno vlogo, ne smeta pa se vtikati v njihovo delo, v drugo ne bi dali soglasja. Član Darsove uprave Vili Žavrlan je pojasnil, da gre za notranji zaplet zaradi ureditve evidenc nepremičnin in da to ne more biti vzrok za zavrnitev soglasja za izbor izvajalca del. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic pa je za Delo včeraj povedal, da pričakuje, da bodo nadzorniki dali soglasje.
 

Zaostajanje pri infrastrukturi


Mengeški župan Franc Jerič pravi, da si že vrsto let prizadevajo, da se tranzitni promet preusmeri na obvoznico, junijska odločitev Darsovih nadzornikov pa je krajane dvignila na noge. Župan Vodic Aco Franc Šuštar je poudaril, da se promet povečuje, gradijo se industrijske cone; Slovenija se razvija, politika pa pri infrastrukturnih projektih temu ne sledi.

Župan Trzina Peter Ložar je navedel, da gre vsak dan skozi Trzin iz smeri Mengša približno 22.000 vozil, okoli 20.000 pa še iz smeri Domžal. Župan Komende Stanislav Poglajen pa, da bi bilo ob vedno bolj obremenjenih cestah treba zgraditi še kakšno drugo obvoznico, ne le mengeške. In pričakuje časovni načrt.

Problem pa je, kot marsikaj, povsem bizaren. Dars je leta 2011 dokončal dve tretjini obvoznice Mengeš, ko pa je po njej stekel promet, jo je po takrat veljavni zakonodaji predal v upravljanje infrastrukturni direkciji (DRSI). Za preostalo tretjino pa takrat niso bila pridobljena vsa potrebna zemljišča. Ko so jih pridobili, je bila izdelana projektna dokumentacija, obnovljena so bila tudi vsa potrebna soglasja, zadnje marca letos.

Dars je vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja takoj posredoval ministrstvu za okolje in prostor, dovoljenja pa še nima; Aleš Hojs z DRI ga pričakuje do septembra. Je pa Dars že sredi maja začel postopek oddaje javnega naročila v ocenjeni vrednosti 2,96 milijona evrov (brez DDV), vendar Darsovi nadzorniki junija niso soglašali z objavo tega javnega naročila, češ da bodo o vsem skupaj odločali po sistemski ureditvi problematike evidentiranja nepremičnin drugih upravljavcev cest, ki so v Darsovih evidencah. Namreč: po novem zakonu Dars odseke, ki jih zgradi in so zavedeni kot njegovo premoženje, tudi sam upravlja in vzdržuje (ter cestnini).
 

Pogodba letos, cesta pa ...


Ko (in če) bodo nadzorniki podpisali soglasje, bo Dars lahko objavil razpis, javno naročanje pa v slovenski maniri traja nekaj mesecev, tako da bi bilo do izvajalca moč priti v najboljšem primeru - beri brez revizij - letos. Ko bodo z deli začeli, bo rok za dokončanje deset mesecev. Če bi se lahko delalo pozimi, kar pa je težje verjetno, bi lahko končali že prihodnje leto, verjetneje pa 2020.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine