Ljubljana – Življenje stanovalcev v okolici
Livarske ulice je, odkar je ta enosmerna v smeri z Dunajske ceste proti Parmovi ulici, mnogo prijetnejše, so na vprašanje, ali so si premislili o smeri, odgovorili v mestni občini. In dodali, da do dokončne prometne ureditve v tem delu Bežigrada smeri na Livarski ne bodo spreminjali.
Jasno je, da ocene o primernosti ene in druge smeri nikoli ne bodo enopomenske, dejstvo pa je, da se zdaj ves promet steka na ulico Bežigrad in zelo prometno križišče Dunajske ceste, Linhartove ceste in ulice Bežigrad. Dejstvo je, da je dostop do Livarske ulice en sam, z Dunajske. Prebivalka Livarske ulice se pri tem sprašuje, kdo je življenje ocenil kot prijetnejše? Da je prometa res manj, je res, kakor tudi, da so še vedno pogoste vožnje v napačni smeri. Celo smetarji menda redno vozijo v napačni smeri.
Problem je zelo praktičen. Kako pride iz središča mesta domov stanovalec Livarske ulice? No, do Črnuč se mu resda ni treba peljati, prav veliko hitreje pa tudi ne gre. Na križišču Dunajske, Linhartove in Bežigrada je bilo polkrožno obračanje nazaj proti centru dovoljeno samo nekaj mesecev, zdaj je znova prepovedano.
Tako mora voznik v križišču zaviti levo ali desno in nekje (kje?) obrniti ter se vrniti po Dunajski do kratkega, zagonetnega in ne dovolj varnega odcepa čez rumeni pas za avtobuse, kolesarske steze in prehod za pešce na Livarsko ulico, na katero preprosto ni nobenega drugega uvoza. Druga možnost iz centra je vožnja po Vilharjevi in Železni na Linhartovo in nato na Dunajsko. S trikratnim zavijanjem v levo, kar je v Ljubljani večinoma posebna veselica. In kako nazaj v mesto? Preprosto, vendar: po Parmovi in vedno polni ulici Bežigrad, mimo Lidla, do križišča z Dunajsko, ki spusti v enem intervalu kakih pet vozil ali pa še manj, če Dunajsko prečkajo pešci.
Polkrožno zavijanje na Dunajski je spet prepovedano. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Stanovalci tako vse manj uporabljajo Livarsko ulico za dostop do doma, zato parkirajo na Parmovi, za kar imajo dovolilnice, in gredo naprej peš. Zagato bi bilo moč rešiti s spremembo smeri vsaj na delu Livarske ali pa s spremenjeno enosmernostjo nekaterih ulic v mnogokotniku med Dunajsko, Bežigradom, Parmovo in Livarsko.
Komentarji