Ravne na Koroškem – Danes točno opoldne bo Družba za avtoceste (Dars) na ministrstvu za infrastrukturo predstavila novo časovnico gradnje severnega dela tretje razvojne osi. V to je bila prisiljena po ostrem protestu konec lanskega leta, ko so Korošcem predlagali, da bi začetek gradnje odseka med Velenjem in Slovenj Gradcem zamaknili za eno leto, končanje pa za kar tri.
Na Koroškem so Darsov predlog zavrnili in ga označili za ponižujočega. »Zahtevamo, da se gradnja tretje razvojne osi na odseku med Velenjem in Slovenj Gradcem, za katerega so prostorski akti sprejeti že od leta 2013, začne tako, kot je bilo obljubljeno v protokolu o gradnji tretje razvojne osi. Na tem odseku niso nastale nikakršne objektivne okoliščine, ki bi letos ovirale začetek del,« pravi
Aljaž Verhovnik iz Mladinske iniciative za tretjo razvojno os.
Cerar in Gašperšič upravo Darsa pozvala k odstopu
Zunanji minister Miro Cerar, ki je Korošcem leta 2015 kot predsednik vlade obljubil začetek gradnje tretje razvojne osi v letu 2019, in takratni minister za infrastrukturo Peter Gašperšič sta upravo Darsa včeraj pozvala k odstopu, če nima tehtnih in objektivnih razlogov za zamike v časovnem načrtu gradnje koroške hitre ceste.
»Za začetek gradnje potrebujemo investicijski program, ki ga potrdi resorna ministrica. Za investicijski program pa potrebujemo finančno konstrukcijo,« so pojasnili in dodali, da bodo potrebovali še zakon o poroštvu države za zadolžitev v višini do polovice investicijske vrednosti.
Problem je tudi zahtevnost projekta. »Na 32 kilometrih štiripasovne hitre ceste od avtoceste pri Šentrupertu do Slovenj Gradca je pet predorov, štirje pokriti vkopi, tri galerije, kar 26 viaduktov in osem mostov. To so impozantne številke. Zahtevnost gradnje koroške hitre ceste je primerljiva oziroma vsaj enako zahtevna, kot je gradnja drugega tira. Tudi investicijska vrednost bo podobna,« pravi predsednik uprave Darsa
Tomaž Vidic.
»Nad Darsom sta izgubila nadzor tako državni zbor kot vlada, ministrstvo za infrastrukturo pa zanj niti ne kaže pretiranega interesa niti nima za to usposobljenih kadrov.« Gregor Ficko, nekdanji prvi mož direkcije za ceste
Gregor Ficko, nekdanji prvi mož direkcije za ceste: »Država je nad Darsom izgubila vsakršno kontrolo decembra 2012, ko je koncesijsko pogodbo o upravljanju avtocest med Darsom in državo politično in žal nestrokovno spremenila tako, da je postala koncesijska pogodba za gradnjo in upravljanje avtocestnega sistema. Zdaj se ne ve več, kaj Dars gradi, kaj bi moral graditi, kateri program je zanj zavezujoč, manjka tudi jasno opredeljeno financiranje. Dars bi po koncesijski pogodbi moral zagotavljati lastne vire financiranja oziroma vsaj vire, ki ne izhajajo iz javnih sredstev. Nad Darsom sta izgubila nadzor tako državni zbor kot vlada, ministrstvo za infrastrukturo pa zanj ne kaže pretiranega interesa, prav tako nima za to usposobljenih kadrov.«
Ficko opozarja, da je po taki ureditvi, o kateri se že nekaj let ve, da je napačna in škodljiva, Dars nad državo. »Vse kadrovske odločitve, tako glede uprave kot nadzornega sveta, sprejema SDH. Nadzorni sveti so bili v zadnjem desetletju nastavljeni povsem politično in nestrokovno. Nobeden od njih ni razumel, da njihova naloga ni odločanje o razvojnih projektih Darsa, ampak nadzor nad njegovim poslovanjem,« je pojasnil Ficko, ki je kritičen tudi do koroške regije. »V tem desetletju po vzoru Pomurcev, ki so si svojo avtocesto priborili z zaporami cest, do zdaj še ni prišel jasen in odločen signal.«
800
milijonov evrov naj bi stala naložba
31,5
kilometra bo dolga cesta od Šentruperta do meje z Avstrijo
Na Koroškem, kjer do zamika gradnje ceste vlada ničelna toleranca, so se v zadnjih dneh spet oglasili gospodarstveniki, obrtniki in podjetniki, ki pozivajo vlado
Marjana Šarca, naj stori vse za izvedbo projekta. Mladinska iniciativa za tretjo razvojno os pa je podpornike projekta pozvala, naj se danes opoldne zberejo pred stavbo ministrstva za infrastrukturo.
Komentarji