Kranj – Že od lanske jeseni je Kranj veliko gradbišče. Eno »operacijo«, obnovo mostu čez Savski otok, je mesto mukoma preživelo, še (vsaj) tri bo moralo letos oziroma na začetku prihodnjega leta. Samo ob popolni usklajenosti vseh deležnikov se bo mogoče izogniti novemu prometnemu infarktu, saj so posegi predvideni na treh mestih iste žile.
FOTO: Voranc Vogel/Delo
V nasprotju z obnovo mostu čez Savski otok, ki je zaradi neustreznega obveščanja javnosti lani jeseni poskrbela, da so vozniki in drugi udeleženci v prometu zaradi prometnih zamaškov (ne le v konicah) izgubljali živce, trgovci pa stranke, sta se občina in policija ob delni (oziroma za tovorna vozila popolni) zapori Delavskega mostu vzorno izkazali in bili večinoma deležni pohval, tudi večjih zastojev ni. Dela bodo potekala leto dni, predvidoma torej do prihodnjega marca, v tem času se bosta začela in končala še dva resna posega v prometno infrastrukturo v Kranju. Začetek gradnje krožnega križišča pri Zgornjih Bitnjah je predviden že za 15. april, ko bo odprto delovišče na glavni cesti. Dela naj bi končali oktobra, še letos pa naj bi pod streho spravili tudi dolgo pričakovano rekonstrukcijo krožišča Primskovo, ki se je na Občini kar nekoliko bojijo, saj je to že sicer zelo obremenjena cesta s pogostimi zastoji.
Prometni režim med gradnjo
»Prometna ureditev na državnih cestah na območju Kranja bo v času gradnje obeh krožišč in sanacije Delavskega mostu usklajena. Na Primskovem bo predvidoma urejen dvosmerni promet po dveh zoženih pasovih, medtem ko bo promet na mestu gradnje krožišča Bitnje predvidoma urejen izmenično enosmerno, s semaforji. V obeh primerih bo podrobna začasna prometna ureditev znana šele po tem, ko bosta izvajalca predala elaborat zapore in zaprosila za zaporo,« so sporočili z direkcije za infrastrukturo. Na Primskovem so, kot so sporočili iz županovega kabineta, dela napovedana od maja, do poletja bodo potekala pripravljalna dela, ki naj ne bi vplivala na promet, večina del pa naj bi bila izvedena med poletnimi počitnicami.
»Dela pri Bitnjah vključujejo preureditev križišča v krožno križišče, z ureditvijo cestne razsvetljave, površin za pešce in kolesarje. Na Primskovem pa je predvidena preureditev križišča v krožišče s spiralnim potekom (»turbo« krožišče z zunanjim polmerom 26,3 metra), ki bi kot začasna rešitev pred gradnjo štiripasovnice proti Šenčurju in Laboram ter gradnjo novega križišča Primskovo omogočala bolj tekoč promet. Dela na Primskovem v celoti, pri Zgornjih Bitnjah pa večinsko financira direkcija za infrastrukturo,« so sporočili iz DRSI in dodali, da sta za letos predvidena še objava razpisa in začetek izvedbe ureditve pločnika Goriče–Golnik, katerega projektantska ocenjena vrednost znaša 288.533,84 evra. Kaj pa napovedana štiripasovnica proti Šenčurju? Izdelan je idejni projekt.
Najostrejši kritiki gradbenih del v Kranju so trgovci in gostinci, saj so v tem času izgubljali stranke. Tako slabega obdobja, pravijo, ne pomnijo. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Bolje zastoji kot žrtve
In kako na cestne zamaške gledajo občani? »V času zapore mostu čez Savo sem se nekoliko bolj izogibala vožnji na 'drugo' stran, saj se je v konicah vozni čas skozi mesto precej podaljšal. Kako je z zastoji na Delavskem mostu, ne vem, ker ga manj uporabljam. Policisti sicer ves čas skrbijo, da promet poteka čim bolj tekoče, pohvalno je tudi, da so pri Savskem mostu upoštevali časovne roke. Občani moramo razumeti, da sta mostova nujno potrebovala obnove in sta kot glavni mestni vpadnici povzročila zastoje, toda bolje to, kot da bi se zgodila še kakšna nesreča,« ocenjuje Kranjčanka Tina Kuralt. Iz kabineta župana Matjaža Rakovca so sporočili, da povečanega obsega odzivov občank in občanov zaradi zapore ne zaznavajo, promet pa, tudi zaradi intenzivnega obveščanja, poteka brez večjih posebnosti.
Za pešce in kolesarje poskrbljeno
»Od vzpostavitve zapore na Delavskem mostu ni bilo posebnosti, kar v veliki meri pripisujemo veliki samoiniciativnosti Policije in MO Kranj pri obveščanju in komuniciranju z udeleženci o zapori. Promet v prometnih konicah poteka nekoliko počasneje, zaradi popolne zapore za tovorna vozila pa je najbolj obremenjen priključek oziroma izvoz iz avtoceste Kranj-zahod, kjer v konicah zaradi izključevanja tovornih vozil lahko prihaja do zastojev,« pojasnjuje mag. Bojan Kos s Policijske uprave Kranj, glede trenutne ureditve za pešce in kolesarje na Delavskem mostu pa: »Imajo površino na tisti polovici mostu, ki je tudi odprta za promet. Ta površina je ločena od ceste, pešci in kolesarji jo lahko skupaj uporabljajo v obeh smereh. Gre za boljšo rešitev, kot če bi most zanje popolnoma zaprli.«
Kakšen pa je obisk turistov? Na Zavodu za turizem in kulturo Kranj ne beležijo, da bi prometni položaj precej vplival na obisk Kranja in turistično informacijskega centra. »Še več, glede na javno objavljene statistične podatke se število prenočitev v Kranju ves čas povečuje,« poudarja Tamara Maržič.
3.445.499
evrov znaša pogodbena vrednost del največje investicije, obnove Delavskega mostu
Najostrejši kritiki trgovci in gostinci
Najostrejši kritiki poteka obnove mostu čez Savski otok, ki je za pol leta od sveta odrezala nakupovalno središče Supernova, so seveda trgovci in gostinci, ki so si edini, da tako poslovno slabega obdobja ne pomnijo, dve trgovini sta morali tudi zapreti vrata. V prodajalni otroške opreme so prikimali, da so se morali v času gradnje spopasti s 30- do 40-odstotnim upadom posla, eden tamkajšnjih najemnikov pa je dodal, da je imel celo dneve z 90-odstotnim upadom. Pri tem je okrcal sogovornike na drugi strani mize, češ da zanje ni bilo posluha, in navedbe občine, da so dela končali v predvidenih rokih, označil za sprenevedanje: »Določili so si šestmesečni rok ob predvideni delni zapori in morebitnih prekinitvah zaradi hude zime. Zapora je bila popolna, snega pa le za vzorec, torej bi moral biti rok precej krajši.« Sogovornik je poudaril, da je tudi po ponovnem odprtju mostu pred njegovim pragom še vedno gradbišče, kolesarska povezava s centrom mesta pa še ni dogovorjena ...
Komentarji