Umrl je vizualni umetnik in glasbenik
Drago Dellabernardina,
so sporočili iz MG+MSUM. Zapustil je opus, v katerem izstopa njegov angažma pri nekaterih ključnih projektih
neoavantgardne skupine OHO, veljal pa je tudi za enega najboljših solo kitaristov v Sloveniji in širše. Umrl je v starosti 70 let.
Ob
Davidu Nezu in
Milenku Matanoviću je bil med tistimi, ki so 30. decembra leta 1968 v Parku Zvezda sredi Ljubljane uprizorili ikonično živo skulpturo
Triglav, tedaj svojevrstno novoletno darilo Ljubljančanom, ki značilno odmeva tudi v zdajšnji sodobni slovenski umetnosti.
Razstavljal ni veliko. Ko so lani njegova dela predstavili v Centru in galeriji P74, so ob tem zapisali, da gre za njegovo sploh prvo samostojno razstavo v Ljubljani.
Drago Dellabernardina ob lanskem odprtju razstave v Centru in galeriji P74. FOTO: Arhiv Centra In galerije P74
Dellabernardina je bil rojen leta 1948 v Postojni, v letih 1967–1970 je študiral slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, nato je vpisal študij klasične kitare pri profesorju
Alvaru Companyju na glasbenem konzervatoriju Luigija Cherubinija (Conservatorio di Musica Luigi Cherubini) v Firencah. A ga je po treh letih opustil. Sledilo je več kot dvajset let potovanj po Evropi in bivanje v Indiji.
Vstop v konceptualizem že med študijem
Že v času študija je nekatera konceptualna in popartistično usmerjena dela predstavil na samostojni razstavi v Domu kulture v Postojni leta 1969. Razstava je temeljila na postopku izolacije vsakdanjih predmetov iz njihovega okolja in razporeditvijo v novo vizualno-semantično celoto.
»Ta podvoz razstavlja Drago Dellabernardina«, 1968. FOTO: Arhiv Centra In galerije P74
Najbolj znano Dellabernardinovo delo je bil poseg v javni prostor, ko je marca 1968 na železniški nadvoz nad Celovško cesto v Ljubljani z obeh strani obesil napis
»Ta podvoz razstavlja Drago Dellabernardina«, sicer pa je bil med avtorji, ki so tesno sodelovali s skupino OHO. Kot omenjeno, je bil del
Triglava, prav tako na Kongresnem trgu pa je približno ob istem času sodeloval tudi v hepeningu
Stonoga Sreča Dragana.
V študentskem listu
Tribuna je leta 1969 pod naslovom
»Kaj dela drago dellabernardina?« objavil več konceptov za dela, zamisli in izjave. Vzporedno z ustvarjanjem na vizualnem področju je ves čas deloval tudi kot uspešen kitarist. V letih 1968–69 je bil solo kitarist v skupini Sinovi, po razpadu Kameleonov pa je z
Danilom Kocjančičem igral v njegovi skupini Danilo in Novi kameleoni. V začetku sedemdesetih se je za nekaj časa priključil zasedbi Generali.
Stonoga Sreča Dragana. FOTO: Arhiv MG+MSUM
Komentarji