Francoska igralka
Catherine Deneuve je prejemnica najvišje japonske nagrade za umetnost
praemium imperiale. Nagrado vsakič podelijo petim mednarodno uveljavljenim imenom. Letos so to še francoski arhitekt
Christian de Portzamparc, francosko-belgijski umetnik
Pierre Alechinsky, japonska umetnica
Fujiko Nakaya in italijanski dirigent
Riccardo Muti.
Francoska filmska legenda je zaslovela v 60. letih z upodabljanjem lepotic, znana pa je iz filmov, kot sta
Cherbourški dežniki in
Lepotica dneva. V začetku letošnjega leta je poskrbela za odmev v feminističnih krogih, ko je po škandalih zaradi spolnega nadlegovanja, kot je bil primer ameriškega producenta
Harveyja Weinsteina, branila pravico moških do zapeljevanja žensk.
Kasneje se je 74-letna igralka skušala oddaljiti od odprtega pisma, ki ga je kot napad na gibanje #MeToo sopodpisala v francoskem dnevniku
Le Monde, in trdila, da »nadlegovanje ni nič dobrega«, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Nagrada, vredna 117.000 evrov
Catherine Deneuve je letos ena od treh umetnikov s frankofonskega območja, ki bodo prejeli nagrado praemium imperiale, ki jo podeljujejo s podporo japonske cesarske družine. Med dobitniki sta namreč še 74-letni francoski arhitekt Christian de Portzamparc, dobitnik Pritzkerjeve nagrade, in 90-letni francosko-belgijski nadrealistični umetnik Pierre Alechinsky; njegovo sliko ima v svojem kabinetu tudi francoski predsednik Emmanuel Macron.
Nagrado, vredno 15 milijonov jenov oziroma 117.000 evrov, sicer vsako leto podelijo petim mednarodno uveljavljenim umetnikom. Letos jo bosta na slovesnosti 23. oktobra v Tokiu iz rok princa
Masahita, mlajšega brata cesarja
Akihita, dobila še 85-letna japonska umetnica Fujiko Nakaya, znana po fotografijah z meglicami, in 77-letni italijanski dirigent Riccardo Muti. Nagrado praemium imperiale je doslej prejelo skoraj 150 umetnikov.
Vzporedno nagrado za mlade umetnike pa bo prejela kulturno-izobraževalna ustanova iz Velike Britanije Shakespeare Schools Foundation, ki organizira največji festival mladinske drame na svetu.
Komentarji