Neomejen dostop | že od 9,99€
Na 7. Zimskem festivalu, ki bo med 18. in 23. februarjem, se bo v Cankarjevem domu in Slovenski filharmoniji zvrstilo kar šest nepozabnih koncertov z vrhunskimi glasbeniki.
Festival se bo začel 18. februarja, ko bo v prvem delu otvoritvenega večera v Cankarjevem domu nastopil mladi tajvanski pianist Kai-Min Chang. Slovensko občinstvo ga je že spoznalo, ko je lani spomladi zmagal na 1. Mednarodnem klavirskem tekmovanju Festivala Ljubljana.
Kai-Min Chang se bo kot solist predstavil v enem najzahtevnejših in najobsežnejših klavirskih koncertov, Koncertu za klavir in orkester št. 2 v B-duru Johannesa Brahmsa.
Delo, za katero je skladatelj potreboval kar tri leta, naj bi bilo tudi vrhunec koncertnega ustvarjanja za klavir v 19. stoletju. Skladba združuje lastnosti koncerta in simfonije, njena struktura je podrejena muzikalnemu izrazu, tehnično zahtevna interpretacija pa je velik izziv za vsakega pianista. Pianista bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija, ki ga bo vodil ugledni francoski dirigent Yan Pascal Tortelier.
Program:
Johannes Brahms: Koncert za klavir in orkester št. 2 v B-duru, op. 83
***
Lili Boulanger: »Gospodova je zemlja«, Psalm 24
Camille Saint Saëns: Rekviem, op. 54
18. februar, Cankarjev dom, 19.30
V drugem delu večera pa se bodo Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija in Yanu Pascalu Tortelierju pridružili zbori in priznani solisti – Mešani pevski zbor Glasbene matice Ljubljana, Festivalski zbor Virtuozi, Komorni zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani in sopranistka Sophie Marin-Degor, mezzosopranistka Annalisa Stroppa, tenorist Celso Albelo in basbaritonist Paul Armin Edelmann z izvedbo Rekviema Camilla Saint-Saënsa.
Camille Saint-Saëns, ki so ga že za časa njegovega življenja označili za glasbenega genija, je imel edinstveno sposobnost ohranjanja tradicionalne oblike s sočasnim eksperimentiranjem s sodobnimi glasbenimi slogi. S tem je vplival na preoblikovanje francoskega glasbenega okusa iz velike opere v klasično simfonijo. Njegovo delo ostaja pomemben del glasbene zapuščine in je edinstvena interpretacija liturgičnega besedila z združevanjem klasičnih in romantičnih glasbenih elementov.
Dan pozneje, 19. februarja, bo v Cankarjevem domu moč slišati dve glasbeni mojstrovini pod vodstvom Italijana Roberta Abbada, Rossinijevo kantato Stabat Mater in Busonijevo orkestrsko suito Turandot.
Čeprav Stabat Mater ni bilo prvo Rossinijevo versko delo, je postalo eno njegovih najbolj izvajanih, poleg originalne verzije pa so kasneje nastale tudi priredbe drugih skladateljev, ki so dopolnile in prilagodile partituro za različne izvajalce in zasedbe.
Sledila bo Busonijeva suita, za katero je skladatelj navdih našel v kitajski zgodbi Turandot. Orkestrska suita je nastala leta 1905 in istega leta doživela premiero v Berlinu pod avtorjevim vodstvom, od takrat pa velja za eno njegovih najbolj prepoznavnih del.
Roberto Abbado od leta 2018 deluje kot šef dirigent Filharmoničnega orkestra Mestnega gledališča iz Bologne. V Gallusovi dvorani bo vodil Orkester Slovenske filharmonije, za vrhunsko interpretacijo Stabat Mater pa bodo prav tako poskrbeli solisti Olga Kulčinska, Gaëlle Arquez, Francesco Demuro in Riccardo Zanellato ter Komorni zbor Megaron.
Program:
Gioachino Rossini: Stabat Mater za soliste, zbor in orkester
***
Ferruccio Busoni: Turandot, orkestrska suita, op. 41
19. februar, Cankarjev dom, 19.30
Tretji festivalski dan bo namenjen eni največjih umetnic svoje generacije, ameriški pianistki ruskih korenin Olgi Kern, ki so ji zaradi očarljive odrske prezence in tehnične muzikalnosti naklonjeni občinstvo in kritiki. Na tretjem koncertu Zimskega festivala, ki bo 20. februarja v Slovenski filharmoniji, se bo predstavila s kontrastnim prepletom del Ludwiga van Beethovna, Roberta Schumanna, del iz ruske klasične zakladnice in ameriškega skladatelja Georga Gershwina.
Program:
Ludwig van Beethoven: Variacije na Salierijevo temo
Robert Schumann: Karneval, op. 9
George Gershwin: Trije preludiji za klavir
George Gershwin: »Fascinating Rhythm«
***
Sergej Rahmaninov: Izbor treh skladb iz Moments musicaux, op. 16, Etudes
Tableaux, op. 33, Morceaux de fantaisie, op. 3
Peter Iljič Čajkovski: Méditation št. 5, op. 72
Aleksander Skrjabin: Etude, op. 42 (izbor)
Milij Balakirev: Islamej, orientalska fantazija, op. 18
20. februar, Slovenska filharmonija, 19.30
S Koncertom za trobento Giuseppeja Torellija in Tomasa Albinonija bo sredin večer, 21. februarja, v Slovenski filharmoniji popestril eden vodilnih španskih trobentačev Vicente Campos, dobitnik nacionalne nagrade za glasbo leta 2005. Pri izvajanju Ljubezenskega uroka Manuela de Falle se mu bo pridružila pevka Lidia Rodríguez González. Solista bo spremljala komorna slovenska zasedba Ensemble Dissonance, ki jo bo vodil Miguel Á. Navarro, cenjen glasbenik, profesor in dirigent. V svoji bogati karieri je sodeloval z vodilnimi imeni iz sveta klasične glasbe, kot so Luciano Pavarotti, Alfredo Kraus in Charles Dutoit. Zasedba Ensamble Dissonance bo predstavila tudi Intermezzo iz suite Goyescas skladatelja Enriqueja Granadosa.
Violinist svetovnega kova Maksim Vengerov, ki se lahko pohvali z impresivnim nizom več kot 3000 koncertov po vsem svetu, je leta 1997 postal prvi klasični glasbenik z nazivom Unicefov ambasador dobre volje. Vengerov od leta 2005 svoje znanje deli s študenti na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu.
V Slovenski filharmoniji bo 22. februarja ustvaril večer vrhunske glasbe s pianistom Vagom Papianom. Glasbenik, ki deluje tudi kot dirigent, je do danes dirigiral številnim orkestrom po svetu, kot koncertni partner pa redno sodeluje z mojstrom violine. Skupaj sta nastopila že na številnih odrih po Evropi, ZDA in na Daljnem vzhodu ter posnela zgoščenko za založbo EMI Classic.
Zimski festival bodo sklenile tri mojstrovine iz zakladnice klasičnih del v izvedbi Slovenskega mladinskega orkestra pod vodstvom dirigentke Žive Ploj Peršuh. Večer bodo otvorile Brahmsove Variacije na Haydnovo temo, ki so nastale kot oda Josephu Haydnu in so skladateljevo prelomno delo, saj gre za prvo skladbo za veliki orkester brez solista. Sledil bo Koncert za violino št. 1 enega najpomembnejših glasbenih virtuozov Henryka Wieniawskega. Za zaključek bodo predstavili Beethovnovo Simfonijo št. 3, bolj znano kot »Eroica«, ki jo je skladatelj ustvaril v obdobju, ko je izgubljal sluh.
Kot solist se bo s Prvim violinskim koncertom Wieniawskega predstavil Rok Zaletel Černoš, ki se je letos kot prvi slovenski violinist udeležil prestižnega Mednarodnega tekmovanja Peter Iljič Čajkovski v Moskvi. Trenutno študij nadaljuje pri prof. Vasiliju Meljnikovu na magistrski stopnji na Akademiji za glasbo v Ljubljani in zaključuje študij na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, za katerega prejema štipendijo Mestne občine Ljubljana.
Vstopnice so na voljo na ljubljanafestival.si, pri blagajni Križank, na bencinskih servisih in drugih Eventimovih prodajnih mestih. Z darilnim bonom Festivala Ljubljana, ki ga lahko unovčite za več kot 100 prireditev, lahko kulturne dogodke tudi podarite.
Več informacij na ljubljanafestival.si.
Ustanoviteljica Festivala Ljubljana je Mestna občina Ljubljana, ki ga tudi finančno omogoča. Član Evropskega združenja festivalov EFA je od leta 1977.
Naročnik oglasne vsebine je Festival Ljubljana