Neomejen dostop | že od 9,99€
Letošnje leto se bo v naši največji kulturni ustanovi, Cankarjevem domu, podobno kot že večkrat doslej, sklenilo s predstavo sodobne cirkuške skupine. Tokrat prvič v izvedbi skupine Recirquel iz Madžarske, ki bo v predstavi Solus Amor uprizorila zgodbo o ljubezni, vesolju in naravi. Zaradi zanimanja so sobotnemu večernemu terminu dodali popoldanskega, vse tri ponovitve so skoraj razprodane.
Dobro desetletje delujoča skupina, ki jo je v Budimpešti ustanovil režiser in koreograf Bence Vági, se je, kot je brati v najavah, uveljavila kot ena od vodilnih te vrste na svetu, je redna gostja tako festivalov sodobnega cirkusa kot velikih gledaliških. Njihov zaščitni znak je spektakelsko kombiniranje tradicionalnih cirkuških elementov s sodobnimi in avantgardnimi stili nastopov, njihova ustvarjalnost pa temelji, kot jo imenujejo sami, na cirque danse oziroma baletu v zraku.
Tudi predstava Solus Amor za enajst nastopajočih, ki je doživela premiero pred tremi leti in s katero so gostovali po Evropi in v Braziliji, se večinoma dogaja nad odrom, in čeprav se sodobni cirkus v nasprotju s tradicionalnim, ki je gradil na točkah z živalmi, osredotoča na nastopajoče, kot enega od vrhuncev vendarle napovedujejo žival. Seveda ne žive.
Polarnega medveda, ki bo sklenil rdečo nit predstave in za izdelavo katerega so angažirali južnoafriškega lutkarja in režiserja Jannija Youngeja, bodo animirali člani skupine. Sicer pa, kot so za Delo povedali pri skupini Recirquel, v predstavi govorijo o velikih, resnih temah, ki tako ali drugače zadevajo vsakogar. »Glavna tema je ljubezen in njene različne oblike, ki smo jih skupno premislili glede na to, do koliko ljudi, idej in stvari lahko človek čuti ljubezen v življenju in na koliko načinov,« je vse, kar so izdali pred nastopom.
Produkcija ene od najslavnejših sodobnih cirkuških skupin na svetu, Cirque de Soleil, je primerna za velike dvorane, s predstavo Varekai je leta 2017 gostovala v ljubljanskih Stožicah, v Cankarjevem domu pa so v minulih letih gostovale manjše zasedbe; vsaka z lastno poetiko. Predlanskim je to bil francoski cirkus Cirque Le Roux s predstavo Jelen v žarometih, leto 2019 je zaokrožila predstava Hotel kanadskega Cirque Éloize, pred petimi leti je gostovala avstralska skupina Circa s predstavo Ta čudovita bitja, pred sedmimi leti novi vietnamski cirkus s projektom Med mestom in deželo.
Zakaj prav sodobni cirkus? Program se ravna po letnem času, pravi vodja gledališkega in sodobnoplesnega programa v Cankarjevem domu Andrej Jaklič, priljubljenost sodobnega cirkusa pa pripisuje temu, da so predstave zanimive za gledalce več generacij, vsakdo lahko v njih vidi kaj drugega; nekatere pritegne celostni spektakel, druge gimnastični oziroma akrobatski vložki, tretje navdušuje komika ... Vse pa odlikuje visokokakovostna produkcija, ustvarjalci so praviloma šolani, med njimi so tako plesalci bodisi klasičnih zvrsti bodisi sodobnega plesa kot športniki oziroma gimnastičarji, je poudaril.
Kot so potrdili v skupini Recirquel, tudi pri njih iščejo umetnike, ki so, čeprav so bili usposobljeni kot akrobati ali plesalci, pripravljeni za urjenje v drugih umetniških zvrsteh. Njihova služba zahteva ure in ure vsakodnevne vadbe, med drugim tako sodobnega kot klasičnega plesa ter cirkuških umetnosti.
Najdaljša noč v letu bo na odru ljubljanske Drame v komičnem duhu Shakespearovega Kar hočete, na malem odru pa v Tangu poljskega avtorja Sławomirja Mrożka. MGL bo v novo leto vstopil s črno komedijo Yasmine Reza Bog masakra in komedijo Ralfa Westhoffa Sosedje na mali sceni.
V ljubljanski operni hiši bo silvestrovo začel nepogrešljiv Hrestač, balet Yourija Vámosa na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega. V mariborski Drami bo v zadnjih urah leta na sporedu rock'n'roll komedija Večno mladi Erika Gedeona, na sosednjem baletnem odru pa bo prav tako Hrestač, toda v koreografiji Davida Nixona.
V celjskem gledališču bo zadnja letošnja predstava Paradiž avtorja Mattea Spiazzija, na novogoriškem odru se bodo od leta poslovili z Božično pesmijo Charlesa Dickensa in Neila Bartletta, v Kranju pa s črno komedijo Wernerja Schwaba Predsednice.
V Cankarjevem domu se bo na zadnji dan v letu že dopoldne začel pripovedovalski nastop Boštjana Gorenca - Pižame, popoldne bosta sledila glasbeni performans Tesla Janeza Dovča in glasbenogledališki projekt Čaralice. Slovo od leta bo tudi v znamenju slovenskega punka; z vodenim ogledom po aktualni razstavi.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji