Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Glasba

Združenje organizatorjev koncertov z enotnimi predlogi

Organizatorji so opozorili na specifike svojega poklica in kako jih je pandemija še posebej prizadela.
Koncert italijanskega tenorista Andree Bocellija so 7. marca zaradi državnih ukrepov odpovedali le nekaj ur pred začetkom. Prvič je pri nas nastopil leta 2016 v ljubljanskih Stožicah. FOTO: Tomi Lombar
Koncert italijanskega tenorista Andree Bocellija so 7. marca zaradi državnih ukrepov odpovedali le nekaj ur pred začetkom. Prvič je pri nas nastopil leta 2016 v ljubljanskih Stožicah. FOTO: Tomi Lombar
6. 5. 2020 | 10:15
6. 5. 2020 | 10:27
10:22
Gospodarsko interesno združenje koncertnih organizatorjev Slovenije (GIZ KOS) je na vlado, poslanske skupine, naše evropske poslance in mestne občine naslovilo predloge za odpravo posledic prepovedi izvajanja javnih prireditev, ki zaradi vladnih ukrepov v zvezi s covidom-19 velja od 7. marca.

Organizatorji koncertov so opozorili, da so morali odpovedati vse prireditve, in ker ni znano, kdaj bo prepoved prenehala veljati, se ne morejo dogovoriti za nadomestne termine. Povrhu jih bremenijo stroški, ki so nastali v času priprav na dogodke (stroški izvajalcev programov oziroma nastopajočih, stroški izvajalcev storitev prodaje vstopnic, stroški promocije, potni stroški in drugo) in jih morajo plačati, četudi prireditve ne bo in ne bodo imeli prihodkov.

Poudarili so, da so poleg organizatorjev koncertov – nosilcev projektov – in glasbenikov zaradi prepovedi javnih prireditev ostali brez dela in prihodkov številni drugi, kot so izvajalci tehnične podpore (ozvočenje, osvetlitev, video, scena), izvajalci nujne medicinske pomoči in obvezne službe varovanja, izvajalci gostinskih storitev in storitev, povezanih s turizmom.
 

Posebnosti prireditvenih dejavnosti


Igor Vidmar, predsednik GIZ KOS, je v sporočilu zapisal, da za dejavnosti organiziranja javnih prireditev (kulturnih, umetniških, zabavnih, športnih in drugih), ki ustvarjajo edini prihodek s prodajo vstopnic, veljajo določene specifične značilnosti, ki jih je nujno treba upoštevati pri oblikovanju rešitev. »Delo je projektno, koncentrirano v času priprav na prireditev, v času izvedbe prireditve in z zaključnimi deli po njej. Organizator nima rednih mesečnih prihodkov, saj je prihodek ustvarjen šele po prireditvi. Pri večjih prireditvah, ki so velikokrat povezane s celoletno pripravo, je to lahko samo enkrat na leto.

Edini prihodek organizatorji prireditve ustvarijo s prodajo vstop­nic, tako da je ta pogojen z izvedbo prireditve in ustvarjen po prireditvi. Večina stroškov prireditve nastane v fazi priprave prireditve (storitve oblikovanja in oglaševanja, predplačila honorarjev izvajalcem, storitve prodaje vstopnic), ki jih organizator pokriva sproti s prihodki od vstopnic, prodanih v predprodaji. Zaradi prestavljenih prireditev bodo obračuni posamezne prireditve zajemali dokumente, izdane tako letos kot prihodnje leto, zaradi česar bo nastala zmeda pri končnih obračunih in ­obračunu davka.«



Igor Vidmar, predsednik Gospodarsko interesnega združenja koncertnih organizatorjev Slovenije. FOTO: Eržen Jure
Igor Vidmar, predsednik Gospodarsko interesnega združenja koncertnih organizatorjev Slovenije. FOTO: Eržen Jure

 

Predlogi ukrepov


Organizatorji koncertov so pred­lagali časovno omejitev prepovedi zbiranja v javnosti. Ker ukrep prepovedi javnih prireditev ni časovno omejen, ne vedo, na katero obdobje naj prestavijo prireditve. Dogovori o novih prireditvah potekajo od šest do dvanajst mesecev vnaprej, kar pomeni, da se je treba začeti dogovarjati o prireditvah, ki bi jih radi izvedli prihodnje leto.

Zavzemajo se za oprostitev obveznosti vračila kupnine pri prestav­ljenih in odpovedanih dogodkih ter nadomestitev z vrednotnicami, vavčerji za druge dogodke istega organizatorja, ki bi veljali dve leti. Predlagali so, da bi bili samozaposleni oproščeni plačila prispevkov v času prepovedi javnih prireditev, saj ne bodo imeli prihodkov.

Predlagali so mesečni temeljni dohodek 700 evrov za vse samozaposlene v času prepovedi javnih prireditev. Prav tako so se zavzeli za odpravo omejitev, ki izhajajo iz 37. člena ZIUZEOP za samozaposlene v kulturi in samozaposlene z dejavnostjo organizacije dogodkov. Njihovo poslovanje je namreč projektno in zaradi tega nimajo rednih in primerljivih mesečnih prihodkov. Predlagali so, da bi v primeru spremembe 37. člena upoštevali samo primerjavo letnega povprečja med letoma 2019 in 2020.
Nujno se jim zdi financiranje prispevkov (prispevki iz bruta in prispevki na bruto) in davkov za plače redno zaposlenih, ki ostanejo v delovnem razmerju, in pokritje celotnega nadomestila plače, ki ga prejme delavec med čakanjem na delo (80 odstotkov od povprečja zadnjih treh mesecev), za ohranitev delovnega mesta z možnostjo podaljšanja do septembra zaradi narave dela in ob določenem izpadu prometa v prvem polletju glede na preteklo leto.


 

Postopna oživitev koncertov


V GIZ KOS so predvideli, da se do septembra ta panoga ne bo vrnila v normalen delovni proces. Zato bi zakon moral podjetjem v primeru izpada dela tudi v mesecih po odpravi ukrepov omogočati, da ostanejo v delovnem razmerju brez posledic za podjetja. V nasprotnem bodo delavci morali na zavod za zaposlovanje in bodo prek nadomestil za brezposelnost breme države.
Predlagali so tudi začasno znižanje ali opustitev davka na vstopnice za koncerte, ta ukrep je sprejelo veliko držav, ker pričakujejo, da se bo standard ljudi po končanih ukrepih znižal. Prav tako bi bilo nujno prestaviti plačilo davka na prodane vstopnice na osem dni po koncu koncerta. Ker so bili koncerti prestavljeni za več mesecev, nekateri tudi za eno leto, vstopnice pa so že bile v prodaji, bi morali plačati davek na prodane vstopnice. Predlagali so tudi oprostitev obveznosti zaključnega računa za leto 2020, na koncu leta 2021 pa naj bi naredili skupni zaključni račun za leti 2020 in 2021. Zaradi projektne narave dela in prestavitve prireditev se jim bodo posamezni projekti raztegnili na dve leti. Dosegli bi radi tudi zamrznitev cen najema dvoran v lasti države in občin za dve leti, saj so pri nas cene najema javne prireditvene infrastrukture že zdaj med najvišjimi v Evropi. Če bodo upravljavci izpad prihodkov zaradi prepovedi javnih prireditev poskusili kompenzirati z višjo ceno najema, bo ogrožena celotna dejavnost. V pomoč bi jim bil tudi 50-odstotni popust za najem dvoran v lasti države in občin, ki bi veljal še eno leto po odpravi prepovedi izvajanja javnih ­prireditev.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine