»Včasih so napake nekaj najlepšega, kar se ti zgodi,« pravi improvizator, ki bo dvajsetletno razmerje s slovenskim občinstvom zaznamoval s solo koncertom.
Galerija
»Zlasti pri solo igranju se osredotočam na zrak, dihanje in perkusivne zvoke, ki jih izvabljam iz saksofona in flavte,« je povedal Mats Gustafsson. Foto Darja Štravs Tisu
V nadaljevanju preberite:
Tokratni koncert v okviru Cankarjevih torkov zaznamuje prav posebno obletnico. Pred dvajsetimi leti se je začelo glasbeno ljubezensko razmerje, ki traja. Aprila 2001 je na povabilo vodje glasbenega programa Bogdana Benigarja v Linhartovi dvorani prvič nastopil švedski improvizator Mats Gustafsson, in odtlej se redno vrača k nam, vmes pa je postal zvezdnik free jazza. V zadnjih dveh dekadah je na več slovenskih odrih nastopil v različnih konstelacijah, z zasedbami Gush, The Thing, Sonore, Fire!, Fire Orchestra, Swedish Azz in The End.
Med pandemijo so se mu za tokratni solo koncert odprla vrata največjega koncertnega prizorišča v Cankarjevem domu in s petimi saksofoni, flavto, francoskim flageoletom in G-klarinetom je lahko izkoristil vse danosti Gallusove dvorane. »Bilo je kot v nebesih Valhale!« je obkrožen s polomljenimi trstnimi jezički po koncertu dejal Gustafsson.
Še preden je stopil v zanj torej mitološko dvorano, pa smo mu zastavili nekaj vprašanj. Govoril je o tem, kako v majhni avstrijski vasici preživlja pandemijo, kako je spet vzljubil flavto in prek nje razvil strast do pradavnih glasbil. O tem, kako je v švedskem eksperimentu izgubil očima, kako je izgubil sluh na eno uho in zakaj ga je za prihodnost tako zelo strah.
V Cankarjevem domu ne skrivajo, da gre za poseben dogodek. Napovedujejo ga celo kot enega od »najbolj ekskluzivnih glasbenih dogodkov na svetu med pandemijo«. Na youtube kanalu in facebook strani organizatorja bo koncert Matsa Gustafssona brezplačno na ogled v torek ob 20. uri.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji