Na 93. podelitvi oskarjev, ki je po pričakovanju potekala v pogojih epidemije, je slavil film
Dežela nomadov režiserke
Chloe Zhao. Film je zmagal v kategorijah za najboljši film, najboljšo režijo in glavno žensko vlogo, ki jo je odigrala
Frances McDormand. Chloe Zhao je po
Kathryn Bigelow šele druga ženska v zgodovini oskarjev, ki je prejela nagrado za režijo. Hkrati je prva Azijka.
Frances McDormand, ki je tudi producentka zmagovalnega filma, je vse pozvala, da si film o sodobnih nomadih, tudi žrtvah gospodarske krize, ko bo čas, ogledajo v kinih, z ramo ob rami, kar si zaslužijo tudi vsi drugi filmi.
Dežela nomadov o ženski, ki se, ko takorekoč ukinejo njeno mesto, s kombijem poda po državi in opravlja sezonska dela, je veljala tudi za enega glavnih favoritov na letošnjih oskarjih.
Frances McDormand, ki je ob prejemu nagrade za najboljši film tulila v luno kot volk, je skupaj prejela že tri oskarje za glavno žensko vlogo. Pred današnjim še za
Fargo in film
Trije plakati pred mestom.
Chloe Zhao je ob prejemu kipca povedala, da verjame, da so ljudje ob rojstvu dobri. »Vedno sem v ljudeh iskala dobro. Ta nagrada je za vsakogar, ki je imel vero in upanje, da je vztrajal v dobrem. To je za vas,« je povedala.
Producenti Peter Spears, Frances McDormand, Chloe Zhao, Mollye Asher in Dan Janvey ob razglasitvi Dežele nomadov za najboljši film. FOTO: Chris Pizzello/AFP
V konkurenci za oskarja za najboljši film osem produkcij
Za oskarja za najboljši film se je potegovalo osem naslovov, poleg zmagovalnega še
Mank,
Obetavna mladenka, Oče, Juda in črni mesija, Minari, Zvok metala in
Sojenje čikaški sedmerici.
Oskarja za glavno moško vlogo je prejel
Anthony Hopkins za film o demenci
Oče. Triinosemdesetletni Hopkins, ki je najstarejši dobitnik v tej kategoriji, se podelitve ni udeležil niti se ni javil z druge lokacije.
Oskarja za najboljši mednarodni film je dobila danska črna komedija
Nažgani Thomasa Vinterberga.
Oskar za najboljšo moško stransko vlogo je šel v roke
Daniela Kaluuye za film
Juda in črni mesija, v kategoriji za najboljšo žensko stransko vlogo je slavila
Youn Yuh Jung, ki je nastopila v južnokorejskem filmu
Minari.
Oskarja za najboljši scenarij je prejela
Emerald Fennel za film
Obetavna mladenka, nazadnje je ženska v tej kategoriji zmagala leta 2007. Nagrado za prirejen scenarij sta prejela
Florian Zeller in
Christopher Hampton za film
Oče.
Oskarja za najboljši mednarodni film je dobila danska črna komedija Nažgani Thomasa Vinterberga. FOTO: Reuters
Najboljši dolgometražni dokumentarec My Octopus
Najboljši dokumentarni kratki film je
Colette, pod katerega se podpisujeta
Anthony Giacchino in
Alice Doyard, najboljši dolgometražni dokumentarec pa je
My Octopus Teacher v režiji
Pippe Ehrlich in
Jamesa Reeda.
Najboljši igrani kratki film je
Two Distant Strangers v režiji
Travona Freea,
Martina Desmonda Roea o rasizmu v ameriški družbi. Free je ob prejemu nagrade podal povedno statistko, da v ZDA dnevno ubijejo ljudi. Na leto je to 1000 ljudi. In med njimi je občutno več temnopoltih.
Za najboljši animirani kratki film je obveljal film
If Anything Happens I Love You (
Will McCormack in
Michael Govier), za dolgometražnega animiranega pa film
Soul (
Pete Docter in
Kemp Powers).
Oskarja za najboljšo kostumografijo je prejela
Ann Roth za film
Ma Rainey's Black Bottom. Ekipa filma je dobila tudi oskarja za najboljšo masko in oblikovanje pričesk. Oskarja za najboljšo izvirno glasbo je prejel film
Soul oziroma ekipa
Trent Reznor,
Atticus Ross in
Jon Batiste, za najboljšo pesem je bila nagrajena H. E. R.
za pesem
Fight for you v filmu
Juda in črni mesija.
Za zvok je oskarja prejel film
Zvok metala. Ekipo so sestavljali
Nicolas Becker,
Jaime Baksht,
Michelle Couttolenc,
Carlos Cortes in
Phillip Bladh. Film
Tenet je prepričal z najboljšimi vizualnimi učinki. Oskar za najboljšo scenografijo je pripadel filmu
Mank (
Donald Graham Burt in
Jan Pascale). Mank je slavil tudi v kategoriji najboljša fotografija, oskarja je prejel
Erik Messerschmidt. Za montažo je oskarja prejel
Mikkel E.G. Nielsen za
Zvok metala.
Rdeča preproga je bila tokrat na Union Station v Los Angelesu. FOTO: Mark Terrill/AFP
Pravila igre kot na snemanju filma
Vodja producentske ekipe
Steven Soderbergh si je zaradi pandemičnih razmer letošnje oskarje zamislil okoliščinam ustrezno. Glavna podelitev je potekala na lokaciji železniške postaje Union Station, del so jo zaprli zaradi podelitve, del pa je še vedno deloval nemoteno. Pravila igre pa so bila kot na snemanju filma. Ko snemamo, ni mask, ko se snemanje konča, si nadenemo maske, je povedala ena od podeljevalk, igralka
Regina King.
Prizorišče ni bilo zelo glamurozno, a zdi se, da so bili prisotni zelo veseli, da so tam v živo. Veliko nominirancev se je javljajo še iz Londona in Pariza. Igralka
Glenn Close je pred podelitvijo povedala, da je zdaj prvič po letu in pol v velikem mestu in da je presrečna, da vidi kolegice in kolege.
Podelitev že nekaj let nima več voditeljev, to vlogo prevzamejo kar podeljevalke in podeljevalci nagrad. Letos so bili to med drugimi
Laura Dern in
Regina King,
Reese Witherspoon,
Halle Berry,
Brad Pitt,
Harrsion Ford,
Viola Davis,
Angela Basset,
Rita Moreno in
Joaquin Phoenix.
Med zabavnejše in bolj spontane trenutke je sodilo srečanje med Pittom in prejemnico oskarja za stransko žensko vlogo, Youn Yuh Jung. Ko ji je ta polaskal, mu je hitro odvrnila, kje da je bil, ko so snemali njihov film.
Glasbenih nastopov letos ni bilo, glasbeni del je imel v rokah DJ, ki je izvedel tudi kviz med prisotnimi, katera glasba je bila nominirana za oskarja. Glenn Close je ob tej priložnosti tudi »tverkala« in poskrbela za vsesplošno navdušenje. V govorih ni manjkalo resnih tonov, tako na temo pandemije, ženskih pravic, temnopoltih in degradiranih. In tem kontekstu je zmagoslavje
Dežele nomadov toliko večje.
Komentarji