Da tokrat
Berlinale ne bo potekal v tradicionalnem februarskem terminu, je bilo jasno pred novim letom, ki je vendarle prineslo upanje, da bi festival lahko izpeljali pred občinstvom. To naj bi se zgodilo junija. Žiriji in neučakanim predstavnikom industrije bodo na virtualni tržnici filmi na voljo že v teh dneh.
Berlinale je lani za las ušel razmahu pandemije in bil med redkimi festivali A-kategorije, ki jih niso odpovedali, prestavili ali zasilno organizirali z omejenim programom. Letošnja 71. edicija ni imela sreče. Z zamudo, pa vendarle, bo prvi del festivala potekal v teh dneh, ko si bo tekmovalni program ogledala tudi šestčlanska žirija. Tokrat je prav posebna, saj jo sestavljajo sami dobitniki zlatih medvedov.
To so režiserji Mohamed Rasulof, lanski dobitnik nagrade za film
Zla ni iz Irana, Nadav Lapid iz Izraela, ki je zmagal leta 2019 z dramo
Sinonimi, italijanski dokumentarist Gianfranco Rosi, ki slovi po tem, da je edini dokumentarist, ki je zmagal na velikih treh (v Benetkah, Cannesu in Berlinu – tu s filmom
Odprto morje leta 2016), in režiserke Adina Pintilie iz Romunije, dobitnica zlatega medveda leta 2018 za film
Ne dotikaj se me, Madžarka Ildikó Enyedii (
O telesu in duši, 2017) in Jasmila Žbanić iz Bosne in Hercegovine, ki je s povojno dramo
Grbavica prepričala Berlin leta 2006. Žirija, ki letos nima predsednika, si bo ogledala 15 tekmovalnih filmov in razglasila zmagovalca 5. marca.
Evropocentrični tekmovalni program
Med petnajstimi tekmovalnimi filmi je kar nekaj zvezdniških imen avtorskega filma. To so ljubljenka festivalskega občinstva Céline Sciamma (
Pobalinka,
Banda punc,
Portret mladenke v ognju) z novim filmom
Petite Maman,
Maria Schrader, ki je za Netflixovo miniserijo
Unorthodox prejela emmyja, zdaj pa je posnela znanstvenofantastično romantično komedijo
I'm Your Man, francoski režiser Xavier Beauvois (
Of Gods and Men), ki tokrat tekmuje z
Albatrossom, in priznani južnokorejski režiser Hong Sang Su (
The Woman Who Ran) s filmom
Introduction. Med bolj pričakovanimi filmi sta tudi
Bad Luck Banging or Loony Porn romunskega režiserja Raduja Judeja, ki je leta 2015 prejel srebrnega medveda za zgodovinsko dramo
Aferim!, in režijski prvenec nemškega igralca Daniela Brühla (
Captain America: Civil War) z naslovom
Next Door.
Kot je v navadi, v tekmovalnem programu prevladujejo nemški filmi. Poleg Marie Schrader in
Daniela
Brühla se za medveda potegujeta še Dominik Graf, ki je film
Fabian – Going to the Dogs posnel po romanu Ericha Kästnerja iz leta 1931, in Maria Speth s filmom
Mr Bachmann and His Class. Poleg Francije je z dvema filmoma na festivalu zastopana tudi Madžarska, in sicer s filmom
Forest – I See You Everywhere v režiji Benedka Fliegaufa in
Natural Light režiserja Dénesa Nagya.
V tekmi za zlatega medveda tokrat ni Američanov, temveč so še Mehičan Alonso Ruizpalacios s filmom
A Cop Movie, Gruzijec Aleksandre Koberidze s filmom
We See When We Look at the Sky?, Japonec Hamaguči Rjusuke s filmom
Wheel of Fortune and Fantasy, iranski režiserski tandem Behtaš Sanaiha in Marjam Mogadam s filmom
Ballad of a White Cow ter libanonska drama
Memory Box Joane Hadjithomas in Khalila Joreigeja, ki sta pred trinajstimi leti v Cannesu zmagala v sekciji
Poseben pogled s filmom
I Want to See.
Izbrane filme bodo junija predvidoma pred občinstvom in avtorji vrteli v kinih na prostem.
Na tržnici tudi 12 naših filmov
Na virtualni filmski tržnici, ki bo potekala v teh dneh, bo prisoten tudi Slovenski filmski center (SFC), ki na evropski filmski tržnici (EFM) sodeluje že šestnajsto leto. Nove filme bodo filmskim strokovnjakom predstavljali pod skupno znamko
CEC – Central European Cinema, skupaj s Čehi in Slovaki.
Tuji prodajni agenti, distributerji in producenti si bodo letos lahko ogledali 12 slovenski filmov, ki so še v postprodukciji, vendar bodo končani v bližnji prihodnosti, so dodali na SFC. Med njimi so štirje celovečerni igrani prvenci,
Jezdeca režiserja Dominika Menceja,
Ptičar režiserja Roberta Černelča,
Inventura v režiji Darka Sinka in
Eva režiserke Tijane Zinajić. Na ogled bodo še trije celovečerci, ki jih težko čaka tudi domače občinstvo,
Orkester Matevža Luzarja,
Zastoj Vinka Möderndorferja in
Nekoč so bili ljudje Gorana Vojnovića. Prav tako bodo na virtualni tržnici ponudili pet celovečernih dokumentarcev, med njimi dva prvenca:
Cent'anni režiserke Maje Prelog in
Odpuščanje režiserke Marije Zidar, nato pa še
Afganistanke na smučeh Haidy Kancler,
Konoplja osvobaja režiserja Miha Čelarja in
Telo režiserke Petre Seliškar.
Novi upi si upajo sanjati
Devetnajstič bodo v okviru programa
Berlinale Talents zbrali najobetavnejše filmske avtorje z vsega sveta. Slogan letošnje edicije je
Sanje. Med 3000 prijavljenimi kandidati iz 65 držav so se uvrstili v program tudi trije Slovenci. Producentka Nina Robnik, ki ima za seboj okoli 50 kratkih filmov in je kot izvršna producentka oziroma producentka sodelovala pri filmih Miroslava Mandića
Igram, sem in
Sanremo, trenutno pa razvija celovečerni igrani film Darka Štanteta
Izgubljeni sin. Tako bo tam tudi Štante, režiser, predhodno pa diplomirani socialni delavec, ki se je leta 2018 proslavil s prvencem
Posledice, za katerega je prejel veliko nagrad, dosegel distribucijo v francoskih kinematografih, odkupil ga je tudi spletni pretočni kanal HBO Europe. Tretji Slovenski udeleženec je Urban Zorko, med drugim avtor dokumentarcev
Zelena utopija (2014),
Paragraf številka 1 (2018) in
Betonske sanje (2020), ki trenutno v sodelovanju s produkcijsko hišo Vertigo razvija nov dokumentarni celovečerec, na
Scenarnici 2020 je zasnoval tudi scenarij za igrani celovečerni film
Zadnji roast.
Komentarji