Največji evropski koncern namesto tovarne v Turčiji razmišlja o povečanju proizvodnje v Bratislavi.
Galerija
Volkswagen razmišlja o širitvi svoje tovarne v Bratislavi, kjer so doslej izdelovali zelo različne modele, med drugim tudi karoserije za porsche cayenne (na fotografiji). FOTO: Radovan Stoklasa/Reuters
Kot je znano, je največji evropski koncern Volkswagen pred časom iskal novo lokacijo za proizvodnjo v Vzhodni Evropi, že skoraj izbral Turčijo, se premislil, zdaj pa razmišlja o širitvi tovarniškega kompleksa v Bratislavi na Slovaškem.
Zadeve v Volkswagnu za zdaj še niso uradne, je pa nemški Automobilwoche objavil pogovor s predsednikom uprave Volkswagna Herbertom Diessom, ki je dejal, kako so se odločili, da bodo povečali proizvodne zmogljivosti, ki jih imajo v svoji že tako precej veliki tovarni na obrobju Bratislave. Dodal je, kako so ugotovili, da glede na razmere, povezane z epidemijo covida-19, trenutno ne potrebujejo nove tovarne. Volkswagen je sicer poleti sporočil, da ne bo gradil tovarne v Manisi v bližini Izmirja v Turčiji, kar so sprva načrtovali, šlo naj bi za tovarno z zmogljivostjo 300.000 vozil. Tam naj bi izdelovali modele škoda superb in tehnično sorodnega volkswagna passata, če se razume prav, naj bi ta dva v prihodnje prihajala iz Bratislave. Doslej sta nastajala v tovarnah Kvašiny na Češkem in v Emdnu v Nemčiji. Za zadnjo je znano, da bo v prihodnje namenjena električnim izdelkom.
O višini naložbe v Volkswagnovo tovarno v Bratislavi prav tako še ni uradnih številk, nekateri zapisi kot tisti v SlovakSpectator govorijo o vrednosti ene milijarde evrov, kar bilo dvakrat več od zneska glede katerega naj bi se Volkswagen poleti dogovarjal s slovaško vlado. Postavili naj bi nova obrata karosernice in montaže. Isti vir omenja državne spodbude za VW kot tudi izobraževalno ustanovo za zaposlene, izgradnjo najemnih stanovanj v bližini in zagotovitev prevoza.
Volkswagnova tovarna na Slovaškem je bila sicer že doslej zelo velika, v njej je zaposlenih več kot 12.000 ljudi, proizvodnja pa je obsegala male modele volkswagen up/škoda citigo/seat mii, kot predvsem športne terence audi Q7 in Q8, volkswagen touareg ter karoserije za porsche cayenne.
Kot je znano, je Slovaška glede na število prebivalcev v smislu proizvodnje avtomobilov najmočnejša država srednje Evrope, tam imajo svoje obrate še koncern PSA, Kia ter Jaguar Land Rover. V državi s 5,5 milijona prebivalcev so skupno lani izdelali 1,1 milijona avtomobilov, kar je pomenilo četrtino vsega izvoza države. Avtomobilska industrija neposredno zaposluje 80.000 ljudi, ob upoštevanju posrednih delovnih mest pa 145.000.
Zaradi tega je bilo ob prestrukturiranju avtomobilske industrije, ki je povezana z novimi pogoni in uvajanjem sodobnih proizvodnih tehnik, na Slovaškem kar nekaj strahu; tudi Volkswagen je namreč v letu 2019 v Bratislavi ukinili 3000 delovnih mest, organizacija OECD je takrat napovedala, da bo v državi v avtomobilski industriji zaradi bodoče avtomatizacije procesov precej delovnih mest ogroženih.
Videli bomo, kakšne bodo številke zaposlenih, če in ko se bo Volkswagnova širitvena naložba res uresničila.
Komentarji