Neomejen dostop | že od 9,99€
V avtomobilski tovarni Revoz so v četrtek zaznali proizvodnjo zadnjega smarta forfour. S tem so končali projekt Edison v partnerstvu z nemškim Daimlerjem, katerega ena od znamk je Smart. Proizvodnjo smarta forfour so v tej novomeški tovarni začeli leta 2014 in izdelali skupaj 248.856 teh vozil, so v Revozu navedli za STA.
Proizvodnja smarta z bencinskim motorjem je potekala med letoma 2014 in 2019, v tem obdobju pa so izdelali 216.530 vozil tega modela.
Za Revoz je bil pomemben tudi smart z električnim motorjem, saj so s tem »pridobili prva znanja in tehnologije na področju električnih vozil«. Skupaj so izdelali 32.326 električnih smartov forfour, so dodali v Revozu. V Delu smo sicer poročali, da se je proizvodnja končala z novim letom.
Glede sedanjih razmer so zapisali, da se avtomobilska skupina Renault in z njo tudi Revoz še vedno spopadata z velikimi težavami pri preskrbi z elektronskimi deli. Poslovanje je zaradi tega oteženo, veliko je prilagajanj in sprememb proizvodnih načrtov.
V Revozu po končanju omenjenega projekta Edison izdelujejo oziroma sestavljajo še tri Renaultove avtomobilske modele: twingo, električni twingo in clio. Od marca – kar je tudi posledica zaključka projekta Smart – obratujejo v eni izmeni in na dan izdelajo približno 330 vozil.
Zaradi zmanjševanja proizvodnje so bili prisoljeni prilagoditi tudi število zaposlenih. Odpustiti nameravajo približno 450 ljudi, odhodi pa potekajo tako, kot so načrtovali, so pojasnili.
»O obetih za prihodnost ne moremo dati nobenih konkretnih informacij, saj so sedanje razmere zelo negotove, predvsem zaradi preskrbe s polprevodniki in globalnega prestrukturiranja avtomobilske industrije,« so še sporočili iz Revoza.
Ta je imel konec februarja približno 2100 zaposlenih. Sindikalist Slavko Pungeršič je za STA napovedal, da bo odpuščanje približno 450 delavcev postopno, načrt pa je, da naj bi v Revozu konec leta zaposlovali okoli 1600 ljudi.
Kot so v Revozu poudarili ob januarski napovedi prehoda na eno proizvodno izmeno, krize zaradi pomanjkanja polprevodnikov še vedno ni konca, proizvodnja električnega smarta se ustavlja, razmere na trgu pa so negotove. Dodali so, da bodo proizvodnjo predvidoma zmanjšali aprila, prehod na eno proizvodno izmeno pa so morali nato preložiti na 28. februar.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji