S strateškim zavezništvom s skupino IBCS bodo nudili enotne poslovne rešitve na prostoru med Jadranom, Baltikom in Črnim morjem.
Galerija
Tone Stanovnik (Špica) in Brian Marcel (IBCS) sta začrtala strateško partnerstvo v 11 državah. FOTO Roman Šipić
Ljubljana – Skupina Špica se širi s strateškim zavezništvom s skupino IBCS s sedežem v Budimpešti. Skupaj sta ustvarili partnerstvo z blizu 300 zaposlenimi, ki bodo nudili enotne poslovne rešitve strankam v 11 državah jadranske, baltske in črnomorske regije.
Špica, ki se predstavlja kot vodilni ponudnik rešitev za digitalno preobrazbo, rešitev za upravljanje oskrbovalnih verig in upravljanje delovne sile v jadranski regiji in skupina IBCS, ki je integrator rešitev in aplikacij s področja mobilnosti v poslovnih okoljih v srednji Evropi, se sicer geografsko povsem dopolnjujeta. Špica, ki jo vodi Tone Stanovnik, je namreč doslej delovala v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni, Srbiji in Črni Gori, medtem ko je skupina IBCS pod vodstvom predsednika Angleža Briana Marcela pokrivala Poljsko, Češko, Slovaško, Madžarsko, Romunijo in Bolgarijo.
»Zdaj imamo lepilo«
Njuno poznanstvo sega v leto 1990, se spominja Marcel, ki je tedaj raziskoval razmere in vstopal na trg na Madžarskem in v drugih državah »nove« Evrope. Do partnerstva med družbama tedaj še ni prišlo, eden od glavnih zadržkov je bil, da sta imela različne dobavitelje, sta pa vseeno sklenila gentlemanski dogovor, da si ne bosta konkurirala na istih trgih. A razmere so nato spremenile. »Z združitvijo dobaviteljev hardverske opreme so se zdaj odprla vrata za sodelovanje. Mislim, da sva si oba ves čas želela neke vrste zavezništva, ob tem da sta najini družbi ves čas rasli,« pravi Marcel. »Zdaj imamo tisto lepilo, ki nas drži skupaj, kar je še posebej pomembno zdaj, ko gre Evropa vse bolj narazen,« poudarja Stanovnik.
Poslovno zavezništvo v 11 državah
In kaj njihovim strankam prinaša zavezništvo in skupno nastopanje na trgih 11 držav, ki segajo do treh morij? Stranke rade sodelujejo z velikimi multinacionalkami, ki jim vzbujajo zaupanje. Mi jim prodajamo kompleksne rešitve, biti moramo sofisticirani in hkrati zanesljivi, izpostavlja Marcel in dodaja: »Podjetje, ki je prisotno v katerikoli od naših 11 držav, ali pa v več njih, lahko zdaj izkoristi prednosti naše iste storitve, iste poslovne rešitve, istih ljudi in vrednot v vsej regiji. To je za stranke zagotovo prednost, saj imajo zdaj opravka le z enim podjetjem, ne pa z več različnimi partnerji. Pomembna pa je tudi sama velikost, ki jo dobimo s povezovanjem, iz nje lahko dobimo nove prednosti.«
Stanovnik pa to ponazori s primerom novomeške Krke, kjer Špici prej niso dodelili posla na Poljskem, ker da tam ni bila poslovno prisotna: »Zdaj, s strateškim partnerstvom, ki sega tudi v Vzhodno Evropo, imamo možnost, da potrkamo na njihova vrata in jim povemo, da jih lahko pokrivamo tudi na Poljskem, kjer ima sicer Krka dobro in močno proizvodnjo.«
Stavijo tudi na logistiko
Ob tem navede še en primer iz logistike: »Zdaj lahko na primer za češko tovarno Škoda pripravimo skupno rešitev, kako dobaviti blago tako v pristanišče na Poljskem ali pa v pristanišče v Sloveniji. To zdaj lahko skupaj najbolje storimo, pa ne le za Škodo, pač pa tudi za družbe v Nemčiji ali Avstriji. Skupaj lahko podpiramo logistične rešitve in učinkovito uporabimo naše človeške vire,« pravi Stanovnik.
Osredotočanje na Nemčijo in Avstrijo, kjer bodo kmalu odprli skupno pisarno, je zanje pomembno tudi zato, ker imajo tam sedeže mnoge pomembne multinacionalke.
Prav te dni skupaj pripravljajo strategijo za prihodnja leta, ki bo vključevala tudi skupne kompetenčne centre, še izpostavlja Stanovnik: »En del skupine bo zadolžen za pametne dobaviteljske verige, drugi za dobaviteljske verije, ki bodo vključevale tudi veriženje blokov. Prihajajo nove tehnologije in poslovne rešitve so vse bolj kompleksne, zato se moramo fokusirati na več stvari naenkrat.«
Komentarji