Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

SBC s kampanjo ZA podjetno Slovenijo

Klub slovenskih podjetnikov: Čas je, da ustvarimo okolje, kjer uspešne zgodbe ne samo opazujemo, ampak jih ustvarimo sami.
SBC - Klub slovenskih podjetnikov želi s programom ZA podjetno Slovenijo slišati vse družbene skupine, zato da bo podjetnost sčasoma postala vrednota v javnosti. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
SBC - Klub slovenskih podjetnikov želi s programom ZA podjetno Slovenijo slišati vse družbene skupine, zato da bo podjetnost sčasoma postala vrednota v javnosti. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
18. 11. 2019 | 12:57
18. 11. 2019 | 13:49
4:45
Ljubljana - Podjetnost je gonilna sila, ki nas premika iz cone ugodja in nas premika naprej. Podjetnost zvišuje blaginjo države in prinaša koristi za vse družbene skupine. V družbi pa smo še vedno velikokrat priča negativnim konotacijam in zastarelemu razumevanju podjetnosti in podjetništva, zato so se v SBC - Klubu slovenskih podjetnikov odločili za kampanjo ZA podjetno Slovenijo.

Kot pravi Goran Novković, izvršni direktor SBC, bodo z večletno kampanjo spodbujali dialog in povezovanje podjetnikov ter širše javnosti in skupaj krepili zavest o pomenu podjetnosti za razvoj in blaginjo celotne družbe. Po njegovih besedah je podjetnost  nujna tudi, da spremeni trenutno negativno klimo v državi, saj vrednota podjetnosti ni dovolj priznana in spoštovana v Sloveniji. "Podjetnost je ambicioznost, zagnanost, angažiranost, samozavest, vse to so sinonimi. Več bo podjetnosti, manj bo brezposelnih, več ustvarjalnosti, boljše službe, višje pokojnine, več kariernih priložnosti, več enakopravnosti," pravi Novković. In dodaja, da znamo zelo dobro ceniti vrhunske športnike, ki služijo milijone, podjetnike pa ne. Obstaja pa velika razlika med tajkuni in med uspešnimi podjetniki. Predloge za spodbujanje podjetnosti lahko odda vsak, tudi prek spletne strani SBC . Usmerjevalni odbor pa jih bo preučil in jih potem, tudi posredoval vladi ali pa jih poskušal z zavezniki tudi uresničiti.
 

Uspešna podjetnost je dobra za vse

 
Štefan Pavlinjek, ustanovni član SBC in direktor skupine Roto je poudaril, da imajo od uspešne podjetnosti vsi veliko, od polnjenja državnega proračuna, do blaginje ljudi. Obenem je izpostavil vrednote, ki so odgovornost, medsebojno povezovanje in spodbujanje podjetnosti. "Želimo tudi vplivati na mlade, kajti na mladih želimo graditi, zato je treba prekiniti z begom možganov v tujino. Biti podjetnik je lepo," je dejal Pavlinjek. "Slovenija mora postati država delodajalcev, ne pa država delavcev za druga podjetja – podjetnost mora postati način življenja in vrednota, kajti država mora to spodbujati. Spodbujati moramo podjetnost pri mladih in izkoristiti potencial, vse svojo znanje, ki ga imamo. Inovativnost se danes splača," je še dodal Pavlinjek.

Program ZA podjetno Slovenijo so predstavili Matic Vizjak (prvi z leve), Štefan Pavlinjek, Goran Novković, Janez Kodila, Alma Kochavy in Žiga Gombač. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Program ZA podjetno Slovenijo so predstavili Matic Vizjak (prvi z leve), Štefan Pavlinjek, Goran Novković, Janez Kodila, Alma Kochavy in Žiga Gombač. FOTO: Uroš Hočevar/Delo


Žiga Gombač, mladinski pisatelj, je spomnil na podjetnost Ivane Kobilice, ki avstroogrskemu cesarju ni želela prodati svoje slike, bila pa je zelo podjetna in del življenja posvetila temu, kako promovirati svojo umetnost. "Rad bi ustvarjalce pozval, naj si sami ustvarijo pogoje za ustvarjanje in sporočajo svetu tisto, kar razvijajo v svoji intimi."

Le dobre ideje in pogumni ljudje bodo spremenili svet, pa je poudarila Alma Kochavy, soustanoviteljica Odprte kuhne, in dodala, da podjetnost predvsem med mladimi nima takega spodbujevalnega okolja kot bi ga morala imeti. "V svojih idejah moramo biti pogumni in ne razmišljati o tem, da smo majhni in ni nič mogoče."
 

Podjetnost mora postati vrednota


Matic Vizjak, inovativni mlad kmet in predsednik sekcije SBC Mladi, pa je spomnil, da sta inovativnost in podjetnost danes tudi v kmetijstvu izrednega pomena, saj se trendi v svetu hitro spreminjajo. "Na nas kmetih je, ali bomo znali poslušati nove trende in znali zadovoljiti to klientelo ali pa jo bo zadovoljil uvoz, česar si ne želimo. Kmetijstvo in kmet je še vedno v javnosti zazna kot nekaj, kot je bilo včasih. Danes je v resnici kmet podjetnik," je dodal.
 
Janez Kodila, direktor Šunkarne Kodila in član usmerjevalnega odbora SBC,pa je dodal, da se tudi sam prizadeva povezovati. "Sem pridelovalec kmetijskih izdelkov in prihajam iz regije, ki je na robu razvitosti. Podjetniki nismo samo ekonomski, ampak tudi družbeno odgovorni, saj vlagamo v ljudi; sami smo tudi ustanovitelji socialnega podjetja," je pojasnil Kodila in dodal, da želijo s programom ZA podjetno Slovenijo slišati vse družbene skupine, zato da bo podjetnost sčasoma postala vrednota v javnosti in tudi bolj ugledna. Cilj je, da bi to preraslo v vseslovensko zavezništvo.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine