Ljubljana – Polnjenje električnih avtomobilov na polnilnicah v mreži Gremo na elektriko po 6. maju ne bo več brezplačno. Upravljalec in večinski investitor v to infrastrukturo, Elektro Ljubljana, je po desetih letih od začetkov uvajanja e-mobilnosti sklenil to storitev zaračunavati.
Nič ni zastonj, vsaj ne za zmeraj; od pionirskih časov so stroški vzdrževanja in porabljene elektrike toliko zrasli, da bo treba nadaljnjo širitev mreže in izboljševanje storitev vsaj deloma pokrivati z iztržkom od prodaje storitve, so na današnji novinarski konferenci utemeljili svojo odločitev.
V ceni čas, moč in fiksni pribitek
Pogled na cenik pokaže, da bo strošek za porabnika konkurenčen polnjenju na domači vtičnici in še vedno bistveno nižji od točenja fosilnega goriva. Kot je pojasnil svetovalec uprave Elektra Ljubljana dr.
Jurij Curk, bo polnjenje stalo 0,01 do 0,09 evra na minuto, odvisno od moči polnjenja, prišteje se še dodatna pristojbina v višini enega evra za enkratne uporabnike oziroma pol evra za predplačnike. V strukturo cene so torej vključili več komponent: uporabljeni čas polnjenja, moč (v nekaj razredih) in fiksni strošek programske opreme, vezan na transakcijo.
Po desetih letih, pravijo, je čas, da se vsaj del stroška povrne. (ekipa Elektra Ljubljana od leve: Kristina Sever, Andrej ribič, dr. Jurij Curk in Uršula Krisper) FOTO Leon Vidic/Delo
Konkretno: Polnjenje za 100 kilometrov vožnje bi na domači vtičnici stalo 1,5 do 2 evra, na polnilnicah Gremo na elektriko pa bo 2 do 2,5 evra.
V prizadevanju, da uporabniki ne bi predolgo zasedali za zdaj še brezplačnih parkirnih mest in bi čim prej prepustili polnilnico drugim, so v cenik vnesli dvojno tarifo, za polnjenje do treh ur in (precej dražje) polnjenje prek 180 minut. Ko bo mesto začelo zaračunavati parkirnino, bodo ceni polnjenja dodali še to postavko.
Plačevanje bo možno s plačilno kartico prek aplikacije Gremo na elektriko, in sicer v začetku na dva načina: »polni in plačaj« kot sprotno plačilo za vsako polnjenje posebej in »predplačnik«, kjer si bo uporabnik na svoj račun naložil dobroimetje in ga nato postopoma koristil. Obstoječi uporabniki bodo dobili status predplačnika.
90.000 brezplačnih polnjenj
Doslej so v Elektru Ljubljana v razvoj e-mobilnosti vložili prek 600.000 evrov, samo vzdrževanje lastnih polnilnic jih je v letu 2017 stalo 40.000 evrov, povprečni strošek namestitve ene polnilnice pa je bil 11.500 evrov. Največji razmah polnilnic je Slovenija doživela med letoma 2016 in 2017, nato se je trend rasti umiril. Danes je v mreži Gremo na elektriko 229 polnilnic, več kot pol v lasti Elektra Ljubljana, ki upravlja tudi polnilnice Elektra Gorenjska, Elektra Celje in nekaterih občin. V desetih letih so omogočili 90.000 brezplačnih polnjenj, aprila letos so imeli 3552 registriranih uporabnikov.
V stari elektrarni so pokazali, kako se polni električni avtomobil. FOTO Leon Vidic/Delo
Cenik so oblikovali z mislijo, da mora ostati uporaba e-vozil atraktivna in da cena ne sme zavirati razvoja e-mobilnosti. Z njo bodo pokrili sprotne stroške in manjši del investicije v polnilnice. Medtem ko je bil po besedah predsednika uprave Elektra Ljubljana
Andreja Ribiča prvotno glavni motiv investitorjev »biti zraven«, se bodo naložbe pokrile čez čas, ko bo električni vozni park postal bolj množičen (zdaj polnilnice obratujejo le blizu 15 odstotkov časa).
Komentarji