Vlada ne razmišlja o podaljšanju veljavnosti državnih turističnih bonov, je danes na novinarski konferenci pred Slovenskimi dnevi turizma povedal gospodarski minister
Zdravko Počivalšek. To velja tudi za bone 2021.
Do 11. oktobra smo porabili za 215 milijonov evrov ali 75 odstotkov lanskih bonov in 68 milijonov evrov ali 48 odstotkov letošnjih. Oboje bone je mogoče unovčiti do konca letošnjega leta.
V Turistično-gostinski zbornici Slovenije bodo glede porabe bonov počakali še na podatke po krompirjevih počitnicah, razmišljajo pa, da bi vladi predlagali, da bi letošnje bone vendarle podaljšala še za zimske mesece in bi tako pomagala tudi žičničarjem.
Polnoletni prebivalec Slovenije je letos prejel po sto evrov, mlajši od 18 let pa po 50 evrov. Letošnje bone je mogoče porabiti za storitve v gostinstvu, turizmu, športu in kulturi.
Prav boni so bili po ministrovih besedah eden ključnih ukrepov, s katerimi je država pomagala turistični in gostinski panogi. Skupaj ji je po njegovih besedah namenila milijardo evrov različnih pomoči. »Verjamem, da smo s protikoronskimi zakoni in dodatnim zakonom o gospodarstvu in turizmu ohranili večino delovnih mest,« je dejal.
Priznal je, da državi doslej ni uspelo dovolj pomagati mestnim hotelom, receptivnim agencijam in industriji srečanj, ki so bili najbolj prizadeti. Zato naj bi najbolj prizadetim v kratkem razdelili 30 milijonov evrov iz evropskih sredstev v obliki enkratnega nadomestila.
Denar za naložbe
Počivalšek je napovedal, da bo morala država turizmu tudi v prihodnje pomagati: »Po več kot desetletju bo za naložbe na voljo 200 milijonov evrov.« Tako naj bi bilo iz evropskih sredstev z obnovo na voljo 50 milijonov evrov za vlaganje v gorske centre in nastanitvene zmogljivosti, še dodatnih 69 pa za nastanitve višje kakovosti. Prav tako naj bi nekaj denarja namenili za prenovo planinskih koč in javno turistično infrastrukturo, za obnovo kulturne dediščine pa je predvidenih kar 47 milijonov evrov.
Maja Pak FOTO: Maja Grgič
Direktorica Slovenske turistične organizacije
Maja Pak je je dejala, da je turizem po epidemiji pred digitalno in zeleno transformacijo, kar bo tudi cilj nove strategije te panoge. Opozorila je, da bo treba pripraviti tudi nove kazalnike uspešnosti. Kot jo je razumeti, so prihodi in prenočitve pomembni, a je treba slediti tudi obljubam »zelene Slovenije«. Tako naj bi v prihodnje upoštevali tudi ogljični odtis, dodano vrednost, zadovoljstvo lokalne skupnosti in avtentičnost.
Dončiću priznanje za promocijo
V okviru Dnevov slovenskega turizma so vsako leto podeljena priznanja tistim, ki so še posebej zaslužni za rast ugleda in prepoznavnosti Slovenije. Letos bo Kristalni Triglav za osebnost leta 2021 prejel košarkar Luka Dončić. Njegov delodajalec in lastnik Dallas Mavericks Marc Cuban pa je postal ambasador slovenskega turizma 2021.
Prvi mož Postojnske jame
Marjan Batagelj, ki bo tudi gostila slovenske turistične dneve, je dejal, da so bili ti dnevi v preteklosti praznik, ko se je preštevalo rekorde, letos pa bo nujen temeljit razmislek. »Sprijazniti se moramo, da se značaj turizma spreminja,« je poudaril in opozoril, da če Slovenijo, denimo, neka država da na temno rdeči seznam, potem nas gostje iz te države zapustijo.
Komentarji