Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Pivo bodo še naprej varili na obeh lokacijah

Poslovanje največjega slovenskega pivovarja je po prevzemu postalo učinkovitejše, z novimi produkti pa krepijo segment brezalkoholnih piv.
V Laškem so danes začeli polniti laško 0.0. Segment brezalkoholnih piv povsod po svetu raste in temu sledijo tudi v Pivovarni Laško Union. FOTO: Jure Eržen/Delo
V Laškem so danes začeli polniti laško 0.0. Segment brezalkoholnih piv povsod po svetu raste in temu sledijo tudi v Pivovarni Laško Union. FOTO: Jure Eržen/Delo
Špela Kuralt, Karel Lipnik
21. 1. 2020 | 19:14
21. 1. 2020 | 19:15
6:01
Laško – Pivovarna Laško Union (PLU) je danes začela polniti novo, povsem brezalkoholno pivo laško zlatorog 0.0. V PLU s tem širijo segment brezalkoholnih pijač, na katerem so lani ustvarili 63-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Glavni direktor Zooullis Mina je poudaril, da si želijo rasti in še povečati proizvodnjo, zato ne načrtujejo zapiranja katere koli od pivovarn.

Da so se v PLU še dodatno usmerili v proizvodnjo brezalkoholnih pijač, ni naključje. Kot je dejal direktor marketinga PLU David Zappe, so taki svetovni trendi: »Vse več odraslih se vzdržuje pitja alkohola oziroma pijejo vse bolj odgovorno in ob ustreznih priložnostih, obenem pa skrbijo za zniževanje vnesenih kalorij hrane in pijače. To je tudi za PLU izjemna priložnost.« Razvoj novega brezalkoholnega piva, ki bo na voljo od februarja, je PLU omogočila 2,5 milijona evrov vredna tehnologija, ki jo uporabljajo tudi za polnjenje brezalkoholnega piva heineken 0.0. To so v Laškem začeli polniti lani.
 

S poslovanjem zadovoljni

Zoullis Mina, glavni direktor PLU, pravi, da želijo rasti in povečati proizvodnjo, zato ne načrtujejo zaprtja katerekoli od pivovarn. FOTO: Roman Šipić/Delo
Zoullis Mina, glavni direktor PLU, pravi, da želijo rasti in povečati proizvodnjo, zato ne načrtujejo zaprtja katerekoli od pivovarn. FOTO: Roman Šipić/Delo

Glavni direktor Zooullis Mina je z lanskim poslovanjem zadovoljen, vendar številk še ni mogel razkriti. Dodal pa je, da imajo velike načrte za letos: »Kot vidite, že na začetku leta uvajamo dva nova produkta, poleg laškega 0.0 še en malt 0.0. Smo optimistični in pričakujemo uspeh.« Govorice, da naj bi PLU zaprl eno od lokacij, ali v Ljubljani ali v Laškem, je odločno zanikal: »V njih zagotovo ni nič resnice. Želimo rasti in povečati proizvodnjo, zato ne načrtujemo zaprtja katerekoli od pivovarn.« Na očitke glede neuporabljenih kapacitet v Laškem pa je odgovoril, da so jih že precej zapolnili: »V Laškem proizvajamo heineken, ki ga izvažamo, proizvajamo tudi piva za druge pivovarne. Eden od razlogov, da se je naše poslovanje izboljšalo, je, da je Heineken pripeljal svoj heineken 0.0 v Laško in smo s tem povečali zmogljivosti.«

V PLU je zaposlenih dobrih 600 ljudi, okoli 200 jih dela v Laškem. Mina je dejal, da odpuščanj ne načrtujejo.
 

»To je bil dober nakup«


Nizozemski velikan Heineken je PLU prevzel leta 2015. Tik pred prevzemom in takoj po njem je pivovarna doživela kar nekaj večjih korporativnih sprememb. Med drugim je pred prevzemom prodala Radensko, Jadransko pivovarno je likvidirala, Pivovarno Union pa je v začetku leta 2016 pripojila k matični družbi. Družbi tako ni več treba izdelovati konsolidiranega poročila, čeprav še ima nekaj hčerinskih družb, med drugim proizvajalca brezalkoholnih pijač Vital.

Infografika Delo
Infografika Delo


Poslovanje PLU je po prevzemu postalo opazno učinkovitejše. Povečuje se tudi količinska prodaja. Po podatkih letnega poročila se je prodaja piva v Sloveniji leta 2018 povečala za tri odstotke. S tem je približno nadomestila dvoodstotni upad leto pred tem, ki je bil posledica prenehanja polnjenja trgovskih blagovnih znamk. Prodaja piva na tujih trgih je leta 2018 poskočila za 23 odstotkov, leto pred tem pa za 13 odstotkov. Povečan izvoz piva je posledica večje prodaje družbam v skupini nizozemskega velikana, je razvidno iz letnega poročila. Rast prihodkov je sicer dokaj zmerna. Leta 2018 so prihodki od prodaje znašali 153 milijonov evrov, kar je le 2,4 odstotka več kot leta 2016. Se je pa zato izdatno okrepil čisti dobiček, ki je predlani znašal 20,3 milijona evrov, skoraj dvakrat več kot prvo leto po prevzemu.

Mina pravi, da so z delom v Sloveniji zadovoljni: »Vsaka država ima svoje posebnosti, Laško je najboljša lokacija za proizvodnjo piva, saj imamo čudovite vodne vire, ljudi, ki to radi počno. Delamo eno najkakovostnejših piv na svetu. Zadovoljni smo. To je bil dober nakup.« PLU ima z nekdanjim vodstvom družbe precej odprtih sodnih postopkov. Mina se s tem ne ukvarja: »Iskreno – ne vem nič ali zelo malo o nekdanjih direktorjih. To ni tako pomembno. Pomembno je vse, kar je povezano s pivom in kam bomo posel peljali v prihodnje.«

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine