Kot se je v španskih medijih že napovedovalo, bo Nissan v okviru prestrukturiranja svojih svetovnih operacij delovno silo precej zmanjšal, del tega pa bo tudi zaprtje njihove tovarne v Barceloni, ki je poleg tiste v Veliki Britaniji njihovo edino proizvodno središče v tem delu sveta.
Po poročanju agencije
AFP Španija takšno odločitev močno obžaluje, navajajo besede zunanje ministrice
Aranche Gonzalez Laya, ki je dodala, da je španska vlada storila vse, da bi tovarna delala naprej, a se je Nissan kljub temu odločil, da zapušča Španijo in Evropo. Španija ima sicer eno najmočnejših avtomobilskih industrij v Evropski uniji, predstavlja deset odstotkov domačega bruto proizvoda, pri tem je pred njo le Nemčija. Po navedbah domačih sindikatov bo zaprtje tovarne v Barceloni posredno prizadelo 25.000 delovnih mest.
V tej Nissanovi tovarni izdelujejo model poltovornjaka nissan navara in električni kombi e-NV200, njene proizvodne zmogljivosti pa naj bi bile po poročanju agencije
Reuters relativno slabo zasedene.
Španska vlada je sicer poudarila, da bodo stroški zaprtja za Nissan (približno ena milijarda evrov) večji od sredstev, ki bi jih bilo treba vložiti v tovarno, da bi delovala še naprej. Zdaj si bodo prizadevali najti druge rešitve, morda tudi novega lastnika.
Protesti delavcev pred Nissanovo tovarno v Barceloni, kjer je bilo doslej zaposlenih 3000 ljudi. FOTO: AFP
V Nissanu so sicer objavili, da so imeli v poslovnem letu, ki se je končalo 31. marca, prvo izgubo po 11 letih, njihove poslovne težave so bile prisotne že pred sedanjo koronakrizo, ta pa je vse skupaj še pospešila. Svetovno proizvodnjo bodo zmanjšali za petino, s čimer naj bi stroške zmanjšali za 300 milijard jenov (2,5 milijarde evrov).
Komentarji