Potem ko je prejšnji teden ukrepe za spodbuditev prodaje avtomobilov že uvedla
Francija (gre za kar osem milijard evrov vreden paket), se zdaj na to pripravlja tudi
Nemčija. Po predlogu, o katerem poroča agencija
Reuters, naj bi šlo v tem primeru za petmilijardni paket spodbud.
Ta naj bi bil del celotnega paketa oživljanja gospodarstva, ki bi v Nemčiji utegnil obsegati kar 80 milijard evrov. Spodbude naj bi bile namenjene kupcem različnih vrst avtomobilov in bi trajale do konca leta. Osnovna subvencija 2500 evrov bi bila namenjena nakupu katerega koli avtomobila, ki sodi v razred učinkovitosti B, čemur naj bi ustrezalo tri četrtine avtomobilskih modelov, ki so trenutno v ponudbi v Nemčiji, torej tudi takšnih z motorjem na notranje zgorevanje, bodisi bencinskim ali dizelskim. Osnovni merili naj bi bili sicer izpust ogljikovega dioksida in teža vozila. Za bolj varčna vozila bi se subvencija povečal za 500 evrov, za priključne hibride za 750 evrov in za baterijske električne avtomobile 1500 evrov.
Glede subvencij v Nemčiji vsa mnenja niso enotna, posebej nekatere politične stranke nasprotujejo podpori klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem. Je pa danes inštitut
Ifo iz Münchna objavil študijo, v kateri je analiziral vpliv subvencij na prodajo avtomobilov v zadnji finančni kriz (2008–2009), njihova ugotovitev pa je, da te povečajo prodajo med krizo, ne pa na dolgi rok, saj številni potrošniki nakupe opravijo prej, kot bi jih sicer, in se to povratno pozna kasneje. Glede na prejšnjo krizo so slikovito ugotovili, "da je po zabavi prišel glavobol". Takšni vnaprej opravljeni nakupi, da so imeli tudi negativen vpliv na nekatere druge panoge, saj ljudje zaradi tega niso kupili kake druge dobrine. Pri spodbujanju nakupov po zadnji recesiji v Nemčiji in Evropi tudi ni dokazov, da je to kaj vplivalo na znižanje porabe in izpust ogljikovega dioksida.
V Sloveniji maja manjši minus
Prvi podatki o prodaji avtomobilov so že objavljeni tudi za Slovenijo in so glede na prejšnje dogajanje relativno spodbudni. Po statistiki družbe Ardi je bilo prejšnji mesec pri nas na novo registriranih 5086 avtomobilov, kar je bilo za 29 odstotkov manj kot v enakem lanskem mesecu. K temu so verjetno precej prispevale tudi različne prodajne ugodnosti, oziroma popusti, ki so bili na določene modele precejšnji. Kot je znano, je v aprilu in že v marcu prodaja glede na prekinitev dejavnosti pričakovano zelo padla, konkretno v aprilu za 70 in v marcu za 61 odstotkov. V skupno petih meseceih letošnjega leta je bilo v Sloveniji uradno na novo registriranih 21400 avtomobilov, kar je za 35 odstotkov manj kot v tem obdobju lani.
Te dni že prihajajo prvi podatki o prodaji avtomobilov v prejšnjem mesecu, ko je bilo veliko evropskih držav še bolj ali manj v karanteni. Tako se je v Franciji po podatkih tamkajšnjega panožnega združenja
CCFA prodaja glede na lanski maj zmanjšala za 50 odstotkov, kar je bilo sicer manj slabo kot v aprilu in marcu, ko sta padca znašala 89 in 72 odstotkov.
Komentarji