Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Nastaja avtomobilsko megapodjetje?

Pogajanja za fuzijo Renaulta, Nissana in Fiata.
FOTO: Benoit Tessier/Reuters
FOTO: Benoit Tessier/Reuters
Gašper Boncelj, J. T.
27. 3. 2019 | 10:05
27. 3. 2019 | 13:09
4:54
Renault bo obnovil pogajanja za popolno združitev z Nissanom, nato pa bi dali ponudbo za prevzem italijanskega proizvajalca Fiat, poroča poroča FT.

Pri Renaultu predvidevajo, da bi združitve lahko uresničili v enem letu. Takšno podjetje bi bilo neposredna konkurenca Toyoti in Volkswagnu. Renault je 43-odstotni lastnik Nissana, z združevanjem pa bi lahko izkoristili sinergije med podjetjema in zgradili platformo za prevzem Fiata.

Preberite tudi: Carlos Ghosn, vsemogočni šef Nissan Renaulta, končal v arestu po finančnem škandalu

Motor povezave Renault-Nissan je bil Carlos Ghosn, ki pa je zaradi domnevnega okoriščanja v sodnih postopkih na Japonskem. Podjetji, ki sta zelo različni, delujeta samostojno, trenutno gre bolje Nissanu. 

Avtomobilski proizvajalci so začeli transformacijo v električne avtomobile, zato bo nujno, da se preostanek te industrije konsolidira.
 

Povezovanje na avtomobilskem trgu


Pričujoča vest Financial Timesa, s katero bi nastalo daleč največje avtomobilsko podjetje na svetu (Renault-Nissan-Mitsubishi je lani prodal 10,76 milijona vozil, FiatChrysler pa 4,86 milijona, namiguje na vrnitev v smeri velikopoteznih razmišljanj Carlosa Ghosna, dolgoletnega šefa Renault-Nissana, ki se je lani znašel v zaporu in je za podjetje zgodovina. Ghosn je že dolgo nazaj, v času prejšnje finančne krize, odkrito razmišljal o prevzemanju takrat finančno šibkega ameriškega velikana General Motorsa, kar se potem nikoli ni zgodilo. Po drugi strani se je zdaj še pokojni veliki prvi mož FiatChryslerja Sergio Marchionne pogosto oziral po kakem partnerju in nadaljnjemu povezovanju, znana je bila njegova mantra, da globalna avtomobilska industrija porabi mnogo preveč denarja in siceršnjih virov za razvoj izdelkov in njihovo proizvodnjo, tako da vsakdo to počne sam zase. Marchionne, ki se je sicer nekoč otresel General Motorsa, je kasneje večkrat izrazil željo, da bi prevzel njihov evropski del Opel. Tega je General Motoros lani prodal francoski skupini PSA Peugeot Citroën, prav glede slednjega pa so se le malce nazaj pojavili namigi, da bi ga tudi zanimalo povezovanje s FiatChryslerjem. 

To je bilo sicer kasneje zanikano, a vsi ti namigi vendarle pričajo, da v avtomobilski industriji razmišljajo kako naprej, o tem da jih morda čaka takšna ali drugačna konsolidacija. V zadnjih letih se je svetovna proizvodnja avtomobilov stalno povečevala in se približala nekoč nepredstavljivi meji 100 milijonov na leto, mnoge ocene pa gredo v smeri, da takšnih količini dolgoročno ne bo več, tako zaradi okoljskih zahtev, kot stalno poudarjanih novih načinov mobilnost v smeri skupne rabe vozil.

Poleg tega imajo avtomobilska podjetja zdaj velika vlaganja in stroške v nove pogone – različni načini elektrifikacije – in v avtonomno vožnje. Poročali smo že o oceni Alix Parnters, da naj bi samo naložbe v elktrifkacijo v prihodnjih osmih letih znašale 225 milijard evrov. Vse to jih vodi v različne oblike povezovanja, pa naj gre za razmišljanje o popolnih kapitalskih združitvah ali za omejena sodelovanja na različnih področjih. Volkswagen, ki najbolj agresivno vlaga v novo električno platformo, s katere naj bi v naslednjem desetletju zaplejalo kar 70 modelov, po drugi strani to platformo tudi odprto ponuja drugim tekmecem, da bi si le znižal stroške. Že pred meseci sta Volkswagen in Ford objavila sodelovanje na področju gospodarskih vozil, manjše sodelovanje sta sklenila Toyota in Suzuki, BMW in Mercedes pa pri avtonomni vožnji. Mercedes po drugi strani resno razmišlja, kaj bo v prihodnje naredil s svojo znamko malih avtomobilov Smart, ki bi jo po nekaterih govoricah utegnil prodati Geelyu. Težave ima sicer še kakšno evropsko avtomobilsko podjetje, npr. Jaguar Land Rover, ki je imel lani zajetno izgubo, a je indijski lastnik Tata zanikal, da bi ga prodal.

Če se bo nova velika konsolidacija res zgodila, se lahko spomnimo na zadnji tovrstni val, ki se je zgodil, ob koncu prejšnjega tisočletja, a z različno srečo za udeležene. Takrat je nastala zveza Renault-Nissan, katere moč je z leti le naraščala, takrat pa je nastal tudi DaimlerChrysler, ki se je že kmalu izkazala za neuspešno zvezo,  Chrysler pa je danes skupaj s Fiatom. Tudi Ford je v tistih časih pokupil veliko evropskih premijskih znamk (Volvo, Jaguar, Land Rover, Aston Martin), pa je mnogo kasneje v eni finančnih kriz vse to prodal.
 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine