Zaposleni si želijo strateškega lastnika.
Galerija
Prodajni postopek za Intereuropo se bliža koncu. FOTO Tomi Lombar/Delo
»Prodaja družbe sploh ni nujna. Dolg redno odplačujemo in ga lahko tudi sami odplačamo,« pravi Nevija Pečar, predstavnica sindikalne organizacije KS 90 v Intereuropi. Konzorcij bank sicer prodaja 72 odstotkov družbe, med potencialnimi kupci pa naj bi bili po poročanju portala Siol Pošta Slovenije in manjša britanska logistična družba Xpediator.
Po objavi neuradne informacije, da se iz tekme za nakup Intereurope umika turška družba Netlog Logistics, je v krogih okoli Intereurope završalo, saj je ta veljala za resnega potencialnega strateškega partnerja, ki se spozna na posel in ki bi logistiko v Kopru lahko razvijal naprej. Informacije, ki jo je objavil Siol, sicer nobeden izmed vpletenih v prodajni posel uradno ne komentira. Tako tudi ni znano, ali gre morda le za taktično potezo.
Kot poudari sindikalistka Nevija Pečar, je v skupini Intereuropa zaposlenih nekaj manj kot 1400 ljudi, še nekaj sto pa jih dela prek kadrovskih agencij. »Družba uspešno posluje in ne vem, zakaj se morajo banke igrati z našo usodo,« pove sogovornica. Intereuropa je, nadaljuje, edina večja logistična družba v Sloveniji in država bi se morala tega zavedati. Pečarjeva, ki sindikat v Intereuropi vodi že vrsto let, meni, da ne bi bilo dobro, če bi njihov novi lastnik postal »kakšen britanski sklad«, s Pošto Slovenije pa vidi sinergije le pri paketnih pošiljkah.
Dušanka Simonovič iz mariborske filiale Intereurope, ki zastopa Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije, pa je o načrtovani prodaji dejala le, da si želijo lastnika, ki je doma v logistiki in ki bi vlagal v razvoj infrastrukture, informatizacije poslovanja in prilagajanje trgom. »Kot sindikat opozarjamo tudi na potrebo po zvišanju izhodiščnih plač, ki so trenutno od 10 do 15 odstotkov pod povprečjem v panogi,« doda.
Kako posluje Intereuropa
Intereuropa, ki obvladuje predvsem trge jugovzhodne Evrope, v skladu s svojo poslovno strategijo letos načrtuje dobrih 168 milijonov evrov prihodkov od prodaje in več kot sedem milijonov evrov dobička iz poslovanja.
Z razdolževanjem in napovedmi prodaj podjetja - teh je bilo več - je na borzi rasla tudi cena tega logističnega podjetja. Če je bila cena 2015 blizu enega evra, je cena prilezla na 2,6 evra. Ali bo je to blizu prevzemne cene bo jasno, ko bo prodajni postopek pripeljan do konca, v primeru prevzema bodo pod enakimi postopki izplačani vsi delničarji.
Komentarji