Neomejen dostop | že od 9,99€
Podjetje je orjaški pick-up cybertruck predstavilo že pred koncem leta 2019, ga napovedalo za proizvodnjo v letu 2021, zdaj smo v 2023. in morda prvi primerki do konca novembra le pridejo do kupcev. Resnejše, a še vedno ne prav množične dobave naj bi se začele v prihodnjem letu.
Šef Tesle Elon Musk je znan po slikovitih izjavah in tudi na temo tega avtomobila je bil sočen. Če je nekoč pri zagonu proizvodnje modela 3 dejal, da jih čaka nekaj mesecev proizvodnega pekla, naj bi po pisanju različnih medijev nedavno na konferenčnem klicu z vlagatelji ob predstavitvi poslovanja tretjega četrtletja dejal, da so si s cybertruckom skopali grob … No, seveda je pretiraval in hkrati dodal, »ko imaš izdelek z veliko nove tehnike ali kateri koli povsem novi avtomobilski program, posebej če je tako drugačen ali napreden, kot je cybertruck, boš imel toliko problemov, kolikor je novih stvari, ki jih želiš rešiti, ko gre za proizvodnjo velikega obsega«.
Glede novosti je za zdaj predvsem znano, da bo karoserija cybertrucka izdelana iz nerjavečega jekla. Po navedbah CNBC je Musk še poleti poslal sporočilo zaposlenim, da morajo biti sestavni deli cybertrucka za končno proizvodnjo dizajnirani in proizvedeni nadvse natančno in da mere ne smejo odstopati za več kot 10 mikronov.
Bloomberg je poročal, da jim bo nekatere dele karoserije iz nerjavečega jekla dobavljalo finsko podjetje Outokumpu, ki je velik tovrstni proizvajalec, katerega material so avtomobilski proizvajalci že doslej uporabljali za izpušne sisteme. Tesli naj bi material dobavljali iz ameriške tovarne v zvezni državi Alabama, cybertrucka pa bo izdelovala v tovarni v Teksasu.
Končnih tehničnih podatkov na uradni strani večinoma še ni. Po različnih navedbah cybertruck v slogu ameriških poltovornjakov ne bo majhen, njegova dolžina naj bi bila nekaj manj kot 6 metrov (588 cm), imel naj bi možnost le zadnjega pogona z enim električnim motorjem ali pa štirikolesnega z dvema ali celo tremi motorji. Imel bo velik nakladalni prostor. Seveda ne bi bil tesla, če ne bi bil hiter. Na uradni spletni strani navajajo pospešek z mesta do 100 km/h v komaj 2,9 sekunde. Po drugi strani govorijo o največjem dosegu do kar 800 kilometrov.
Še po prvi predstavitvi prototipa je bilo mogoče prebrati kak vprašaj, kako bo ob zatrjevani izjemni trdnosti vozila z varnostjo drugih šibkejših udeležencev v prometu, v primeru trka s pešcem ali kolesarjem.
Tudi ko bo proizvodnja, predvidoma ob koncu novembra, stekla, še ne bo šlo za velike serije, nekaj več, a ne zelo veliko, naj bi jih izdelali v letu 2024. Za zdaj imajo v Austinu v Teksasu po navedbah Reutersa proizvodne zmogljivosti za 125 tisoč primerkov na leto, kar bi lahko do leta 2025 podvojili.
Musk naj bi dejal, da imajo za cybertrucka milijon depozitov (ta je le 100 dolarjev, interesent, ki se premisli, ga lahko dobi nazaj), kar je sicer precejšnje zanimanje, vendarle ne čisto jasno. Cybertruck pa naj bi bil sprva dosegljiv predvsem v ZDA.
Cena bo znana ob koncu novembra. Leta 2019 so ob razkritju govorili o vstopni ceni 40 tisoč dolarjev, a do danes so se stvari v splošnem že močno podražile. Po drugi strani je znano, da je Tesla letos zniževala cene svojih obstoječih modelov, tu so še trenutno šibko svetovno gospodarsko stanje in visoke obrestne mere, pa tudi električnih konkurentov pri poltovornjakih, kot sta ford F-150 lightning ali rivian R1T, je že nekaj.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji