Težava so netransparentnost cen in mestoma nepošteni pogoji poslovanja.
Podjetje Airbnb, ki ponuja nastanitve prek spleta, mora poskrbeti za pregledno navajanje cen na portalu ter umakniti pogoje poslovanja, ki so v nasprotju s potrošniškimi pravili v EU, od ameriške družbe zahtevajo evropska komisija in organi za varstvo potrošnikov v EU. Predloge rešitev pričakujejo do konca avgusta, če ne bodo zadovoljivi, bi Airbnb lahko izrekli izvršilne ukrepe.
Navedene cene morajo biti končne
Airbnb mora spremeniti način navajanja informacij o cenah nastanitev že ob začetnem iskanju in zagotoviti, da imajo potrošniki pri ponudbah navedeno končno ceno, vključno z vsemi obveznimi stroški in pristojbinami, kot so stroški za storitve in čiščenje. V primerih, ko te cene ni mogoče izračunati v naprej, pa mora Airbnb potrošnika na jasen način obvestiti, da cena morda ni dokončna. Prav tako mora jasno navesti, ali gre za ponudbo zasebnega ali poslovnega ponudnika, saj so od tega odvisna pravila o varstvu potrošnikov v EU.
Drug sklop sprememb, ki jih mora po odločitvi evropske komisije in potrošniških organov sprejeti Airbnb, se nanaša na pogoje poslovanja. Podjetje ne sme zavajati potrošnikov s tem, da jih v primeru spora napotuje na sodišče v tujini (zunaj države stalnega bivališča), prav tako ne sme enostransko odločati, kateri pogoji v primeru prenehanja pogodbe lahko ostanejo veljavni, potrošnik mora imeti pravico do tožbe gostitelja, kadar ima zaradi njega osebno ali drugo škodo.
Nejasna pravila glede odstopa od pogodbe
Enostransko spreminjanje pogojev brez vnaprejšnjega obveščanja potrošnikov in ne da bi imeli možnost odstopa od pogodbe, ni dopustno, kakor tudi ne neomejena in diskrecijska pravica podjetju glede odstranjevanja vsebin na portalu. Ko podjetje prekliče pogodbo ali zadrži njeno izvajanje, bi moralo to potrošniku utemeljiti – to področje bi moralo biti urejeno z jasnimi pravili – potrošnik pa bi moral imeti pravico do ustreznega nadomestila in do pritožbe.
Prav tako EU pri poslovanju Airbnb pogrešajo jasno opredeljeno politiko glede povračil, nadomestil in izterjave odškodninskih zahtevkov, na spletnem mestu pa enostavno dostopno povezavo do platforme za spletno reševanje sporov in vseh potrebnih informacij v zvezi z reševanjem sporov v skladu uredbo o spletnem reševanju sporov.
»Vedno več potrošnikov rezervira počitniške nastanitve prek spleta, prav tako je ta sektor dopustnikom ponudil številne nove priložnosti. Vendar priljubljenost ne sme biti izgovor za nespoštovanje pravil EU o varstvu potrošnikov,« je ob tem povedala evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vera Jourová ter poudarila, da morajo biti cene predstavljene tako, da potrošniki lahko enostavno razumejo, koliko in za katere storitve plačujejo, pravila, na primer za odpoved pogodbe, pa poštena.
Komentarji