Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

ABI, pivovar z najizrazitejšimi konkurenčnimi prednostmi

Vroča delnica: Portfelj Anheuser-Busch InBev zdaj vsebuje že pet od desetih najbolje prodajanih blagovnih znamk piva.
ABI
ABI
Aleš Grbić, Sava Infond
2. 9. 2019 | 15:00
4:03
Anheuser-Busch InBev (v nadaljevanju ABI) je največji pivovar na svetu in eden od petih največjih svetovnih podjetij v sektorju osnovnih potrošnih dobrin, merjeno z EBITDA. Po prevzemu SABMiller njihov portfelj zdaj vsebuje pet od desetih najbolje prodajanih blagovnih znamk piva in 18 blagovnih znamk, katerih maloprodaja presega milijardo dolarjev. AB InBev je nastal leta 2008 z združitvijo belgijskega InBev in ameriškega Anheuser-Buscha s sedežem v ZDA. ABI ima 62-odstotni lastniški delež v Ambevu, ki je največji pivovar v Latinski Ameriki ter četrti največji pivovar na svetu. Leta 2016 je ABI prevzel še SABMiller.


Prednost: nižji stroški in blagovne znamke


Za ABI velja, da je podjetje z najizrazitejšimi konkurenčnimi prednostmi v segmentu osnovnih potrošnih dobrin. Njihove konkurenčne prednosti izhajajo iz dveh virov – stroškovna prednost in njihova neopredmetena osnovna sredstva (predvsem blagovne znamke). Stroškovna prednost je najbolj izrazita pri ABI, saj prodajo za 2,4-krat več piva kot Heineken, kar je precej večji obseg poslovanja. To jim omogoča veliko ugodnosti pri nabavi. Tako naj bi vsako leto kupili okoli osem odstotkov celotne letine riža v ZDA. Obseg poslovanja na lokalnih trgih jim omogoča, da ustvarijo velike prihranke zaradi ekonomije obsega.

ABI ima okoli 70-odstotni tržni delež v Braziliji (tretji največji trg na svetu po prodanih količinah) ter okoli polovični delež na trgu ZDA (drugi največji trg na svetu – le kitajski je večji). Ta koncentracija poslovanja na ključnih trgih znižuje kompleksnost proizvodnje, s pridom izkoriščajo visoke fiksne stroške, ki se nato zaradi velikih prodanih količin prenesejo v precej nižje stroške na enoto piva kot pri konkurenci. Posledično imajo zaradi obojega najnižje celotne stroške na enoto piva med vsemi pivovarji. Leta 2018 so ustvarili EBITDA, ki znaša več 37 ameriških dolarjev na hektoliter, drugi najboljši, Heineken, pa 23 ameriških dolarjev EBITDA na hektoliter. Iz tega je razvidna tudi njihova marža iz poslovanja, ki bo za leto 2019 znašala okoli 33 odstotkov, medtem ko je bo konkurenca imela okoli 19 odstotkov. Ta rezultat je še toliko bolj izjemen, če upoštevamo, da sta dve vodilni blagovni znamki podjetja – Budweiser in Bud Light – namenjeni povprečnim pivcem in ne sodita v premijski razred.


Tržni deleži ostajajo stabilni


ABI je lastnik petih največjih svetovnih blagovnih znamk piva bodisi neposredno bodisi prek lastniškega kapitala v operaterju blagovne znamke. Tri od teh znamk so v kategoriji premium, kjer je zvestoba znamki višja kot v segmentih navadnega in kraft piva. Tudi v kategoriji navadnega so vodilne blagovne znamke podjetja pozitivno prepoznane pri globalnem potrošniku.
Njihov konkurenčen položaj se v prihodnje ne bo občutno spreminjal. Čeprav v pivovarski industriji stranke brez težav prehajajo od enega dobavitelja piva k drugemu, so tržni deleži glavnih igralcev ostali stabilni. Tudi v času popularizacije kraft piv ABI ni občutno izgubil tržnega deleža (le 60 bazičnih točk), enako velja za njegovi najpomembnejši blagovni znamki v ZDA.

Zelo verjetno je to posledica dejstva, da kar 17 odstotkov prihodkov na tem trgu namenijo za marketing. Tako visoke investicije bodo njihov tržni položaj verjetno ohranjale nespremenjen.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine