Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Predstavitvena informacija  |   Novice

5 marketinških nasvetov za spletno prodajo na tuje trge

Bi radi svojo spletno ponudbo razširili na tuje? Preverite naše nasvete, ki vam bodo olajšali preboj in zmanjšali tveganje.
Investicija bo obrodila sadove le, če bosta za njo stala premišljen načrt in predana ekipa. FOTO: Getty Images
Investicija bo obrodila sadove le, če bosta za njo stala premišljen načrt in predana ekipa. FOTO: Getty Images
13. 5. 2021 | 08:39
13. 5. 2021 | 08:40
7:01
Za številna slovenska podjetja je vstop na tuje trge pomemben korak. Naj si bo zaradi želje po rasti ali sprememb na lokalnem trgu. Ker gre za kompleksen proces, ki bo zahteval kar nekaj finančnih in kadrovskih virov podjetja, lahko, če se ga ne lotite pravilno, pomeni tudi veliko tveganje.

Investicija bo obrodila sadove le, če bosta za njo stala premišljen načrt in predana ekipa. V nadaljevanju se bomo dotaknili 5 ključnih korakov, ki jih morate storiti, da boste svojemu podjetju zagotovili najboljše možnosti ob vstopu na tuje trge s spletno trgovino
 

Analiza naj bo podlaga za vse odločitve

 
Temeljita priprava na vstop na tuji trg s spletno trgovino je nujna. Analiza trga, prodajnega kanala in navad oziroma obnašanja uporabnikov na spletu je zaradi spleta lažja, saj imamo na voljo mnogo informacij in podatkov, ki nam omogočajo, da vse odločitve podkrepimo z oprijemljivimi argumenti.

Analiza naj vključuje:
  • Analizo konkurence, ki nam bo pokazala zrelost trga in potrdila obstoj povpraševanja po izdelkih, ki jih podjetje ponuja.
  • Analizo tržnih segmentov, ki nam pomaga razumeti navade, pričakovanja in zmožnosti potrošnikov na posameznem trgu. Tudi če je izbrani izvozni trg podoben lokalnemu trgu, so lahko razlike med potrošniki zelo velike.
  • Analizo trendov, s katero razumemo širše dogajanje na trgu, ki lahko posredno ali neposredno vpliva na spremembe pri povpraševanju ali načinu poslovanja.
Temeljit pregled izvoznega trga naj bo osnova za izbiro pravega izvoznega trga za izdelke ali storitve podjetja.

Temeljita priprava na vstop na tuji trg s spletno trgovino je nujna. FOTO: Spirit Slovenija – Adobe.stock.com
Temeljita priprava na vstop na tuji trg s spletno trgovino je nujna. FOTO: Spirit Slovenija – Adobe.stock.com


Poslovni načrt in marketinška strategija bosta začrtala pravo pot


Izsledki analize bodo temelj tudi za vsebino poslovnega načrta in marketinške strategije. Oblikujte jasen način vstopa na trg, ki vključuje tudi mehanizem vrednotenja rezultatov.

Oblikovanje digitalne marketinške strategije naj vključuje vse faze nakupnega procesa. Tako boste lahko na relevanten način nagovarjali uporabnika v vsaki posamezni fazi, hkrati pa boste definirali najboljši kanal za vsako posamezno fazo in tako optimizirali izdatke. To je še posebej pomembno na spletu, kjer se uporabniki različno vedejo in je prava digitalna strategija ključnega pomena.

 

Spletna trgovina ni le prodajno mesto, ampak vaša spletna vitrina


E-trgovina bo vaše prodajno mesto na spletu, zato je pomembno, da se tega lotite prav tako načrtno, kot bi se postavitve fizične trgovine. Načrtovati je treba vse elemente uporabniške izkušnje, da bo uporabnik na koncu opravil nakup.

Na spletnem mestu je izjemno pomembno, da poskrbite za jasno komunikacijo z uporabniki. Predstavitev izdelkov naj bo osredotočena na predstavitev ključnih uporabnih informacij (konkurenčne prednosti, posebnosti in lastnosti izdelkov – njihova unikatna prodajna vrednost).

Poskrbite za<strong> </strong>jasno komunikacijo z uporabniki. FOTO: Getty Images
Poskrbite za jasno komunikacijo z uporabniki. FOTO: Getty Images


Prav tako pa so pomembni podatki o podpornih aktivnostih, ki jih bo uporabnik prejel z nakupom. Med njimi so predvsem dostava, način plačila, vračila in reklamacije ter druge posebnosti, ki jih ima vaša panoga.

Lastna spletna trgovina sicer ni nujno edina možnost za zagon spletne prodaje na tujem trgu. Rešitev so lahko tudi obstoječe rešitve spletnih trgovcev, tako imenovani »marketplace«, ki ima nižje vstopne stroške, a hkrati ustvarja veliko več konkurence med ponudniki.

 

Redno merjenje rezultatov in adaptacija


Vse aktivnosti na spletu je dobro redno in načrtno meriti. Na podlagi rezultatov boste jasno videli, ali vaše spletne aktivnosti prinašajo želeni rezultat in ali so potrebne prilagoditve. Iz podatkov, ki jih boste zabeležili v svoji spletni analitiki, lahko odkrijete tudi nove priložnosti za nove proizvode ali za drugačen pristop pri komunikaciji (sporočila ali kanali).

 

Skrb za stranke prinaša dolgoročno stabilnost in dobičkonosnost


Da bodo vaše aktivnosti na posameznem trgu tudi dobičkonosne, je pomembno poskrbeti za dobro uravnoteženost aktivnosti glede na njihove stroške. S skrbjo za uporabnike po zaključenem nakupnem procesu si boste ustvarili zveste in redne kupce.

Eno od zelo pomembnih orodij v tej fazi je e-mail marketing, ki je cenovno učinkovito orodje za pospeševanje prodaje in ohranjanje obstoječih strank.

S skrbjo za uporabnike po zaključenem nakupnem procesu si boste ustvarili zveste in redne kupce. FOTO: Getty Images
S skrbjo za uporabnike po zaključenem nakupnem procesu si boste ustvarili zveste in redne kupce. FOTO: Getty Images


Širitev na tuje trge s spletno prodajo je lahko odlična poteza za mnoge podjetnike. Priložnosti je veliko, predvsem na trgih Evropske unije, kjer je vstop razmeroma preprost tako finančno kot tudi zaradi usklajenih pravnoformalnih postopkov. Ne glede na izbrani trg pa je priprava ključnega pomena.

Z izobraževanjem, strokovnim svetovanjem in povezovanjem vam bodo pomagali tudi na javni agenciji SPIRIT Slovenija. Številne koristne napotke v zvezi z e-izvozom boste našli na spletnem portalu za slovenske izvoznike izvoznookno.si, podjetja pa lahko znanje svoje ekipe okrepite tudi v brezplačnih 90 minutnih online delavnicah z izkušenimi strokovnjaki digitalnega marketinga v okviru programa Grow Slovenia with Google.


 

Naročnik oglasnega sporočila je SPIRIT Slovenija, javna agencija
VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine