Za številna slovenska podjetja je vstop na tuje trge pomemben korak. Naj si bo zaradi
želje po rasti ali
sprememb na lokalnem trgu. Ker gre za kompleksen proces, ki bo zahteval kar nekaj finančnih in kadrovskih virov podjetja, lahko, če se ga ne lotite pravilno, pomeni tudi
veliko tveganje.
Investicija bo obrodila sadove le, če bosta za njo stala premišljen načrt in predana ekipa. V nadaljevanju se bomo dotaknili 5 ključnih korakov, ki jih morate storiti, da boste svojemu podjetju zagotovili najboljše možnosti ob
vstopu na tuje trge s spletno trgovino.
Analiza naj bo podlaga za vse odločitve
Temeljita priprava na vstop na tuji trg s spletno trgovino je nujna. Analiza trga, prodajnega kanala in navad oziroma obnašanja uporabnikov na spletu je zaradi spleta lažja, saj imamo na voljo mnogo informacij in podatkov, ki nam omogočajo, da vse odločitve podkrepimo z oprijemljivimi argumenti.
Analiza naj vključuje:
- Analizo konkurence, ki nam bo pokazala zrelost trga in potrdila obstoj povpraševanja po izdelkih, ki jih podjetje ponuja.
- Analizo tržnih segmentov, ki nam pomaga razumeti navade, pričakovanja in zmožnosti potrošnikov na posameznem trgu. Tudi če je izbrani izvozni trg podoben lokalnemu trgu, so lahko razlike med potrošniki zelo velike.
- Analizo trendov, s katero razumemo širše dogajanje na trgu, ki lahko posredno ali neposredno vpliva na spremembe pri povpraševanju ali načinu poslovanja.
Temeljit pregled izvoznega trga naj bo osnova za
izbiro pravega izvoznega trga za izdelke ali storitve podjetja.
Temeljita priprava na vstop na tuji trg s spletno trgovino je nujna. FOTO: Spirit Slovenija – Adobe.stock.com
Poslovni načrt in marketinška strategija bosta začrtala pravo pot
Izsledki analize bodo temelj tudi za vsebino
poslovnega načrta in marketinške strategije. Oblikujte jasen način vstopa na trg, ki vključuje tudi mehanizem
vrednotenja rezultatov.
Oblikovanje digitalne marketinške strategije naj vključuje vse faze nakupnega procesa. Tako boste lahko na relevanten način nagovarjali uporabnika v vsaki posamezni fazi, hkrati pa boste definirali najboljši kanal za vsako posamezno fazo in tako optimizirali izdatke. To je še posebej pomembno na spletu, kjer se uporabniki različno vedejo in je prava digitalna strategija ključnega pomena.
Spletna trgovina ni le prodajno mesto, ampak vaša spletna vitrina
E-trgovina bo vaše prodajno mesto na spletu, zato je pomembno, da se tega lotite prav tako načrtno, kot bi se postavitve fizične trgovine.
Načrtovati je treba vse elemente uporabniške izkušnje, da bo uporabnik na koncu opravil nakup.
Na spletnem mestu je izjemno pomembno, da poskrbite za
jasno komunikacijo z uporabniki. Predstavitev izdelkov naj bo osredotočena na predstavitev ključnih uporabnih informacij (konkurenčne prednosti, posebnosti in lastnosti izdelkov – njihova unikatna prodajna vrednost).
Poskrbite za jasno komunikacijo z uporabniki. FOTO: Getty Images
Prav tako pa so pomembni podatki o podpornih aktivnostih, ki jih bo uporabnik prejel z nakupom. Med njimi so predvsem
dostava, način plačila, vračila in reklamacije ter druge posebnosti, ki jih ima vaša panoga.
Lastna spletna trgovina sicer ni nujno edina možnost za zagon spletne prodaje na tujem trgu. Rešitev so lahko tudi obstoječe rešitve spletnih trgovcev, tako imenovani »
marketplace«, ki ima nižje vstopne stroške, a hkrati ustvarja veliko več konkurence med ponudniki.
Redno merjenje rezultatov in adaptacija
Vse aktivnosti na spletu je dobro
redno in načrtno meriti. Na podlagi rezultatov boste jasno videli, ali vaše spletne aktivnosti prinašajo želeni rezultat in ali so potrebne prilagoditve. Iz podatkov, ki jih boste zabeležili v svoji spletni analitiki, lahko odkrijete tudi nove priložnosti za nove proizvode ali za drugačen pristop pri komunikaciji (sporočila ali kanali).
Skrb za stranke prinaša dolgoročno stabilnost in dobičkonosnost
Da bodo vaše aktivnosti na posameznem trgu tudi dobičkonosne, je pomembno poskrbeti za dobro
uravnoteženost aktivnosti glede na njihove stroške. S
skrbjo za uporabnike po zaključenem nakupnem procesu si boste ustvarili zveste in redne kupce.
Eno od zelo pomembnih orodij v tej fazi je
e-mail marketing, ki je cenovno učinkovito orodje za pospeševanje prodaje in ohranjanje obstoječih strank.
S skrbjo za uporabnike po zaključenem nakupnem procesu si boste ustvarili zveste in redne kupce. FOTO: Getty Images
Širitev na tuje trge s spletno prodajo je lahko odlična poteza za mnoge podjetnike. Priložnosti je veliko, predvsem na trgih Evropske unije, kjer je vstop razmeroma preprost tako finančno kot tudi zaradi usklajenih pravnoformalnih postopkov. Ne glede na izbrani trg pa je priprava ključnega pomena.
Z izobraževanjem, strokovnim svetovanjem in povezovanjem vam bodo pomagali tudi na javni agenciji
SPIRIT Slovenija. Številne koristne napotke v zvezi z
e-izvozom boste našli na spletnem portalu za slovenske izvoznike
izvoznookno.si, podjetja pa lahko znanje svoje ekipe okrepite tudi v brezplačnih 90 minutnih online delavnicah z izkušenimi strokovnjaki digitalnega marketinga v okviru programa
Grow Slovenia with Google.
Ne spreglejte dogodkov SPIRIT Slovenija za izvoznike:
- do 17. maja 2021 se lahko prijavite na webinar Priložnosti za izvoz storitev v Veliko Britanijo, ki bo 20. in 27. maja 2021, in pripravite svoj načrt poslovanja na britanskem trgu;
- 19. maja 2021 si lahko ogledate prvega v seriji webinarjev The Spirit of Slovenian Mobility in se povežete s slovenskimi in tujimi podjetji s področja mobilnosti;
- podjetja iz avtomobilske industrije se lahko na mednarodnem poslovnem forumu CEE Automotive Forum, ki bo 20. in 21. oktobra 2021 v Budimpešti, srečate z vodilnimi svetovnimi avtomobilskimi proizvajalci, vašo prijavo lahko posredujete do 20. maja 2021;
- do 21. maja 2021 lahko podjetja prijavite svojo predstavitev v okviru skupinskih sejemskih nastopov na sejmih s področja pohištvene industrije in oblikovanja: Maison&Objet (september 2021), IMM (januar 2022) in Stockholm Furniture and Light (februar 2022);
- do 18. junija 2021 lahko podjetja pošljete interes za sejme, na katerih bi se želeli predstaviti v okviru skupinskih sejemskih; predstavitev v letih 2022 in prvem četrtletju 2023;
- podjetja, ki želite svoje rešitve s področja trajnosti predstaviti na slovenskem paviljonu na svetovni razstavi EXPO Dubaj, lahko svoj interes pošljete do 31. 5. 2021.
Naročnik oglasnega sporočila je SPIRIT Slovenija, javna agencija