Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Predstavitvena informacija  |   Next

Poslovna preobrazba s trajnostnim razvojem

Da bi uresničili svojo vizijo prihodnosti, so v Philip Morris International zaposlili več kot 1500 znanstvenikov, inženirjev in podpornega osebja v raziskovalno-razvojnem sektorju v dveh velikih raziskovalnih središčih v Singapurju in Švici, podjetje pa je v portfelj brezdimnih izdelkov vložilo več kot 12,5 milijarde dolarjev.
FOTO: Philip Morris
FOTO: Philip Morris
27. 10. 2024 | 13:00
30. 10. 2024 | 12:48
8:05

Philip Morris International (PMI) je disruptiral svoje poslovanje, da bi razvil, znanstveno podprl in odgovorno komercializiral brezdimne izdelke s ciljem postopne opustitve proizvodnje in prodaje cigaret. O edinstvenosti tovrstne preobrazbe priča dejstvo, da je PMI danes edino podjetje v mednarodni tobačni industriji, ki se je zavezalo k postopni ukinitvi cigaret. Da bi uresničil vizijo prihodnosti brez dima, PMI zaposluje več kot 1500 znanstvenikov, inženirjev in podpornega osebja za raziskave in razvoj v dveh velikih raziskovalnih centrih v Singapurju in Švici, od leta 2008 pa je v svoj portfelj brezdimnih izdelkov vložil več kot 12,5 milijarde dolarjev. »Čeprav je PMI svetovno znan kot proizvajalec cigaret, smo v letu 2016 naredili popoln preobrat in objavili novo vizijo – prihodnost brez tobačnega dima. Naš cilj je do leta 2030 postati večinoma brezdimno podjetje, torej doseči več kot dve tretjini celotnega prihodka iz portfelja brezdimnih izdelkov. Ta cilj uresničujemo korak za korakom in že danes kažemo, da je ta pot mogoča. Verjamemo, da se lahko z ustrezno zakonsko in družbeno podporo prodaja cigaret v mnogih državah konča še hitreje, kot si mislimo, kar je resnično zgodovinska priložnost,« je povedala predsednica uprave Philip Morris Zagreb, Anita Letica.

Središče strateške preobrazbe

Preobrazba v družbi PMI ne pomeni zgolj zamenjave enega produkta z drugim, temveč zajema celovito spremembo poslovnega modela, ki je trdno usmerjen v bolj trajnostno poslovanje. »Naša ambicija ustvariti prihodnost brez dima temelji na jasnih ciljih in odgovornosti do družbe. Usmerjeni smo v inovacije, s katerimi lahko bistveno zmanjšamo škodljive učinke kajenja, hkrati pa izvajamo transparentne in odgovorne poslovne prakse, ki prispevajo k trajnostnemu razvoju,« poudarja Letica. Strategija trajnosti je tesno prepletena s poslovno preobrazbo, vse aktivnosti in njihovi učinki pa se spremljajo in transparentno objavljajo v skladu z najboljšimi praksami v panogi. PMI tako uporablja mednarodno priznana orodja za merjenje trajnostnega napredka, vključno s standardi SASB (Sustainability Accounting Standards Board) in GRI (Global Reporting Initiative) za zagotovitev transparentnega spremljanja in poročanja o okoljski, družbeni in upravljavski uspešnosti (ESG). Poleg teh standardov družba uporablja tudi smernice Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD), ki omogočajo oceno podnebnih tveganj in njihovo integracijo v strateške poslovne načrte.

FOTO: Philip Morris
FOTO: Philip Morris

Odgovorno ravnanje z odpadki

PMI skrbi za odgovorno ravnanje z odpadki iz portfelja brezdimnih izdelkov, na trgih Hrvaške in Slovenije pa je uveden tudi krožni program zbiranja in recikliranja rabljenih naprav za segrevanje tobaka, elektronskih cigaret za enkratno uporabo in tobačnih paličic blagovnih znamk Philip Morris, ki jih je mogoče oddati na izbranih prodajnih mestih, od koder se pošiljajo v centre za reciklažo in energetsko predelavo. Cilj Philip Morrisa je, da imajo vse nove brezdimne elektronske naprave, ki bodo na trgu predstavljene od konca leta 2025, certifikat Eko-design.

Mednarodna priznanja

Da je podjetje vodilno na področju trajnostnega poslovanja, potrjujejo številna prestižna priznanja, med pomembnejšimi dosežki pa je uvrstitev v svetovni indeks trajnostnega razvoja Dow Jones. Ta prestižni indeks prepoznava deset odstotkov najboljših podjetij med 2500 največjimi svetovnimi podjetji na podlagi okoljskih, družbenih in ekonomskih meril. Letos je podjetje zasedlo tudi prvo mesto na prestižni Forbesovi lestvici, ki daje priznanje podjetjem, ki se posvečajo doseganju neto ničelnih emisij. To je že drugič zapored, da se je podjetje PMI uvrstilo med 10 najboljših ameriških podjetij pri prehodu na nizkoogljično gospodarstvo, zahvaljujoč dejavnostim in naložbam v zmanjševanje ogljičnega odtisa. PMI je prav tako dosegel Prime status pri ISS ESG Corporate Rating in je edino podjetje v tobačni industriji, ki je do danes bilo uvrščeno tako visoko. Prime status namreč prejmejo podjetja, ki presegajo sektorske standarde pri uspešnosti ESG (okoljska, družbena in upravljavska odgovornost), ki je ključno merilo za odgovorne vlagatelje. PMI je letos že četrtič zapored prejel tudi oceno »Triple-A« s strani CDP za svoja poročila o podnebnih spremembah, gozdovih in varnosti vode, kar jih uvršča med vodilna svetovna podjetja glede okoljske transparentnosti in delovanja.

Enakost spolov

Ena izmed usmeritev podjetja je izboljšanje vključujočega in spolno enakopravnega delovnega okolja, še posebej pa že leta izstopajo po pomembnih rezultatih pri spodbujanju enakih možnosti za ženske. Leta 2023 je bilo na vodstvenih položajih 41 odstotkov žensk, kar je preseglo cilj 40 odstotkov, ki so si ga zastavili za leto prej. »Vlaganje v enakost spolov in raznolikost je ključni del naše strategije. Te številke niso le rezultat zastavljenih ciljev, temveč odraz prizadevanj, ki jih nenehno vlagamo v ustvarjanje okolja, kjer imajo vsi enake možnosti za napredek. Našo zavezanost k enakopravnosti potrjuje tudi globalni certifikat EQUAL SALARY, ki zagotavlja, da so ženske in moški v našem podjetju enako plačani za enaka dela,« je poudarila Letica. PMI izstopa tudi po transparentnosti poročanja o napredku na tem področju. Podjetje je že tretje leto zapored uvrščeno v prestižni Bloombergov indeks enakosti spolov (GEI), kar dodatno potrjuje zavezanost podjetja k enakosti in vključenosti. Načrti za prihodnost vključujejo nadaljnjo krepitev enakosti spolov s ciljem, da bo do leta 2025 na vodilnih položajih na globalni ravni 35 odstotkov žensk. »Na Hrvaškem in v Sloveniji smo ta cilj že presegli, saj je na vodstvenih položajih 50 odstotkov žensk,« je poudarila Letica.

Pogled v prihodnost

Medtem ko PMI napreduje proti prihodnosti brez kajenja, podjetje strateško vlaga v svoje zaposlene, partnerje in inovacije za nenehno izboljševanje poslovnih modelov in ohranitev konkurenčne prednosti v vse bolj dinamičnem globalnem okolju. »Popolnoma se zavedamo izzivov, ki so pred nami, a smo enako odločeni, da jih rešimo na način, ki bo ustvarjal pozitivne spremembe. Pot, ki smo jo izbrali, predstavlja prelomnico in zgodovinsko spremembo v izrazito tradicionalni panogi. Zdaj, ko smo na trg prinesli pomembne spremembe, računamo na to, da bodo pozitivne spremembe prepoznane in podprte tudi na globalni ravni,« je zaključila Anita Letica.


Vsebina je nastala v sodelovanju s Philip Morris Ljubljana

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine