Večina podjetnikov se pred vsako poslovno odločitvijo gotovo sprašuje, ali se jim to splača. Tako je tudi s
spletno trgovino. Kot pravijo strokovnjaki
Telekoma Slovenije, se podjetju vedno splača odpreti spletno trgovino, saj je ta v primerjavi s klasično trgovino ali kataloško prodajo najugodnejša možnost.
»Spletno trgovino tako priporočamo, če podjetje oceni, da lahko po spletu proda svoje izdelke in storitve v vrednosti od 100 do 200 evrov mesečno,« pravijo naši sogovorniki. V spletni trgovini lahko prodajamo tudi storitve, ki pa jih moramo smiselno razporediti v različne pakete ponudbe, s čimer že nastane primerna osnova za prodajo v spletni trgovini.
Poznavanje trga je osnova
Spletna trgovina se v svojem poslanstvu ne razlikuje od klasične, zato je tudi zanjo pomembno, da ima dober izdelek in dodelano zgodbo, ki stoji za njim.
»Lastnik spletne trgovine oziroma podjetnik se mora dobro zavedati, kje in komu bo izdelek ponujal ter kakšna je konkurenca,« pravijo v
Telekomu Slovenije in nadaljujejo:
»S pomočjo naštetega lahko podjetnik določi prednosti svojih izdelkov in temu primerno zastavi ponudbo v spletni trgovini. Po naših izkušnjah je pri spletnih trgovinah ključna enostavna in hitra pot, ki jo mora kupec na spletni strani opraviti v procesu od pridobivanja osnovnih informacij vse do zaključenega nakupa. Uporabniška izkušnja v procesu od informacije do naročila je zelo pomembna.« Iz povedanega lahko povzamemo, da je za dobro spletno trgovino ključno poznavanje lastne ponudbe, še bolj pa ponudbe konkurence.
Svet je na dlani
Ena od šibkih točk trgovine iz opek in malte je gotovo ta, da je odvisna od lokacije. Če je slabo izbrana, se bo to poznalo na prometu. Pa tudi sicer so klasične trgovine vezane predvsem na lokalni trg, če izvzamemo nakupe tujih turistov. To lokalnost
spletna trgovina preseže v hipu, saj je teoretično dostopna z vseh koncev sveta. Vendar je uspešno svetovno delovanje spletne trgovine povezano z nekaterimi posebnostmi, na prvem mestu je večjezičnost.
»Tu nam je v veliko pomoč naše orodje za oblikovanje spletne trgovine, ki omogoča enostavno in brezplačno dodajanje novih jezikov,« pravijo v Telekomu Slovenije in dodajajo: »Druga posebnost je visoka stopnja varnosti in hitrost spletnih strani. S tem, ko zagotovimo enako hitro delovanje spletne strani kjer koli po svetu, ne glede na lokacijo in opremo uporabnika, omogočimo dobro uporabniško izkušnjo vsem obiskovalcem spletne trgovine, pri tem pa posebno pozornost namenjamo varnosti. Tretja posebnost, ki je pomembna za lastnike mednarodnih spletnih trgovin, pa je samodejno preračunavanje davka glede na lokacijo kupca, kar zagotavlja, da bo blago vedno pravilno obdavčeno.«
Dober dizajn in premišljena zasnova
Kaj pa morajo podjetja storiti, da bodo njihovo spletno trgovino kupci sploh opazili?
»Za obisk je lepa in tehnično dodelana spletna stran oziroma trgovina osnova, za velik obisk pa je potrebna premišljena zasnova in upoštevanje podrobnosti, ki zagotavljajo čim boljšo uporabniško izkušnjo. Pri tem so ključne tekoče pridobivanje informacij, enostavna navigacija po celotni spletni strani oz. spletni trgovini, smiselne povezave in hiter nakup,« razložijo naši sogovorniki.
Za boljšo vidnost in obiskanost si lahko spletni trgovci pomagajo z optimiziranim prikazovanjem vsebine na različnih napravah, kot so mobiteli in tablice, SEO-optimizacijo za boljšo vidnost spletne strani ter možnost prepletanja različnih komunikacijskih kanalov.
V slogi je moč
Vzpostavitev uspešne spletne trgovine je vsekakor izziv, ki pa je bistveno lažji, če nam pri tem pomaga izkušen partner na področju IT-rešitev. Takšen je tudi
Telekom Slovenije, ki v svojem širokem naboru storitev in rešitev ponuja dobro tehnično rešitev za vsa mala in srednje velika podjetja, ki želijo svojo spletno prisotnost obogatiti s
spletno trgovino. Ta jim je na voljo po ugodni ceni, brez velikih stroškov vzpostavitve in po potrebi tudi vzdrževanja.
»Poslovnim uporabnikom v sklopu spletne trgovine ponujamo vse, kar podjetje potrebuje za vzpostavitev spletne trgovine, vključno z oblikovanjem in možnostjo plačila,« pravijo v Telekomu Slovenije.
»Poslovnim uporabnikom svetujemo, da se poglobijo v uporabniško izkušnjo spletne trgovine in temu primerno podrobno priredijo videz posamezne strani, nastavijo ključne besede, dodajo opise slik, sestavijo strukturirane sezname, morda pišejo bloge in vsekakor zagotovijo povezavo s svojimi socialnimi profili. Vse našteto zelo pripomore pri višjem rangiranju v iskalnikih, kot je Google. Pri vsem tem jim je v veliko pomoč tudi prikaz obiska strani in drugi statistični podatki orodja Google Analytics,« pojasnijo Telekomovi strokovnjaki.
Zgodba vsake spletne trgovine je po svoje zanimiva, saj je vsaka samosvoja in edinstvena. Zato je težko izpostaviti posamezni primer kot vzorčni primer dobre prakse.
»Lahko pa povemo, da smo imeli že kar nekaj uporabnikov, ki so naročili vzpostavitev spletne strani in so se zaradi dobrih izkušenj že po nekaj tednih odločili za nadgradnjo še s spletno trgovino,« sklenejo sogovorniki iz
Telekoma Slovenije.
www.telekom.si/poslovni