Neomejen dostop | že od 9,99€
Cene avtomobilov čedalje bolj rastejo, kar za potrošno dobrino, ki že tako velja za eno dražjih, pomeni, da bo marsikomu težje dosegljiva. Tako pri nas kot tudi na Zahodu se krepi povpraševanje po rabljenih vozilih, njihovo življenje utegne biti daljše, kot smo bili vajeni doslej.
Morda bo zaradi tega poleg proizvodnje novih vozil čedalje pomembnejša tudi obnova rabljenih avtomobilov. Francoski Renault je mnenja, da se je tega smiselno lotiti na industrijski ravni.
Obnova avtomobilov je namreč le eden od delov krožnega gospodarstva, ki ga pod skupnim imenom Refactory razvijajo v Flinsu. Sem sodijo še obrat za razvoj načinov uporabe akumulatorjev v njihovem drugem življenjskem obdobju (posebej za tako imenovane velike hranilnike energije), del, ki je namenjen vnovični pripravi termičnih motorjev, pa tudi središče, ki združuje reciklažo in ponovno uporabo sestavnih delov in materialov.
Nas je tokrat zanimala predvsem obnova rabljenih avtomobilov. »Najprej smo obnovili po deset vozil na dan, zdaj jih sto, doslej smo v Flinsu skupaj prenovili več kot devet tisoč avtomobilov, samo letos jih bomo skoraj 22 tisoč. Delujemo v dveh izmenah, cilj je še tretja, ko bi bila čez tri leta zmogljivost 45 tisoč prenovljenih avtomobilov na leto,« poudarja poslovni direktor Gilles Mériadec, a hkrati dodaja, da mora biti takšna dejavnost izrazito lokalna: »Avtomobile v obnovo dobimo od trgovcev s širšega območja Pariza, ki jih sicer prodajajo fizičnim osebam. Ta dejavnost je smiselna, če ste blizu nekega velikega trga.«
Za zdaj se ukvarjajo le s klasično prenovo, tako da uredijo obstoječi pogon, največkrat bencinski in dizelski, redkeje električni. Ne menjajo pa še motorjev z notranjim zgorevanjem za električne. Sicer razmišljajo, da bi bilo to lahko zanimivo, a dodajajo, da gospodarske razmere trenutno niso tako ugodne. Še najprej bi se jim zdela smiselna menjava termičnega za električni pogon pri lahkih gospodarskih vozilih, tehnično naj bi to možnost pripravili nekje do polovice prihodnjega leta.
Obnovijo že tudi kakšen električni avtomobil, teh je pet odstotkov vseh – načeloma so zanje potrebni posebni varnostni protokoli, z mehanskega stališča pa je manj dela, manj menjav in vzdrževanja. Seveda gre pri tovrstnem izdelku vselej za preizkus stanja visokonapetostne baterije, če bi njena zmogljivosti popuščala. Glede obnove električnih vozil velja reči, da so jim ta blizu, saj prav v tovarni v Flinsu nastaja njihov pionirski električni model renault zoe; v tej tovarni ga bodo izdelovali še do leta 2024, potem pa proizvodnje novih avtomobilov v Flinsu ne bo več.
»Ena zanimivih stvari, ki smo jih uvedli, je, da imamo tri ravni kakovostnega standarda obnove – za skoraj nove avtomobile, za srednje stare in bolj stare. Znotraj enega standarda so vsi obnovljeni avtomobili na enaki ravni kakovosti. Načeloma se za raven obnove odloči trgovec, ki pri sebi oceni, kakšen je preostanek vrednosti avtomobila. Če je avto zelo star, na primer deset let, mnogokrat udarjen, ga verjetno ni smiselno obnavljati na najvišji ravni, ker zanj že zaradi letnika ni mogoče postaviti visoke cene,« pravi Fabien Duclot.
Pri Renaultu so že pred časom omenili, da se bo podobna aktivnost nekje na polovici letošnjega leta začela tudi v eni njihovih tovarn v Španiji, konkretno v Sevilli, kjer zdaj izdelujejo pogonske sklope. Na naše vprašanje, ali se bodo še kje širili in ali bi bila v tem pogledu kaj zanimiva njihova novomeška tovarna Revoz, so odvrnili, da sicer o širitvi na splošno razmišljajo, a kaj konkretnejšega v tem trenutku ne morejo reči.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji