Neomejen dostop | že od 9,99€
Kakšne so poslovne priložnosti in ključne značilnosti in pomen koncepta E8? Ignac Završnik, predsednik DEMS – Društvo za e-mobilnost, se je o tem na Delovi poslovni konferenci Mobilnost 2024 pogovarjal s Kristijanom Melincem, vodjo digitalne infrastrukture v Telekomu Slovenije, in dr. Janezom Humarjem, vodjo službe za strateško-inovacijske programe v Elesu.
Koncept obstaja od leta 2018, leta 2019 je bil narejen prvi projekt v Elesu, leta 20202 se je temu pridružil Telekom Slovenija. Obstaja osem osnovnih gradnikov koncepta E8, ki upoštevamo ne samo energetiko, ampak tudi potrebe uporabnikov in ponudnikov. Koncept E8 govori o prilagodljivem, pametnem polnjenju, kjer se dogaja interakcija med uporabnikom, polnilno infrastrukturo in omrežjem.
Na vprašanje Ignaca Završnika, ali koncept podpira tudi avtonomna vozila, je Melinc pojasnil, da so ključna področja, na katero se koncept E8 navezuje, voznik in njegove navade, polnilna infrastruktura ter integracija polnilne infrastrukture proti energetskemu omrežju. »Polnilna infrastruktura mora biti pametna in upravljana tako, da podjetje na ta način optimira s stroški. Določeni gradniki govorijo tudi že o avtomatskem priključevanju avta na polnilnice – ta naša rešitev trenutno tega še ne podpira, bomo pa v okviru evropskega projekta to tudi testirali. Voznik in uporaba - vozila večino časa stojijo, doma ali v službi, zato ta koncept naslavlja ta izziv – na kakšen način bomo to polnili.«
Janez Humar je naslovil vprašanje, kako se koncept E8 vklaplja v elektroenergetski sistem? »Naš moto je: prinašamo energijo, ohranjamo ravnovesje. To slednje marsikomu ni čisto jasno: ni v redu če so viški, ali pa če so manjki energije. Naše poslanstvo je, da poskušamo ohranjati to ravnovesje na ravni, ki bo vzdržno. In ta koncept govori o tem: kako bi lahko novo tehnologijo prilagodili energetskemu sistemu. Torej, kako gremo lahko naproti, da bodo ta vozila upravljanja na ta način: za uporabnike in omrežje, saj bo vse več električnih vozil.«
Bi višek električne energije preko sončnih elektrarn lahko zaposleni uporabljali tudi pri tem načinu? »Seveda, treba pa pogledati vse vidike: davčne, tarifne itd.«
Kako ta koncept pomaga podjetjem za elektrifikacijo voznih parkov podjetij? Melinc je pojasnil, da ko se podjetje odloči za elektrifikacijo voznega parka, lahko zagotovimo, da so stroški v luči novega tarifnega sistema obvladljivi. Cena polnjenja bo precej odvisna od tega, koliko se bo uporabnik pripravljen prilagajati.
Humar pa je spomnil, da se pripravlja NEPN 2: znotraj je jedrski scenarij in scenarij z obnovljivimi viri energije v Sloveniji. »Če se posvetimo slednjemu, bo treba veliko prožnosti, prilagajanja v sistemu. Pomembno je, da pri postavitvah polnilne infrastrukture pomislimo na to, da se postavi na način, da jo bo mogoče povezati pametno v sistem.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji