Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Energetika

Odločno stopamo po poti trajnosti

Boštjan Štruc, direktor Merkurja energije poudarja, da želijo biti pomemben del energetske transformacije naše družbe.
Prav vsak posameznik lahko z majhnimi dejanji pripomore k bolj trajnostni družbi. FOTO: Piroschka Van De Wouw/Reuters
Prav vsak posameznik lahko z majhnimi dejanji pripomore k bolj trajnostni družbi. FOTO: Piroschka Van De Wouw/Reuters
2. 9. 2023 | 06:00
9:05

Digitalizacija energetike prinaša izjemne priložnosti. Upravljanje energije in digitalizacija pa bosta postala ključna pri zniževanju stroškov, napovedovanju porabe, shranjevanju energije, prerazporejanju energije, je v pogovoru povedal Boštjan Štruc, direktor Merkurja energije. Trenutno je še vedno največje zanimanje za sončne elektrarne, vse večje pa za baterijske hranilnike in upravljanje energije.

Trajnost je v ospredju na vseh področjih. Kako pa se kaže trajnostna naravnanost v vašem podjetju?

Res je, trajnost je v ospredju na vseh področjih, vsakodnevna dogajanja ter nepredvidljivi vremenski vplivi pa nas k njenemu uveljavljanju še bolj silijo. Sami trajnostno naravnanost razumemo kot konkurenčno prednost, zato v ozaveščanje ter usposabljanje zaposlenih vlagamo veliko ter jih z različnimi aktivnostmi spodbujamo k bolj trajnostnemu ravnanju na vsakem koraku. Prav vsak posameznik lahko z majhnimi dejanji pripomore k bolj trajnostni družbi.

V našem podjetju smo na pot trajnosti zelo odločno stopili v preteklem letu, ko je bila zapisana zelo jasna trajnostna zaveza tudi z novimi lastniki. Tako smo vzpostavili samostojno področje Merkur energija, prek katerega izvajamo preobrazbo celotnega podjetja ter z dobrimi praksami in projekti po meri naših naročnikov pomagamo na pot trajnosti tako fizičnim kot pravnim osebam.

Znotraj podjetja smo si določili tudi zelo drzne cilje glede zmanjševanja porabe energije – za več kot 40 odstotkov – ter za krepitev deleža energije, pridobljene iz obnovljivih virov. Vzpostavili smo matrično prepleteno delovno skupino na ravni podjetja, ki je primarni glasnik implementacije trajnostnih strategij ter povezovanja in ozaveščanja med vsemi deležniki. Tudi na nabavni strani ter v logistični verigi s posameznimi ukrepi delujemo bolj trajnostno ter pripomoremo k nižjim emisijam v zraku. Lani pa smo prejeli tudi certifikat Green Star.

Energetska kriza je postala spodbujevalec vlaganj v obnovljive vire energije – kako se je zaradi tega povečalo povpraševanje po energetskih rešitvah?

Še vedno je največje zanimanje za sončne elektrarne, vse večje pa za baterijske hranilnike in upravljanje energije, pravi Boštjan Štruc, direktor Merkurja energije. FOTO: Aleksandar Domitrica
Še vedno je največje zanimanje za sončne elektrarne, vse večje pa za baterijske hranilnike in upravljanje energije, pravi Boštjan Štruc, direktor Merkurja energije. FOTO: Aleksandar Domitrica
Drži, energetska kriza nas je streznila. Zavedanje, da električna energija ne bo nikoli več na ravneh, na kakršnih je bila, je botrovalo spoznanju, da se bo treba s porabo energije resno ukvarjati. Čez noč je to namreč postal zelo pomemben strošek v celotni strukturi stroškov podjetja.

Nekatera podjetja smo ta šok doživela mogoče nekoliko lažje kot druga, vendar to gotovo ni bila poceni »šola« za nikogar. Poslovni procesi in odnos do energije se je postavil na glavo. In to ni nujno slabo, saj smo se začeli zavedati, kako pomembna je energija na eni strani in kako odvisni smo od nje, še posebno ob volatilnih gibanjih na borzah.

Seveda pa je bila hitra posledica tega skok povpraševanja predvsem po obnovljivih proizvodnih virih (sončne elektrarne) in po nekaterih hitrih rešitvah, ki so pripomogle k zmanjšanju porabe energije (zamenjava dotrajanih sistemov HVAC ali razsvetljave).

Kakšne energetske rešitve ponujate v Merkurju energiji in za katere je največ zanimanja?

Svojim naročnikom vedno ponudimo energetske rešitve, prilagojene njihovim željam, potrebam in zmožnostim. Vedno poskušamo najti rešitev po meri naročnika, ki je najboljši možni kompromis vsega. Ponujamo rešitve tako za fizične kot tudi pravne osebe. Prednjačijo sončne elektrarne, ogrevalni sistemi, prezračevanje, klimatizacija, razsvetljava,
e-polnilnice, shranjevanje energije in storitve izvedbe, vzdrževanja, upravljanja ter skupaj z našimi partnerji tudi implementacije sistemov EMS ter pomoč pri prehodu na področje ESG.

Še vedno je največje zanimanje za sončne elektrarne ter vse večje za baterijske hranilnike in upravljanje energije. Povečuje pa se tudi sezonsko zanimanje za sisteme HVAC in seveda tudi implementacije sistemov EMS ter pomoč pri ESG, ki pa se tudi vztrajno bliža.

Kako pa se povečuje zanimanje za vaše e-polnilnice pri gospodinjstvih in v podjetjih?

Zanimanje raste. Gotovo pa še vedno ni doseglo ravni oziroma napovedi, o katerih je bil govor pred leti. Podjetja dodano vrednost e-polnilnic vidijo predvsem kot dodatno ponudbo, ki pa je pravzaprav že samoumevna, pričakovana in nujna pred poslovnimi prostori. Medtem ko je pri gospodinjstvih predvsem trend ob nakupu električnega vozila, saj večina ponudnikov električnih vozil v marketinških akcijah ponuja brezplačne e-polnilnice.

Katere so največje dileme, s katerimi se ukvarjajo kupci in kako ozaveščeni so danes?

Lahko rečem, da so kupci zdaj večinoma precej bolje poučeni, kot so bili pred časom. Tudi relativno hipnih odločitev ni več, vedno gre za preudarno, premišljeno odločitev, pri kateri se investitorji največkrat sprašujejo, kako hitro se bo investicija povrnila, kakšno bo večje udobje ter prihranki energije.

Seveda pa obstajajo tudi dileme. V zadnjem času je ena največjih pri potencialnih kupcih toplotnih črpalk: koliko bo v prihodnjem letu stala električna energija za toplotne črpalke ob uvedbi petblokovnega sistema obračuna? Ali pa pri kupcih sončnih elektrarn: kam odložiti komponente po življenjski dobi elektrarne, na primer po tridesetih letih? Pri tem je ključno dejstvo, da je Merkur vključen v sistem ravnanja s takšnimi odpadki ter da našim investitorjem za to ni treba skrbeti.

Ali kupcem pomagate tudi pri pripravi vlog za subvencije Eko sklada?

Do vseh naših naročnikov pristopamo celostno in enovito ter jim pomagamo na vsakem koraku, bodisi pri dokumentaciji Eko sklada ali siceršnji dokumentaciji, ki je potrebna v fazi nakupa ali izvedbe.

Kakšne vse priložnosti po vaši oceni prinaša digitalizacija energetike?

Izjemne. Sam verjamem, da je energetika na zgodovinskem prelomu, ko se bo od »standardnih« VT, MT in ET zgodil bistven zasuk. Seveda bo to vplivalo na navade vseh potrošnikov ter bo nujnih nekaj prilagoditev in potrpežljivosti. Digitalizacija in upravljanje energije pa bosta postala ključna pri zniževanju stroškov, napovedovanju porabe, shranjevanju energije, njenem prerazporejanju … Mislim, da se vsi še niti ne zavedamo, kakšne spremembe prihajajo, tudi z uporabo napovedovanja umetne inteligence (AI). Poslovni modeli se bodo korenito spremenili.

Pomanjkanje kadra je problem v številnih panogah. Kako je s tem pri vas?

S ponosom lahko povem, da kljub pomanjkanju kadra v številnih panogah mi teh težav nimamo. Verjamem namreč, da so zaposleni največji kapital podjetja in da je z vsemi zaposlenimi tako tudi treba ravnati, jih razumeti ter se jim prilagajati. Tako kot se spreminjajo poslovni modeli, se z novimi generacijami spreminjajo tudi zahteve, navade ter delovni procesi zaposlenih.

Naloga nas – vodij – pa je, da smo na to pozorni ter da pokušamo z motivacijo vseh zaposlenih in strokovnostjo ustvarjati delovna okolja, kjer se naši sodelavci dobro počutijo, saj se to kaže pri delu z naročniki in nasploh.

In na koncu, kakšna je vizija za prihodnost Merkurja energije?

Strokovno, inovativno podjetje, osredotočeno na želje in potrebe posameznega kupca, podatkovno podprte storitve, s poudarkom na udobju (ang. one-stop-shop), konkurenčnih cenah (naročniški paketi) in kakovosti. To je naša zaveza trajnostne energetske oskrbe. In s takšno zavezo želimo biti pomemben del energetske transformacije naše družbe. Imamo izjemno priložnost, od vseh nas pa je odvisno, ali jo bomo uspešno unovčili ter tudi generacijam, ki prihajajo za nami, pustili zelo jasno sporočilo trajnosti – predvsem z dejanji, ne samo z besedami.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine