Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Šport 2024

Športniki so prepoznavnost Slovenije nesli po svetu

Medijska hiša Delo z današnjo konferenco zaokrožuje poslovno kampanjo Šport 2024.
Konference se udeležujejo številni ugledni gostje, športni funkcionarji, sponzorji in športniki. Na fotografiji desno je olimpijska zmagovalka Urška Žolnir Jugovar, ob njej Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union. FOTO: Leon Vidic/Delo
Konference se udeležujejo številni ugledni gostje, športni funkcionarji, sponzorji in športniki. Na fotografiji desno je olimpijska zmagovalka Urška Žolnir Jugovar, ob njej Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union. FOTO: Leon Vidic/Delo
15. 5. 2024 | 06:00
6. 6. 2024 | 14:07
11:27


Medijska hiša Delo bo danes večmesečno poslovno kampanjo zaokrožila s poslovno konferenco Športna zavezanost trajnosti. Programski partner konferenčnega dela je podjetje Arista Plus pod vodstvom direktorice dr. Milene Fornazarič. Udeležence sta uvodoma pozdravila Bojan Budja, odgovorni urednik Dela, ter Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport.

Bojan Budja, odgovorni urednik Dela, je v pozdravnem nagovoru med drugim poudaril, da s poslovno konferenco medijske hiše Delo vstopamo v težko pričakovano športno obarvano obdobje. Pred nami je najprej, med 14. junijem in 14. julijem, nogometno dogajanje v Nemčiji Euro 2024. Po krajšem oddihu temu pa sledijo olimpijske igre v Parizu, kjer bodo se bodo športniki med 26. julijem in 11. avgustom borili za olimpijske medalje. Seveda ne smemo pozabiti tudi na paralimpijske igre, na katerih se bodo med 28. avgustom in 8. septembrom za nova odličja borili tudi slovenski parašportniki – ti so doslej na paralimpijskih igrah skupno osvojili že 51 medalj. »In tako od sodelovanja na Euru kot na olimpijskih igrah lahko pričakujemo multiplikativne učinke, tako za razvoj turizma, gospodarstva in za šport – obenem pa še večje zanimanje vseh generacij za športne aktivnosti.«

Letošnje olimpijske igre naj bi bile najbolj vključujoče in tudi najbolj trajnostne. In prav zavezanost trajnosti je bila tudi naša rdeča nit tako večmesečne športne poslovne kampanje kot tudi današnje konference. Trajnostni pristop v športu namreč vpliva na različne vidike. Trajnost in korporacijska družbena odgovornost -, temelj katere ni samo delovanje podjetja v svojo korist, ampak v korist vseh, s katerimi sodeluje in vpliva nanje -, pa sta že tretje leto glavna trenda, ki zaznamujeta sponzorstva. In odgovorno delovanje podjetij cenijo tudi navijači. Pri tem pa ne smemo mimo zavedanja, da trajnostni razvoj ni sprint, niti tek na kratke proge, ampak maraton!

Sponzorska podpora mladih športnih talentov ne pomeni samo finančne razbremenitve staršev, omogoča tudi veliko boljše pogoje za trening, je poudaril odgovorni urednik Dela Bojan Budja. FOTO: Leon Vidic/Delo
Sponzorska podpora mladih športnih talentov ne pomeni samo finančne razbremenitve staršev, omogoča tudi veliko boljše pogoje za trening, je poudaril odgovorni urednik Dela Bojan Budja. FOTO: Leon Vidic/Delo

Za vse naše športnike, ki dosegajo res zavidljive uspehe, pa je pomembna tudi podpora tako navijačev kot pokroviteljev, ki jim lahko omogočijo čim boljše pogoje za doseganje čim boljših rezultatov. Sponzorska podpora mladih športnih talentov ne pomeni samo finančne razbremenitve staršev, omogoča tudi veliko boljše pogoje za trening. Vzpostavlja lahko tudi podporno okolje in prinaša več medijske prepoznavnosti. Nemalokrat pa je tudi jeziček na tehtnici v razvoju športne kariere.

Znanstveno je dokazano, da gibanje pomembno vpliva na zdravje in učno uspešnost otrok. In zato je pomembno navduševati mlade za aktivno udejstvovanje in gibanje, pri tem je pomembna vloga staršev, šole in klubov. In vsi si želimo, da bi bili naši otroci čim bolj zdravi in čim bolj uspešni ter da bi se zgledovali po svojih športnih idolih. Saj so sanje vsakega začetnika v športu spoznati svojega vzornika, ki je odlična motivacija. In ne samo to, šport vsakega posameznika uči vztrajnosti, timskega dela in premagovanja ovir. To pa so ključne veščine za uspešno življenje, za družbo, kakršno si želimo in zaslužimo!

Han: Športna infrastruktura mora biti dostopna vsem

Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, je med drugim poudaril, da je neizmerno ponosen in vesel, da je lahko na vladi tisti, ki zastopa šport in da je v zadnjih 2 letih spoznal, kaj šport pomeni za našo lepo domovino. »To, kar ste športni delavci in športniki naredili v Sloveniji v zadnjih 30 letih, se v bistvu ne zavedajo, saj so prepoznavno Slovenijo nesli po svetu in predvsem povezujejo ljudi med sabo - leve in desne. Takrat, ko so športna tekmovanja, se med sabo ne kregamo, razen to, da si grizemo nohte, ali bodo naši športniki uspeli ali ne. Ampak naši športniki so uspeli!«

Minister, kot pravi, si želi, da so vsa podjetja in tudi država družbeno odgovorna in da pomaga športu. »Zavedamo se vseh izzivov, s katerimi smo soočeni. Dejstvo je, da je potreba po trajnostnih praksah zelo pomembna in to je tudi naša odgovornost in to velja tudi za šport. Pri športu večkrat poudarjamo vse pozitivne vplive na ljudi, družbo in sistem. Treba pa je priznati, da športna industrija pušča na nek način precejšen ekološki odtis. V mislih imam gradnjo velike športne infrastrukture in potovanja na športne prireditve. Prepričan pa sem, da lahko ravno v športu spremenimo te prakse, katerim bodo sledili drugi segmenti družbe,« je dejal minister Han in dodal, da ima šport pomembno moč sodelovanja, zato je lahko pozitiven katalizator vseh sprememb v družbi. Preizkusov pa imamo letos kar nekaj.

Na ravni EU so bili sprejeti nekateri dogovori za trajnostno gradnjo in posodobitev športne infrastrukture, te smernice prek nacionalnega programa za šport prenašamo tudi v Slovenijo, je dejal Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport. FOTO: Leon Vidic/Delo
Na ravni EU so bili sprejeti nekateri dogovori za trajnostno gradnjo in posodobitev športne infrastrukture, te smernice prek nacionalnega programa za šport prenašamo tudi v Slovenijo, je dejal Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport. FOTO: Leon Vidic/Delo

Minister verjame, da bomo tudi v Slovenski hiši v olimpijskem Parizu znali pokazati, kakšni so standardi trajnostnega razmišljanja v športu. Tudi na ravni Evropske unije so bili sprejeti nekateri dogovori za trajnostno gradnjo in posodobitev športne infrastrukture. In tudi mi preko našega nacionalnega programa za šport smiselno vse smernice EU prenašamo tudi v Slovenijo. »Nov nacionalni program športa za naslednje desetletje je v pripravi in v njem želimo nasloviti več vidikov: urejanje športnih objektov in površin za šport v naravi; pa tudi vidik trajnostnih športnih prireditev ter tudi izvajanje programa športa in razvojnih dejavnosti v športu. Naš cilj je izboljšati športno infrastrukturo, standarde in arhitekturne predloge. Športna infrastruktura mora biti dostopna vsem prebivalcem Slovenije in to v zadnjih 2 letih naslavljamo prek vseh naših delovanj. S tem želimo dvigniti kvaliteto življenja v Sloveniji. Moramo pa imeti v oziru tudi, da bodo vsi objekti tudi ekonomski vzdržni.«

Za športnike in navijače prihajajo športno obarvani meseci na Euru v Nemčiji in olimpijadi v Parizu. FOTO: Blaž Samec/Delo
Za športnike in navijače prihajajo športno obarvani meseci na Euru v Nemčiji in olimpijadi v Parizu. FOTO: Blaž Samec/Delo

Ta teden je ministrstvo objavilo dvoletni razpis za sofinanciranje v javno športno infrastrukturo, 33 milijonov evrov, in sicer za obnovo, rekonstrukcijo javnih športnih objektov in posodobitev objektov – to smo uskladili z lokalnimi skupnostmi. Ključna pri tem pa je trajnost in energetska varčnost objektov. Predvidoma bomo s temi sredstvi lahko podprli okoli 100 objektov.

Imam privilegij spodbujati, da je šport nekaj najbolj pozitivnega in da je ekonomsko, okoljsko in družbeno sprejemljiv v Sloveniji, je zaključil minister in pozval, da moramo vsi kot navijači navijati za športnike, tudi ko jim ne gre.

Športniki tudi vzorniki zaposlenih

Uvodni govornik, predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak, je predstavil, kako trajnostno sponzorstvo povezuje športne vrednote s poslom. Kot je ocenil, bo za Slovenijo mnogo bolj kot zeleni prehod zahteven demografski prehod. Glede na majhno število rojstev smo umirajoča družba, potrebovali bomo pomoč delavcev iz tujine, hitro bo prišel čas, ko bo padla medgeneracijska pogodba, ne moremo se slepiti, da bosta v trenutnem stanju pokojninski in zdravstveni sistem zdržala. NLB že tradicionalno podpira šport, v zadnjih letih to še krepi.

Eden od razlogov je egoističen, je dejal Brodnjak in dodal, da so športniki odlični zaposleni, saj so vajeni dolgo časa delati zunaj cone udobja, ob tem jim je samoumevno, da morajo zelo veliko vložiti, preden dosežejo prvi rezultati in še več, da rezultate ohranjajo. In še, zavedajo se, da je obdobje športnih rezultatov omejeno, da je treba v času kariere misliti tudi na čas po tem.

Od športnikov se lahko veliko naučimo, so nekakšen korektiv meritokracije v Sloveniji, ocenjuje predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak. FOTO: Leon Vidic/Delo
Od športnikov se lahko veliko naučimo, so nekakšen korektiv meritokracije v Sloveniji, ocenjuje predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak. FOTO: Leon Vidic/Delo

»Vse to športnikom daje prednost kot zaposlenim in NLB jih prepoznava kot potencialne zaposlene še v času aktivne športne kariere. So delovni ljudje in verjamem, da se lahko takšen človek v določenem času priuči katerega koli poklica.« Izpostavil je tudi pomen tega, da športniki ostanejo v državi, ne samo z vidika države in davkov, ampak tudi, da jih mladi srečujejo tudi v živo, ne samo po televiziji, kar jih še dodatno navdušuje za ukvarjanje s športom.

Športniki so po Brodnjakovih besedah nekakšen korektiv v družbi z vidika meritokracije. Kot je pojasnil, v športu ni izogibanja trdemu delu, rezultati so ključnega pomena; trener, ki v sezoni ne prinese rezultatov, naslednjo sezono ne dobi več priložnosti. »Športniki nam s tega vidika nastavljajo ogledalo, da so rezultati pomembni, sicer ni denarja, ni službe. V Sloveniji v mnogih sistemih meritokracija nima nobene vloge, naj nam bodo športniki zgled,« je pozval, da se lahko in bi se tudi morali od športnikov tudi marsičesa naučiti, med drugim tudi odgovornosti, vztrajnosti. »Zavedajo se, da vzponom sledijo tudi padci, po katerih se je treba pobrati, za to delati še bolj trdo in zavzeto, res veliko se lahko naučimo od športnikov.«

Trajnostni športni dogodki

Na prvem panelu, ki ga bo moderirala Milena Fornazarič, bo beseda tekla o trajnostnih športnih dogodkih in njihovem vplivu na športna sponzorstva. Na njem bodo sodelovali Aleš Petejan, direktor marketinga pri Mastercardu Slovenija, Luka Steiner, predsednik uprave Športne loterije, Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union, in Tadej Čoroli, član uprave Zavarovalnice Triglav.

Uvod v drugi panel bo imel Franjo Bobinac, predsednik OKS, ki bo predstavil, kako športne in poslovne vrednote zaživijo v praksi. Na panelu, ki ga bo moderirala dr. Maja Zalaznik iz Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, bo dr. Alja Brglez, predsednica komisije za trajnost v športu pri OKS-ZŠZ, predstavila trajnostno strategijo Olimpijskega komiteja Slovenija, Lara Berlec, direktorica tržnih in korporativnih komunikacij v SKB banki, pa bo razpravljala o zmagovalni kombinaciji: sponzorstvu in aktivaciji v duhu olimpijskih vrednot.

Naslov tretjega panela je Slovenija gre na euro in olimpijado, na njem pa bosta razpravljavca Matjaž Kek, selektor naše nogometne reprezentance, in olimpijska zmagovalka Urška Žolnir Jugovar.

FOTO: Delo
FOTO: Delo

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine