Neomejen dostop | že od 9,99€
Na okrogli mizi o športni zavezanosti trajnosti, ki jo moderira dr. Milena Fornazarič, sodelujejo Aleš Petejan, Luka Steiner, Tanja Subotić Levanič in Tadej Čoroli.
Veliko je podjetij, ki se trudijo družbeni vidik trajnosti približati skozi poslovne prakse svojim kupcem, je za uvod dejala Fornazaričeva.
Pivovarna Laško Union v letu 2025 slavi 200-letnico. Kot pravi Tanja Subotić Levanič direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union, tradicija in gradnja naprej gresta z roko v roki. Trajnost ni nekaj novega za Pivovarno, dodaja: »K trajnosti pristopamo bolj strukturirano. Trajnost je trend, je pa pomembna tudi v tem smislu, da je morda zastrašujoča. Zdi se ogromen, neobvladljiv, razburkan ocean, ki pa je lahko tudi široko morje priložnosti. In v tem morju plavamo. Kje lahko torej kot podjetje največ vplivamo?«
V Pivovarni so se osredotočili na tri področja: na okolje, kjer imajo cilj do 2030 postati ogljično nevtralni v proizvodnji in do 2040 tudi v širi oskrbni verigi. Drugo področje je vključujoča, pravična, poštena družba oziroma okolje, v katerem delujejo. Pivovarna nenazadnje vari pivo, alkoholno pijačo, zaradi česar je odgovorna za ozaveščanje o odgovornem, zmernem pitju.
Šport pa je po besedah Steinerja združevalec tistega, ki lahko doprinese k boljšemu jutri. »Zato mora naša aktivnost na področju trajnosti prispevati vsem deležnikom, ki so ključni za delovanje podjetja: to so država, naši lastniki, zaposleni in naši igralci. Tu pa šport vidimo kot integrator, kot združevalec tistega, ki lahko doprinese boljšemu jutri za vse naše ključne deležniške skupine. Zaradi tega je naša komunikacija, delovanje in vrednote, izmenjava naših kompetenc v veliki meri v okviru našega strateškega načrta.«
Na to vprašanje na primeru Planice kot primerom trajnostnega načina prevoza obiskovalcev na okrogli mizi Delove poslovne konference odgovarja Aleš Petejan, direktor marketinga v Mastercardu Slovenija. To podjetje je že desetletja pionir v uvajanju finančne vključenosti. V Mastercardu so s platformo SharePlanica zaradi vpliva na okolje želeli zmanjšati število osebnih vozil, kjer v okviru dogodka beležijo okoli 6500 vozil. »S platformo nam je uspelo zmanjšati vpliv na okolje za 12 ton CO2, za omilitev tega vpliva smo posadili tudi 10.913 dreves. Letos smo platformo SharePlanica nadgradili in se osredotočili na vključenost oseb z različnimi invalidnostmi. Odziv je bil izjemen, saj smo na ta način prepeljali 245 invalidov, kar je 390 odstotkov več kot jih je bilo v Planici lansko leto. Mi smo združili spoštovanje in sodelovanje, ki se kažejo v športu, in jih prenesli v deljenje prevozov.«
Ko so v Mastercardu razmišljali, kako še pomagati športnikom, pravi Petejan, so začeli projekt športne akademije, kjer mladim športnikom nudijo znanja o finančnem poslovanju, prehrani, fizioterapiji, delovanju na družbenih omrežjih ... Razvili so tudi program, kjer se lahko družijo in ga letos nadgradili s projektom izobraževanja športnih klubov. Ti živijo zaradi entuziastov, pravi Petejan, a včasih jim zmanjka znanja - zlasti pri prijavi na evropska sredstva. Zdaj jim bodo omogočili tudi pridobivanje teh znanj.
»Kot prvi smo dosegli nivo certifikacije združenja evropski loterij,« pa je omenil Luka Steiner v zvezi s trajnostnim, odgovornim ravnanjem prirejanja športnih stav. Trajnost večkrat vidimo kot del problema, dodaja, zato moramo z majhnimi koraki iti v smeri, da bomo trajnost videli kot spodbujevalca, ne kot zaviralca uspeha.
Steiner pravi, da če želimo imeti varen trg iger na srečo moramo imeti šport z integriteto. Z zelenim zavajanjem mi na naključne sisteme, ki so komponente trajnosti, vplivamo negativno - ogrožamo prvobitnost športa, preprostost, kar ga dela tako posebnega. Vrhunski šport je le ena dimenzija, ki bi ga lahko s trajnostnim zavajanjem ogrozili. »Mi smo na rezultate ponosni, ni pa treba, da se z njimi le hvalimo. Moramo se pa zavedati, da moramo ustvariti pogoje, ki bodo pripeljali do vrhunskih rezultatov.«
Tanja Subotić Levanič pa poudarja, da ko govorimo o trajnosti, so na to posebej občutljivi predvsem mladi. »Če zaupanja ni, če se ne gradi, potem tudi kupca ni. Ali veste, kakšni so trendi na področju pitja piva? Trend je v porastu piva z 0,0 alkohola in piva z nižjo stopnjo alkohola. In tu je tudi priložnost za industrijo. Skozi naše iniciative smo pri tem tudi zelo uspešni. Leta 2019 smo naredili zavezo z OKS ter s kolesarsko in gasilsko zvezo Slovenije o promociji in ozaveščanju o odgovornem pitju. Letos nadaljujemo s Centrom za varno vožnjo pri AMZS, preko katerega gre letno okoli 4.800 mladih. Raziskave kažejo, da mladi niso tisti primarni, ki povzročajo največ nesreč zaradi pitja alkohola, ampak so to malo starejši.«
Tadej Čoroli pa je na vprašanje, kako ocenjujete stanje med mladimi, dejal, da jim mladi upi dajejo uvid v svetlo prihodnost, ker je mladih talentov zelo veliko in je veliko športnih uspehov pred nami.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji