Neomejen dostop | že od 9,99€
Velika odgovornost je na njegovih plečih, a ljubezen do kolesarstva je še večja. Jošt Zevnik je v ekipi, ki se precej razlikuje od vseh drugih. Ne samo zato, ker je med njimi zmagovalec sedmih tritedenskih dirk.
Za moštvo Israel – Premier Tech trdijo, da je moštvo prihodnosti. Pri njih je vse tako, kot bo pri drugih čez nekaj sezon. Chris Froome je ta kolesar, ki ima v žepu že sedem grand tourov.
V moštvu je predvsem zato, ker je velik ljubljenec lastnika, izraelsko-kanadskega milijarderja Sylvana Adamsa. Zevnik pa pravi, da je neusahljiv vir informacij za vse člane ekipe.
Mi uporabljamo vse možnosti. Klinčer na obročih za kronometer, tubularji na obročih za gorske etape zaradi teže in tubeless za vse opcije, ravninske etape, gorske etape za kolesarje, ki jim teža ne pomeni veliko. Upam, da bo ekipa prihodnje leto stoodstotno uporabljala tubeless plašče.
Nima več veliko smisla uporabljati tubularje. Tubeless gume so hitrejše in bolj aerodinamične. Poleg tega vem, da lahko z našima opremljevalcema z gumami in obroči (Maxxis in Black Inc, op. p.) še izboljšamo trenutno opremo. Po vseh testiranjih smo ugotovili, da so širše gume boljše, mi uporabljamo 28 milimetrov široke tubeless gume.
Moj uradni naziv je operations manager, ampak na žalost to ni edina stvar, s katero se ukvarjam (smeh). Pod moje okrilje spadajo vsi tehnični sponzorji in sodelovanje z njimi. Odgovoren sem za tehnično osebje, mehanike, voznike, vodje voznih parkov, logistično osebje … Večino časa preživim pred računalnikom in na telefonu, naj bo doma, v naših bazah v Španiji in Belgiji ali na večjih dirkah. Najbolj pa uživam med testiranjem nove opreme v vetrovniku.
Ker vedno pridemo do napredka pri opremi, nastavitvi kolesa in kolesarja. To nam olajša izbiro opreme.
Res veliko dirkamo, zato imamo tudi malo več osebja. Trenutno nas je z vsem osebjem in kolesarji, tudi s celinsko razvojno ekipo, 160. Še kak honorarec se najde. Od tega je 47 kolesarjev. Mislim, da smo kar dobro organizirani, se pa pozna, da smo v zadnjih letih naredili velike skoke naprej in imeli za to zelo malo časa.
Lastnik Factorja, Rob Gitelis, me je kontaktiral prek družbenih omrežij, ker ga je zanimalo, ali so kakšne možnosti, da bi sodelovali. Naslednja stopnja je bilo testiranje koles, predvsem aero koles, ker se nam je takrat pridružil André Greipel. Ker smo bili zadovoljni, smo se kar hitro odločili. Sicer je Factor britanska znamka, ki ima svojo tovarno okvirjev na Kitajskem in Tajvanu, kar je redkost. Rob Gitelis je bil lastnik tovarne že prej in je izdeloval okvirje za Cannondale, Cervelo, obroče ENVE, ZIPP …
Uradno ime je Israel – Premier Tech, brez Cycling Academy. Imamo pa celinsko ekipo Israel Cycling Academy. Vizija lastnika je predvsem to, da smo malo drugačni. Smo edina neprofitna organizacija med profesionalnimi ekipami. Cilj je približati kolesarstvo množicam. Imamo pa tudi velik cilj, da bi Israel Cycling Academy postala najboljša ekipa za mlade talente.
Odločili smo se, da ne bomo uporabljali nove Shimanove 12-redne skupine. Malo zaradi težav z dobavo, malo pa zaradi težav s sistemom. Trend dirkalnih koles gre gotovo v aerodinamiko, tudi pri UCI so se počasi začeli zavedati, da so pravila zastarela, in so jih nekaj umaknili, nekaj priredili. Kar zadeva našo opremo, uporabljamo samo en model cestnega okvirja, ker je zelo lahek, ne presega 800 gramov, in je zelo aerodinamičen. Po naših testiranjih koles v vetrovniku je bilo to drugo najhitrejše kolo.
Velika želja lastnika Adamsa.
Vizija je zelo dolgoročna. Sicer nam letos ne kaže najbolje, predvsem zaradi bolezni in poškodb, ampak ne glede na položaj ob koncu sezone bo ekipa vztrajala pri istem cilju za prihodnost, zmagi na Touru. Na letošnjem Touru pa bomo lovili etapne zmage in top 10 v skupni razvrstitvi.
Vsak kolesar bo imel štiri cestna kolesa in dve za kronometer. Skupaj z obroči za klasike, ker je vmes etapa, podobna Roubaixu, bomo pripravili 120 kompletov. Kar zadeva vozila, pa: tovornjak za kolesa in opremo, avtobus, tovornjak s kuhinjo in restavracijo, kombi za kronometer, tovornjak za etapo, ki gre po trasi Roubaixa, kombi za prtljago in od sedem do deset avtomobilov.
Je kar zanimivo biti Slovenec v ekipi, v kateri je več kot 20 različnih narodnosti. Sploh zdaj, ko so naši kolesarji najboljši na svetu. Veliko se o tem ne pogovarjamo, ker ne nazadnje moramo navijati za svoje iz kluba (smeh), četudi so slabši. Na žalost nimamo slovenskega kolesarja, upam, da se bo to v prihodnje spremenilo. Nisem pa edini Slovenec v ekipi. Poleg mene sta še mehanika Vid Jejčič in Mitja Drinovec.
Na srečo je Svetovna kolesarska zveza malo sprostila zelo nepotrebna pravila glede dizajna koles, kar se sploh pozna pri kolesih za vožnjo na čas. Imel sem srečo, da sem lahko sodeloval pri nastajanju prvega kolesa za kronometer po novih pravilih in smernicah. Ker sodeluješ od prvega do zadnjega dneva in ker smo res imeli vidno vlogo pri dizajnu, je lepo videti, da je kakšna tvoja ideja tudi uporabljena. In tudi vidiš, kje so meje in kaj lahko pričakuješ v prihodnosti. O tem vam bom kdaj drugič lahko več povedal, za zdaj moramo vpleteni molčati o marsičem. V prihodnosti vidim razvoj bolj v smeri aerodinamike kot teže. Ampak tudi to je odvisno od znamke do znamke.
Težko komentiram, ampak mislim, da se je nekaj dogajalo. Bil sem na SP v ciklokrosu, ko so odkrili prvi primer, in takrat je bilo zelo zanimivo.
Najmanj gotovo disk zavore. Najbolj pa sem navdušen nad projekti, pri katerih lahko sodelujem, kot so na primer novi okvirji, obroči, gume, krmila …
Tadej Pogačar.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji