Najboljša zaščita kulturnega spomenika je njegova spoštljiva obravnava ter času, prostoru in družbenim razmeram ustrezna uporaba.
Galerija
Mojster Plečnik je izdelal po mnenju številnih, tudi tujih strokovnjakov izjemen športni in kulturni objekt, vreden vsega spoštovanja in pozornosti, ki pa zdaj žalostno razpada. FOTO: Leon Vidic/delo
V tekstu preberite tudi:
Kot vnet občudovalec klasične arhitekture se je Plečnik pri zasnovi stadiona zgledoval po klasičnem grškem gledališču v Oroposu (4. st. pr. n. št.), ki leži pet kilometrov jugovzhodno od Aten. V sklopu omenjene antične mojstrovine so bili razen gledališča v začetku še manjši tempelj, dva oltarja, vodnjak in pokrito stebrišče – stoja, primerno za prenočevanje vernikov. V 3. st. pr. n. št. so bili antičnemu kompleksu dodani še moško in žensko kopališče ter večji tempelj, imenovan Amphiarius.
Povsem razumljivo je, da iz različnih razlogov ni umestna funkcija stadiona za potrebe vrhunskega nogometa. Prav tako je očitno, da tribunam, ki so sestavni del arhetipa stadiona, ni možno nameniti drugačne funkcije, kot da so sestavni element avditorija.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji