V četrtek je v tako imenovanem čokoladnem sporu med proizvajalcema čokolade - Mondelez (Milka) in Alfred Ritter Gmbh (Ritter Sport) - sodišče odločilo, da Milka v prihodnosti ne more na trg v kvadratni obliki, ampak da je to izključna pravica za Ritter Sport.
Zaščiteno z zakonom o blagovnih znamkah
Ritter Sport, srednje velika tradicionalna blagovna znamka iz Waldenbrucha pri Stuttgartu, je obliko zaščitila v skladu z zakonodajo o blagovnih znamkah leta 1996. Posebna oblika naj bi se vrnila ustanoviteljici podjetja Clari Ritter, ki leta 1932 svojemu možu Alfredu domnevno dejala: »Naredimo čokolado, ki se prilega v kateri koli žep športne jakne, ne da bi se zlomila.«
Milki ni bila dovolj le pravokotna oblika, ampak so želeli še kvadratno. Ameriški proizvajalec Mondelez je pri nemškem patentnem uradu zaprosil za izbris izključnih pravic. Družba je trdila, da »mora biti uporaba osnovne oblike odprta za vse konkurente lastnika blagovne znamke«. Ritter Sport se je temu uprl. Sledil je spor, ki ga lahko primerjamo z bojem Davida proti Goljatu. Ritter Sport ima 1.550 zaposlenih, lani pa je prodal za 489 milijonov evrov čokolade. Mondelez zaposluje 88.000 ljudi in je lani zabeležil 26 milijard dolarjev prodaje.
Idealna oblika
V čokoladi so odločilne sestavine in okus, ne oblika Foto: Shutterstock
Proizvajalca se že približno 10 let prepirata, ali ima Ritter Sport izključno pravico, da proizvaja čokolado kvadratne oblike. Leta 2016 je sodišče stopilo na stran Milke in odvzelo konkurenci ekskluzivne pravice, saj je menilo, da je kvadratna oblika čokoladnih ploščic prednost, s katero je Ritter Sport konkurente neupravičeno prikrajšal.
Vendar je leto kasneje slednji ekskluzivne pravice uspel obnoviti, s čimer je dokazal, da so v čokoladi odločilne sestavine in okus, ne oblika. Milka je zopet vložila pritožbo, 23. julija 2020 pa je najvišje nemško sodišče v Karlsruheju končno dodelilo pravice podjetju Ritter Sport. V utemeljitev je sodišče poudarilo, da ta oblika embalaže nima umetniške vrednosti in ne vodi do razlike v ceni.
Tako je posebna zaščita blagovne znamke za Ritter Sport upravičena, saj nima prevelike konkurenčne prednosti. Milki je ostala majhna tolažba: Ritter Sport na embalaži ne sme uporabljati vijolične barve, ker jo je Milka zakonsko zaščitila.
Komentarji